Blogger Widgets

Τρίτη 17 Ιουλίου 2012

Το Πρόγραμμα Εισαγωγικής Επιμόρφωσης για το σχολικό έτος 2012-2013

Την πραγματοποίηση του Προγράμματος Εισαγωγικής Επιμόρφωσης για το σχολικό έτος 2012-2013 προβλέπει απόφαση του υπουργού Παιδείας Κ. Αρβανιτόπουλου ως εξής:

1. Υποχρέωση συμμετοχής:
Την Α' Φάση του Προγράμματος Εισαγωγικής Επιμόρφωσης παρακολουθούν υποχρεωτικά:

α) Οι νεοδιόριστοι εκπαιδευτικοί όλων των κλάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και το ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό που διορίζονται σε τακτικές θέσεις κατά τους διορισμούς του σχολικού έτους 2012-2013, καθώς και οι νεοδιόριστοι Ιδιωτικού Δικαίου Αορίστου Χρόνου (Ι.Δ.Α.Χ.). Επίσης, την παρακολουθούν οι διορισθέντες σε τακτικές θέσεις κατά τα προηγούμενα σχολικά έτη, οι οποίοι δεν έχουν παρακολουθήσει την Α' Φάση του Προγράμματος Εισαγωγικής Επιμόρφωσης.

β) Οι εκπαιδευτικοί όλων των κλάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που προσλαμβάνονται ως αναπληρωτές (και Ειδικής Αγωγής) και δεν παρακολούθησαν το αντίστοιχο πρόγραμμα κατά τα προηγούμενα σχολικά έτη μπορούν να παρακολουθήσουν τοπρόγραμμα Εισαγωγικής Επιμόρφωσης για αναπληρωτές, εφόσον το επιθυμούν. Κατ’ εξαίρεση γίνονται δεκτοί και εκπαιδευτικοί που για τεκμηριωμένους λόγους δεν παρακολούθησαν ή παρακολούθησαν ελλιπώς σχετικό πρόγραμμα τα προηγούμενα χρόνια.

γ) Οι εκπαιδευτικοί των ιδιωτικών σχολείων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που διορίζονται κατά το σχολικό έτους 2012-2013 μπορούν να παρακολουθήσουν την Α΄ Φάση του Προγράμματος Εισαγωγικής Επιμόρφωσης στο Π.Ε.Κ. στην περιοχή ευθύνης του οποίου ανήκει το σχολείο που διορίζονται. Οι ανωτέρω εκπαιδευτικοί, για να ενταχθούν στο πρόγραμμα, πρέπει να καταθέσουν σχετική αίτηση στο Π.Ε.Κ. τρεις τουλάχιστον ημέρες πριν από την έναρξη του προγράμματος. (Ν.2740/1999, Άρθρο 6 Παρ. 8).

δ) Οι εκπαιδευτικοί που έχουν άδεια κύησης λοχείας η ανατροφής τέκνου δικαιούνται να παρακολουθήσουν το Πρόγραμμα Εισαγωγικής Επιμόρφωσης, εφόσον το επιθυμούν, στο πλησιέστερο Π.Ε.Κ. του τόπου διαμονής τους, με σχετική αίτηση, χωρίς όμως να δικαιούνται αποζημίωση για δαπάνες μετακίνησης.

2. Χρόνος υλοποίησης και διάρκεια της Α' Φάσης:
Η Α' Φάση του Προγράμματος :
α) Για τους νεοδιόριστους εκπαιδευτικούς διαρκεί 45 ώρες και πραγματοποιείται κατά τη διάρκεια του 1ου δεκαημέρου του Σεπτεμβρίου του 2012. Τα κατά τόπους Π.Ε.Κ. διαμορφώνουν το πρόγραμμα λαμβάνοντας υπόψη τις ιδιαίτερες ανάγκες των εκπαιδευτικών καθώς και τις γεωγραφικές συνθήκες.

Το πρόγραμμα της Α΄ Φάσης θα πραγματοποιηθεί στο μεγαλύτερο μέρος του σε ώρες εντός του σχολικού ωραρίου. Επισημαίνεται ότι για την παρακολούθηση του επιμορφωτικού προγράμματος της Α΄ Φάσης οι εκπαιδευτικοί απαλλάσσονται από τα καθήκοντά τους στο σχολείο.

β) Για τους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς η παρακολούθηση του προγράμματος είναι προαιρετική, διαρκεί 30 ώρες και θα πραγματοποιηθεί σε ώρες πέραν του σχολικού ωραρίου.

Αρχίζει από την 1/11/2012 και ολοκληρώνεται στις 14/12/2012. Οι ανωτέρω εκπαιδευτικοί, για να ενταχθούν στο πρόγραμμα, πρέπει να καταθέσουν σχετική αίτηση στο Π.Ε.Κ. της περιοχής τους 15 τουλάχιστον ημέρες πριν από την έναρξη του προγράμματος Τα κατά τόπους Π.Ε.Κ. διαμορφώνουν το πρόγραμμά τους με ευελιξία, λαμβάνοντας όμως υπόψη τις ιδιαίτερες ανάγκες των εκπαιδευτικών καθώς και τις γεωγραφικές συνθήκες και το κοινοποιούν στις σχολικές μονάδες της περιοχής τους.

Τα Π.E.K. γνωστοποιούν στο Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.), με κοινοποίηση στη Διεύθυνση Προσωπικού Ετέρων Κλάδων του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού, τον προγραμματισμό τους εγκαίρως, πριν από την επίσημη έναρξη της Α΄ Φάσης.

3. Τόπος υλοποίησης της Α' Φάσης
Το Πρόγραμμα της Α' Φάσης πραγματοποιείται είτε στην έδρα του Π.Ε.Κ. είτε σε άλλες πόλεις της περιοχής ευθύνης του, που ορίζονται με απόφαση του Συντονιστικού του Συμβουλίου,εφόσον αυτό διευκολύνει τη συμμετοχή των επιμορφούμενων στο Πρόγραμμα και τη δημιουργία τμημάτων.

Οι επιμορφούμενοι εκπαιδευτικοί παρακολουθούν το επιμορφωτικό πρόγραμμα της Α' Φάσης στο Π.Ε.Κ. στην περιοχή του οποίου ανήκει το σχολείο ή η εκπαιδευτική υπηρεσία, στην οποία τοποθετήθηκαν. Αν ανήκουν στους διορισθέντες των δύο προηγούμενων σχολικών ετών, παρακολουθούν το επιμορφωτικό πρόγραμμα στο Π.Ε.Κ. στην περιοχή του οποίου ανήκει το σχολείο ή η εκπαιδευτική υπηρεσία στην οποία υπηρετούν, μετά από σχετική αίτηση, η οποία θα υποβληθεί στο αρμόδιο Π.Ε.Κ. εγκαίρως και οπωσδήποτε πριν την έναρξη του προγράμματος. Το Συντονιστικό Συμβούλιο, σε εξαιρετικές περιπτώσεις και κατόπιν αιτιολογημένης απόφασης, μπορεί να επιτρέψει σε επιμορφούμενους την παρακολούθηση του επιμορφωτικού προγράμματος σε άλλο Π.Ε.Κ. κατόπιν σύμφωνης γνώμης του Π.Ε.Κ. υποδοχής και του Π.Ε.Κ. στην περιοχή του οποίου ανήκει το σχολείο ή η εκπαιδευτική υπηρεσία στην οποία τοποθετήθηκαν. Για κάθε περίπτωση, ενημερώνεται το Ι.Ε.Π. ενώ κάθε μετακίνηση γίνεται χωρίς οικονομική επιβάρυνση για το δημόσιο και χωρίς καταβολή δαπανών μετακίνησης και οπωσδήποτε πριν την έναρξη του προγράμματος.

4. Συντονισμός της Α΄ Φάσης
Χρέη συντονιστών στα εξακτινωμένα τμήματα σε νομούς εκτός της έδρας των Π.Ε.Κ. θα εκτελούν οι Σχολικοί Σύμβουλοι των αντίστοιχων νομών, οι οποίοι ορίζονται με απόφαση του Συντονιστικού Συμβουλίου του Π.Ε.Κ., μετά από αίτησή τους, με αναλογία ενός Συντονιστή ανά νομό. Εξαιρούνται οι νομοί Κυκλάδων και Δωδεκανήσου, όπου μπορεί να οριστούν μέχρι δύο Συντονιστές ανά νομό. Σε περίπτωση που δεν υπάρχει ενδιαφερόμενος Σχολικός Σύμβουλος,
τότε με απόφαση του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης ορίζεται ως συντονιστής ένας Σχολικός Σύμβουλος του νομού στον οποίο λειτουργεί το εξακτινωμένο τμήμα.

Το Ωρολόγιο Πρόγραμμα της Α' Φάσης διαμορφώνεται σε κάθε Π.Ε.Κ. από το Συντονιστικό του Συμβούλιο, το οποίο λαμβάνει υπόψη του τις ιδιαιτερότητες υλοποίησης της επιμορφωτικής πράξης στην περιοχή ευθύνης του.

Οι διοικήσεις των Π.Ε.Κ.:
α. Γνωστοποιούν σε επιμορφωτές και επιμορφούμενους το Ωρολόγιο Πρόγραμμα της Α΄ φάσης και το Οργανωτικό Πλαίσιο πραγματοποίησης του Προγράμματος. Το Ωρολόγιο Πρόγραμμα (μετα αντικείμενα διδασκαλίας και τα ονόματα των επιμορφωτών) αναρτάται στην ιστοσελίδα του Π.Ε.Κ.

β. Φροντίζουν για την ακριβή τήρηση του Ωρολογίου Προγράμματος και του Οργανωτικού Πλαισίου.

γ. Ορίζουν Τριμελή Επιτροπή επιστημονικής υποστήριξης, η οποία θα έχει ως καθήκον της να ενημερώσει και να συντονίσει τα μέλη της Επιμορφωτικής Ομάδας με κάθε πρόσφορο μέσο (με υποχρεωτικές συναντήσεις ή/και ηλεκτρονική επικοινωνία κ.ά.) σε συνεργασία με τους αντίστοιχους Σχολικούς  υμβούλους/επιμορφωτές (ΠΕ60, ΠΕ70 και ειδικοτήτων) ή άλλους εμπειρογνώμονες/ επιμορφωτές, με σκοπό να αποσαφηνιστεί το περιεχόμενο και να εξασφαλιστεί η συνοχή και η ποιότητα του Επιμορφωτικού Προγράμματος και να αποφεύγονται επικαλύψεις ή παραλείψεις. Μετά το τέλος του Επιμορφωτικού Προγράμματος, η Τριμελής Επιτροπή καταθέτει αναλυτική Έκθεση Πεπραγμένων.

5. Δημιουργία Τμημάτων Α' Φάσης:
Τα τμήματα στην Α' Φάση λειτουργούν με μέγιστο αριθμό επιμορφούμενων 30 και ελάχιστο 20.

Τμήματα ολιγομελή, λόγω της γεωγραφικής διασποράς των εκπαιδευτικών, μπορούν να λειτουργήσουν σε εξακτινωμένα κυρίως προγράμματα με ελάχιστο αριθμό μέχρι και 10 ατόμων και, σε εξαιρετικές περιπτώσεις, μέχρι και 5 ατόμων, με γνώμονα πάντα την εξυπηρέτηση των επιμορφούμενων και τη βέλτιστη παροχή επιμόρφωσης.

Ειδικότερα, για τους εκπαιδευτικούς που διδάσκουν μαθήματα ειδικότητας στις σχολικές μονάδες της Τεχνικής-Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, είναι δυνατόν να λειτουργήσουν και ολιγομελή τμήματα των 10 ατόμων, προκειμένου να εξυπηρετηθούν οι διαφορετικές ανάγκες στη διδακτική μεθοδολογία των διαφόρων μαθημάτων ειδικότητας και, σε εξαιρετικές περιπτώσεις για εξακτινωμένα κυρίως προγράμματα, μέχρι και 5 ατόμων, με γνώμονα την εξυπηρέτηση των επιμορφούμενων και τη βέλτιστη παροχή επιμόρφωσης.

Σε κάθε περίπτωση, πάντως, όταν δεν συμπληρώνεται ο απαιτούμενος αριθμός ατόμων κατά ειδικότητα, οι επιμορφούμενοι εκπαιδευτικοί παρακολουθούν το πρόγραμμα σε συνδιδασκαλία με συγγενείς κατά το δυνατόν ειδικότητες. Τα γενικά κοινά θέματα γίνονται σε συνδιδασκαλία, ανεξάρτητα από ειδικότητα και βαθμίδα εκπαίδευσης, όταν ο αριθμός των επιμορφούμενων είναι περιορισμένος.
 
Ειδικότερα, τα θέματα της επιμορφωτικής διαδικασίας της Α' Φάσης των αναπληρωτών μπορούν να γίνονται σε συνδιδασκαλία ανεξάρτητα από ειδικότητα και βαθμίδα εκπαίδευσης, αφού όμως πρώτα έχει εξαντληθεί η δυνατότητα να δημιουργηθούν τμήματα αμιγή ή συγγενών ειδικοτήτων.

Σε οποιαδήποτε άλλη περίπτωση που δεν περιλαμβάνεται στις παραπάνω ρυθμίσεις, αρμόδιο να αποφασίσει είναι το Διοικητικό Συμβούλιο του Ι.Ε.Π.

6. Πλαίσιο Αναλυτικού Προγράμματος της Α' Φάσης:
Το Πρόγραμμα Επιμόρφωσης στηρίζεται σε βασικές αρχές της εκπαίδευσης ενηλίκων, όπως είναι:

Ο καθοριστικός ρόλος των γνώσεων και των εμπειριών των επιμορφούμενων

Η ενεργητική συμμετοχή των επιμορφούμενων στην επιμορφωτική διαδικασία

Η χρήση βιωματικών επιμορφωτικών τεχνικών

Η συνεργατική διερεύνηση των υπό μελέτη θεμάτων

Ο στοχαστικός και αναστοχαστικός χαρακτήρας της επιμορφωτικής διαδικασίας.

Περιλαμβάνει θέματα που έχουν σχέση με το σχολείο, την αγωγή, τη διδασκαλία και την εκπαιδευτική διαδικασία γενικότερα. Ειδικότερα, οι στόχοι της επιμόρφωσης είναι η άμεση σύνδεση του Προγράμματος με τις ανάγκες της τάξης και του σχολείου, η επικέντρωση σεπραγματικά προβλήματα και εφαρμογές και η αντιμετώπιση ζητημάτων που απασχολούν τους επιμορφούμενους εκπαιδευτικούς κατά την άσκηση του έργου τους.

Σε όλες τις επιμορφωτικές συναντήσεις αναδεικνύεται το ζήτημα της ενημέρωσης και της συνεργασίας με τους μαθητές και τους γονείς για την επίτευξη των στόχων που τίθενται, η ανάγκη για την από κοινού αντιμετώπιση των προβλημάτων που προκύπτουν στη σχολική μονάδα από το σύνολο των μελών του Συλλόγου των διδασκόντων, καθώς και το σημαντικό ζήτημα των σχέσεων τόσο μεταξύ των εκπαιδευτικών όσο και μεταξύ εκπαιδευτικών και μαθητών.

Παρόμοια, το πρόγραμμα διατρέχουν τα ζητήματα του παιδαγωγικού και διδακτικού προγραμματισμού, της αξιολόγησης και αυτοαξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου, της δια βίου μάθησης.
Πηγή : esos.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: