Επιστρατεύουν μεράκι, φαντασία και άριστη γνώση των υπολογιστών για
να λανσάρουν τη δική τους e-πρόταση. Είναι οι εκπαιδευτικοί που
εκμεταλλεύονται τις δυνατότητες της τεχνολογίας και κάνουν το μάθημά
τους πρωτότυπο και ευχάριστο.
«Διαβάζοντας την πλούσια ιστορία της Λήμνου, σκέφτηκα ότι καλό
είναι να υπάρχουν και εναλλακτικές προσεγγίσεις στη διδασκαλία ιστορικών
γνωστικών αντικειμένων. Ετσι, λοιπόν, οι μαθητές της πρωταγωνίστησαν
στην πετυχημένη δημιουργία ενός βίντεο με ψηφιακά κόμικς, στο πλαίσιο
του μαθήματος της Πληροφορικής». Ο καθηγητής Πληροφορικής στη
Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση Γιάννης Γιακουμής, αποσπασμένος πέρυσι στη
Λήμνο, κινητοποίησε τους μικρούς μαθητές του 2ου Δημοτικού Σχολείου
Μύρινας: από κοινού με τη δασκάλα της ΣΤ' τάξης Ελενα Αντωνιάδου
οργάνωσαν τη διδασκαλία τους σε διαφορετική, την πλέον σύγχρονη, βάση
και μέθοδο. «Στόχος» λέει ο Γιάννης Γιακουμής «ήταν να φτιάξουν τα
παιδιά τις δικές τους διασκευές ενός ιστορικού θέματος - για παράδειγμα,
την άφιξη των Αργοναυτών στη Λήμνο -, να τις αφηγηθούν σε μορφή κόμικς,
δίνοντας μορφή στη φαντασία τους. Πράγματι, με τη χρήση εφαρμογών
πλοήγησης στο Διαδίκτυο, συνέλεξαν και επεξεργάστηκαν όλες τις
απαραίτητες πληροφορίες. Κατόπιν, έγινε η μεταφορά του σεναρίου από το
χαρτί στον υπολογιστή, με χρήση ενός Web 2.0 εργαλείου του Διαδικτύου
για τη δημιουργία ψηφιακού κόμικς. Μάλιστα, οι μαθητές έδωσαν τις φωνές
τους στους ήρωες της ιστορίας, χρησιμοποιώντας ένα δωρεάν λογισμικό
επεξεργασίας ήχου. Το τελικό αποτέλεσμα είναι ένα ιδιαίτερα ενδιαφέρον
δεκάλεπτο βίντεο
με τίτλο «Ο μύθος των Αργοναυτών», με βασικό χαρακτηριστικό του το
χιούμορ, τόσο στην απόδοση των εικόνων όσο και του λόγου» αναφέρει ο
καθηγητής.
Για τη δράση του αυτή βραβεύτηκε με πρωτιά, στην κατηγορία
εκπαιδευτικής δραστηριότητας, στον διαγωνισμό «Μάθηση και Τεχνολογία -
Σχεδιάζω και Δημιουργώ» που διοργανώθηκε από το Ιδρυμα Λαμπράκη και το
Δίκτυο Σχολικής Καινοτομίας, σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Πειραιά.
«Ουσιαστικά προτείνουμε μια καινοτόμο προσέγγιση της διδακτέας ύλης, για
την ανανέωση των διδακτικών πρακτικών και την ενσωμάτωση της
Πληροφορικής στη διδασκαλία. Το πιο σημαντικό θεωρώ πως είναι η ανάδειξη
της χρήσης εργαλείων του Διαδικτύου σε εργαλεία μάθησης και
δημιουργίας. Θα βοηθήσουν τους εκπαιδευτικούς στα σχολεία μας να
εφαρμόσουν ποικίλα διδακτικά σενάρια σε μεγάλο εύρος γνωστικών
αντικειμένων» επισημαίνει.
Πηγή : Τα Νέα
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου