Πάρα πολλά τμήματα των πανεπιστημίων και των ΤΕΙ, που το γνωστικό
τους αντικείμενο απαιτεί εξειδικευμένες γνώσεις ή δεξιότητες, οι οποίες
διαπιστώνονται με ειδικές εισαγωγικές εξετάσεις σε ένα ή περισσότερα
ειδικά μαθήματα και είναι:
Τα ειδικά μαθήματα αφορούν στον έλγχο εξειδικευμένων γνώσεων ή
δεξιοτήτων που πρέπει να διαθέτουν οι φοιτητές σε συγκεκριμένες σχολές Αρχιτεκτόνων
Μηχανικών, Φωτογραφίας και Οπτικοακουστικών Τεχνών, Γραφιστικής,
Εσωτερικής Αρχιτεκτονικής Διακόσμησης και Σχεδιασμού Αντικειμένων, Τεχν.
Γραφικών Τεχνών, Συντήρησης Αρχαιοτήτων και Εργων Τέχνης, Ανακαίνισης
και Αποκατάστασης Κτιρίων, εξετάζονται στα ειδικά μαθήματα «Ελεύθερο
Σχέδιο» και «Γραμμικό Σχέδιο».
Πλαστικών Τεχνών και Επιστημών της Τέχνης εξετάζονται στο ειδικό μάθημα «Ελεύθερο Σχέδιο».
Μουσικών Σπουδών, Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης εξετάζονται στα ειδικά μαθήματα «Αρμονία» και «΄Ελεγχος Μουσικών Ακουστικών Ικανοτήτων».
Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης, Επικοινωνίας Μέσων και Πολιτισμού, Δημοσιογραφίας και Μέσων Μαζικής Επικοινωνίας, Διεθνών και Ευρωπαϊκών Σπουδών των πανεπιστημίων Παντείου, Πειραιά και Μακεδονίας, Εφαρμογών Ξένων Γλωσσών στη Διοίκηση και στο Εμπόριο του TEI Ηπείρου, Τουριστικών Επιχειρήσεων των TEI και Τουριστικών Επαγγελμάτων Ρόδου και Αγίου Νικολάου Κρήτης εξετάζονται σε μία από τις ξένες γλώσσες: Αγγλική, Γαλλική, Γερμανική, Ιταλική.
*Ναυτιλιακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πειραιά εξετάζονται στο ειδικό μάθημα της Αγγλικής Γλώσσας.
Αγγλικής, Γαλλικής, Γερμανικής, Ιταλικής Φιλολογίας, των κατευθύνσεων
του Τμήματος Ιταλικής και Ισπανικής Γλώσσας και Φιλολογίας, της
ειδίκευσης «Ισπανικής Γλώσσας και Πολιτισμού» του τμήματος Ξένων Γλωσσών
Μετάφρασης και Διερμηνείας του Ιονίου Πανεπιστημίου εξετάζονται στο
ειδικό μάθημα της αντίστοιχης με την κατεύθυνση ξένης γλώσσας.
Ειδίκευση Μετάφρασης ή Διερμηνείας του Τμήματος Ξένων Γλωσσών Μετάφρασης και Διερμηνείας του Ιονίου Πανεπιστημίου εξετάζονται σε δύο από τις τρεις ξένες γλώσσες: Αγγλική, Γαλλική, Γερμανική.
Πώς εξετάζεται το μάθημα της «ξένης γλώσσας»
Η εξέταση του ειδικού μαθήματος «Ξένη Γλώσσα» γίνεται ως εξής:
Δίνεται στους υποψηφίους κείμενο έκτασης περίπου 330-370 λέξεων. Στον
αριθμό αυτόν προσμετρούνται όλες οι λέξεις, συμπεριλαμβανομένων των
άρθρων, των προθέσεων κλπ. Το περιεχόμενο του κειμένου είναι γενικού
ενδιαφέροντος. Προτιμούνται θέματα σχετικά με την Εκπαίδευση, τον
επαγγελματικό προσανατολισμό, το περιβάλλον, τις ανθρώπινες σχέσεις, την
οικογένεια, τα ταξίδια, τις διακοπές, τα προϊόντα νέας τεχνολογίας, την
υγεία, τις διατροφικές συνήθειες και την ψυχαγωγία.
1. ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ ΓΡΑΠΤΟΥ ΛΟΓΟΥ
Δίνονται 8-10 ερωτήσεις επί του κειμένου
α) Οι τρεις-τέσσερις (3-4) πρώτες απαιτούν μια «σύντομη απάντηση». Με
τις ερωτήσεις αυτές ελέγχεται η ικανότητα του υποψηφίου να κατανοεί το
γενικό νόημα του κειμένου, καθώς και το πεδίο αναφοράς του ή το
συγκειμενικό του πλαίσιο (δηλαδή, ποιος γράφει σε ποιον και για ποιον
σκοπό, πού δημοσιεύεται το κείμενο κλπ.). Κατά τη βαθμολόγηση των
σύντομων αυτών απαντήσεων δεν λαμβάνονται υπόψη τα ορθογραφικά και
γραμματικά λάθη εφόσον αυτά δεν εμποδίζουν την επικοινωνία, δηλαδή την
κατανόηση της απάντησης από τον βαθμολογητή.
β) Οι υπόλοιπες είναι του τύπου «πολλαπλή επιλογή», δηλαδή ερωτήσεις
που απαιτούν από τον υποψήφιο να επιλέξει την ορθή μεταξύ τριών (3)
απαντήσεων. Με τις ερωτήσεις αυτές ελέγχεται η ικανότητα του υποψηφίου
να κατανοεί επιμέρους νοήματα του κειμένου, ρητά ή υπαινικτικά
διατυπωμένα.
Η κατανόηση γραπτού λόγου βαθμολογείται με τριάντα (30) μονάδες στην
100βαθμη κλίμακα, οι οποίες κατανέμονται στην κάθε ερώτηση με απόφαση
της Κεντρικής Επιτροπής Ειδικών Μαθημάτων.
2. ΓΛΩΣΣΙΚΗ ΕΠΙΓΝΩΣΗ
Δίνονται τρεις (3) δραστηριότητες/ασκήσεις με στόχο τον έλεγχο της
ικανότητας του υποψηφίου να χρησιμοποιεί τη γλώσσα με τρόπο ορθό και
κατάλληλο για την κάθε περίσταση. Η κάθε δραστηριότητα/άσκηση
περιλαμβάνει πέντε (5) ερωτήσεις.
Ειδικότερα ελέγχονται:
α) Η επίγνωση σε επίπεδο λέξης. Με τη δραστηριότητα/άσκηση αυτή
ελέγχεται αν ο υποψήφιος χρησιμοποιεί τις κατάλληλες λέξεις από απόψεως
σημασίας, κρίνοντας από τα συμφραζόμενα, με τρόπο ορθό από απόψεως
γραμματικής. Τύπος εξέτασης: «συμπλήρωση» ή/και «αντιστοίχιση»
β) Η επίγνωση σε επίπεδο πρότασης. Με τη δραστηριότητα/άσκηση αυτή
ελέγχεται αν ο υποψήφιος χρησιμοποιεί τη γλώσσα με γραμματική ορθότητα
στο επίπεδο της πρότασης. Τύπος εξέτασης: «συμπλήρωση»
γ) Η επίγνωση σε επίπεδο κειμένου. Οι δραστηριότητες/ασκήσεις με τις
οποίες ελέγχεται η γλωσσική επίγνωση δεν έλκονται υποχρεωτικά από το
κείμενο της εξέτασης. Η γλωσσική επίγνωση βαθμολογείται με τριάντα (30)
μονάδες στην 100βαθμη κλίμακα, οι οποίες κατανέμονται ισότιμα σε κάθε
ερώτηση, δηλαδή δύο (2) μονάδες κάθε ερώτηση.
Παραγωγή γραπτού λόγου
Δίνεται στους υποψηφίους ένα θέμα και τους ζητείται να συντάξουν, στην ξένη γλώσσα, κείμενο έκτασης περίπου 180-200 λέξεων. Το θέμα διατυπώνεται κατά τέτοιον τρόπο, ώστε να προσδιορίζεται με σαφήνεια τόσο η γενική περίσταση επικοινωνίας (δηλαδή, με ποια ιδιότητα γράφει ο υποψήφιος, σε ποιον απευθύνεται, ποια σχέση υποτίθεται ότι έχουν μεταξύ τους κλπ.), όσο και η λεκτική/ές πράξη/εις που πρέπει να αναπτύξει ο υποψήφιος (π.χ. να χαιρετήσει, να περιγράψει κάτι, να διηγηθεί κάτι που συνέβη, να διατυπώσει μιαν άποψη ή επιχειρήματα για κάτι, κλπ.).
Δίνεται στους υποψηφίους ένα θέμα και τους ζητείται να συντάξουν, στην ξένη γλώσσα, κείμενο έκτασης περίπου 180-200 λέξεων. Το θέμα διατυπώνεται κατά τέτοιον τρόπο, ώστε να προσδιορίζεται με σαφήνεια τόσο η γενική περίσταση επικοινωνίας (δηλαδή, με ποια ιδιότητα γράφει ο υποψήφιος, σε ποιον απευθύνεται, ποια σχέση υποτίθεται ότι έχουν μεταξύ τους κλπ.), όσο και η λεκτική/ές πράξη/εις που πρέπει να αναπτύξει ο υποψήφιος (π.χ. να χαιρετήσει, να περιγράψει κάτι, να διηγηθεί κάτι που συνέβη, να διατυπώσει μιαν άποψη ή επιχειρήματα για κάτι, κλπ.).
Η παραγωγή γραπτού λόγου μπορεί να είναι περιγραφή ή/και διήγηση
ή/και έκφραση άποψης ή/και διατύπωση επιχειρηματολογίας. Το θέμα της
παραγωγής γραπτού λόγου δεν πρέπει να έχει συνάφεια με το περιεχόμενο
του κειμένου το οποίο δίνεται για την κατανόηση του γραπτού λόγου. Η
παραγωγή γραπτού λόγου βαθμολογείται με σαράντα (40) μονάδες στην
100βαθμη κλίμακα, λαμβάνεται δε υπόψη ο μεγαλύτερος βαθμός από αυτούς
που πέτυχε ο υποψήφιος στις ξένες αυτές γλώσσες.
Πηγή : Έθνος
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου