Σας
ενημερώνουμε ότι η Υφυπουργός Παιδείας ΔΒΜΘ κ. Εύη Χριστοφιλοπούλου έχει
ήδη υπογράψει Υπουργικές Αποφάσεις για τη διδασκαλία των ξένων γλωσσών
στα Δημοτικά και Γυμνάσια της χώρας καταργώντας όλες τις προηγούμενες
του καλοκαιριού του 2011, που στερούσαν το δικαίωμα στους μαθητές της Ε΄
και ΣΤ΄ Δημοτικού να διδάσκονται την δεύτερη γλώσσα της επιλογής τους χωρίζοντας δια
παντός τα Δημοτικά Σχολεία της χώρας σε γερμανόφωνα και γαλλόφωνα.
Εξαιρετικά σημαντική ήταν η μείωση του ελάχιστου αριθμού μαθητών για την
συγκρότηση τμημάτων (από 15 σε 12, ακόμα και 10 σε ειδικές
περιπτώσεις), γεγονός που συμβάλει σημαντικά στην δημιουργία τους τόσο
στην Πρωτοβάθμια όσο και στην Δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
Αναμένουμε
ακόμα την υπογραφή της αντίστοιχης Υπουργικής Απόφασης για το Λύκειο
όπως είχε συμφωνηθεί στη συνάντηση των Προέδρων των επιστημονικών φορέων
των καθηγητών Γαλλικής και Γερμανικής με τους εκπροσώπους του
Υπουργείου στις 25/01/2012. Σύμφωνα με το σχέδιο της ΥΑ που μας
μοιράστηκε και συμφωνήθηκε από όλα τα μέρη, η δεύτερη ξένη γλώσσα
επανέρχεται ως βασικό μάθημα στην Α’ Λυκείου (3 ώρες εβδομαδιαίως) και
ως μάθημα επιλογής στην Β’ και Γ’ Λυκείου (2 ώρες εβδομαδιαίως). Η
πιστοποιημένη γνώση δύο ξένων γλωσσών αποτελεί για την ελληνική κοινωνία
δεδομένο και για την πρόσβαση στην αγορά εργασίας προαπαιτούμενο, για
αυτό και στην επικείμενη ΥΑ για το Λύκειο θα προσφέρονται όλες οι
γλώσσες που διδάχθηκαν οι μαθητές στο Γυμνάσιο, η γνώση των οποίων θα
εμπεδώνεται συστηματικότερα λίγο πριν την πρόσβασή τους στην Τριτοβάθμια
Εκπαίδευση ή την είσοδό τους σ’ ένα εξαιρετικά απαιτητικό εργασιακό
περιβάλλον.
Ελπίζουμε στην συγκεκριμένη Υπουργική Απόφαση να μην υπάρξει προσθήκη πέραν των συμφωνηθέντων, όπως συνέβη εκ των υστέρων αιφνιδιαστικά και πέραν πάσης δεοντολογίας στην αντίστοιχη για τα Γυμνάσια. Η παράγραφος που επιτρέπει το σχηματισμό τμημάτων κατά παρέκκλιση της αλφαβητικής σειράς και αντίθετα με τις ισχύουσες διατάξεις, δεν είναι αίτημά μας ούτε και έχει τη σύμφωνη γνώμη μας. Θα δημιουργήσει επιπλέον πρόβλημα στην εύρυθμη λειτουργία των σχολείων, αφού τα τμήματα που θα προκύψουν μετά το χωρισμό βάσει της γλώσσας επιλογής θα είναι ανισομεγέθη και με διαφορετική αναλογία φύλου μαθητικού δυναμικού. Σύμφωνα δε με τα τελευταία διαθέσιμα επίσημα στατιστικά στοιχεία του ΥΠΔΒΜΘ (Δ/νση Προγραμματισμού και Επιχειρησιακών Σπουδών) που αφορούν το σχολικό έτος 2009-10 υπάρχει μεγάλη ανισοκατανομή μεταξύ αγοριών και κοριτσιών ως προς την επιλογή μεταξύ της Γαλλικής και της Γερμανικής Γλώσσας. Συγκεκριμένα το σχολικό έτος 2009-10, όπως έχει εξάλλου επισημανθεί και σε προγενέστερες έρευνες, από τους 150.701 μαθητές και μαθήτριες που διδάχθηκαν τη Γαλλική Γλώσσα στα Ημερήσια Γυμνάσια το 53% ήταν κορίτσια, ενώ από τους 140.844 μαθητές και μαθήτριες που διδάχθηκαν τη Γερμανική Γλώσσα το ποσοστό των κοριτσιών ήταν μόλις 44%. Σε περίπτωση που ο χωρισμός των τμημάτων σε μια σχολική μονάδα γίνει σύμφωνα με την επιλογή των μαθητών στη β΄ ξένη γλώσσα, δημιουργούνται νέα δυσεπίλυτα παιδαγωγικά προβλήματα, τα οποία από το 1993 έως σήμερα, που διδάσκονται παράλληλα η Γερμανική και η Γαλλική Γλώσσα, ορθώς είχαν αποφευχθεί. Ζητάμε γι’ αυτό την απάλειψη ολόκληρης της 3ης παραγράφου της ΥΑ για τα Γυμνάσια καθώς έτσι συνεχίζεται μια κακή παράδοση ρύθμισης σύνθετων προβλημάτων από την κεντρική διοίκηση, τα οποία θα μπορούσαν να επιλύονται με πρωτοβουλία των συλλόγων διδασκόντων του κάθε σχολείου αυτοτελώς.
Ζητούμε ακόμα την άμεση σύσταση οργανικών θέσεων Γαλλικών και Γερμανικών στα Δημοτικά σχολεία, για την οποία μας διαβεβαίωσε η ηγεσία του ΥΠΔΒΜΘ στην πρόσφατη συνάντησή μας. Η παρουσία μόνιμου εκπαιδευτικού ξένης γλώσσας στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση θα εξασφαλίσει τη συνέχεια στην διδασκαλία της από το Δημοτικό μέχρι και το Λύκειο και θα μπορέσει να οδηγήσει επιτέλους στην πολυσυζητημένη πιστοποίησή της εντός του Δημόσιου Σχολείου.
Τέλος, ζητούμε την επαναφορά της 3ωρης διδασκαλίας για την δεύτερη ξένη γλώσσα στο Γυμνάσιο γνωρίζοντας τόσο την θετική προδιάθεση του Υπουργείου Παιδείας για το συγκεκριμένο θέμα όσο και το αίτημα της συντριπτικής πλειοψηφίας των Γονέων & Κηδεμόνων για ποιοτική και επαρκή διδασκαλία της δεύτερης ξένης γλώσσας στο Δημόσιο Σχολείο στη δύσκολη εποχή που διανύουμε.
Με εκτίμηση
Για τα Διοικητικά Συμβούλια
Μιχάλης Καρανικόλας (Πρόεδρος ΠΕΚΑΓΕΠΕ)
Δέσποινα Μαυροματάκη (Πρόεδρος ΣΚΓΓ ΠΕ)
Μαριάννα Λεονάρδου (Πρόεδρος ΣΚΓΓΦ ΠΠ)
Ευαγγελία Κουτσουδάκη (Πρόεδρος ΠΑΣΥΚΑΓΑ
Μιχάλης Καρανικόλας (Πρόεδρος ΠΕΚΑΓΕΠΕ)
Δέσποινα Μαυροματάκη (Πρόεδρος ΣΚΓΓ ΠΕ)
Μαριάννα Λεονάρδου (Πρόεδρος ΣΚΓΓΦ ΠΠ)
Ευαγγελία Κουτσουδάκη (Πρόεδρος ΠΑΣΥΚΑΓΑ
Πηγή : esos.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου