Τον
πρώτο απολογισμό των πανελλαδικών, λίγο πριν πέσει η αυλαία των
εξετάσεων, επιχειρεί το σημερινό «Έθνος - Παιδεία» σε μια προσπάθεια να
βοηθήσουμε τους υποψηφίους να ξεκαθαρίσουν προς τα που κινούνται οι
βαθμολογικές επιδόσεις ανά μάθημα.
Μπορεί
να μην υπάρχουν επίσημα στοιχεία για τις βαθμολογίες, ωστόσο οι
πληροφορίες και οι εκτιμήσεις από τα βαθμολογικά κέντρα, δείχνουν ότι
στην πλειονότητα των 8 τελευταίων μαθημάτων, οι υποψήφιοι δυσκολεύτηκαν
περισσότερο από πέρυσι. Στο σημερινό ένθετο, παρουσιάζουμε εκτιμήσεις
για την πορεία των επιδόσεων στα μαθήματα που εξετάστηκαν από Τετάρτη 22
έως και τη Δευτέρα 27 Μαΐου (8 μαθήματα συνολικά).
Από
αυτά φαίνεται ότι σε 5 οι υποψήφιοι πρέπει να αναμένουν χειρότερες
επιδόσεις. Πρόκειται για τη Φυσική θετικής-τεχνολογικής Κατεύθυνσης,
Βιολογίας θετικής, Χημεία-Βιοχημεία (τεχνολογική 1), Μαθηματικά θετικής -
τεχνολογικής και Αρχαία Ελληνικά θεωρητικής. Το κάθε μάθημα από αυτά
βέβαια έχουν ειδικό ρόλο στη διαμόρφωση των βάσεων εισαγωγής, καθώς
κάποια από αυτά είναι αυξημένης βαρύτητας για συγκεκριμένα επιστημονικά
πεδία και κάποια όχι.
Αριστούχοι
Αντίθετα, καλύτερες επιδόσεις αναμένονται στο μάθημα της Ιστορίας Θεωρητικής Κατεύθυνσης όπου υπάρχουν βάσιμες ελπίδες για αύξηση των αριστούχων, ενώ στα μαθήματα της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας θεωρητικής και Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων τεχνολογικής, δεν προβλέπονται σημαντικές διαφοροποιήσεις στις επιδόσεις σε σχέση με πέρυσι.
Οι
υποψήφιοι θα πρέπει να γνωρίζουν ότι τίποτε δεν έχει τελειώσει στην
προσπάθεια που κάνουν για να εισαχθούν σε τμήματα των ΑΕΙ και ΤΕΙ. Οι
δυσκολίες που αντιμετώπισαν με αρκετά μαθήματα, άλλωστε, αφορούσαν και
τους υπόλοιπους υποψηφίους και όχι μόνο τους ίδιους.
Και
βέβαια δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι υπάρχει και συνέχεια. Σήμερα οι
υποψήφιοι ανάλογα με την Κατεύθυνση που έχουν επιλέξει, διαγωνίζονται σε
Λατινικά, Χημεία, Ηλεκτρολογία και Ανάπτυξη Εφαρμογών σε
Προγραμματιστικό Περιβάλλον. Την Παρασκευή, οι Πανελλαδικές
ολοκληρώνονται με το μάθημα επιλογής όλων των κατευθύνσεων Αρχές
Οικονομικής Θεωρίας.
Επίσης,
όσοι ενδιαφέρονται για την εισαγωγή σε δεκάδες τμήματα που
συμπεριλαμβάνονται στο μηχανογραφικό δελτίο και απαιτούν την εξέταση σε
ειδικά μαθήματα, οι διαγωνισμοί θα συνεχιστούν γι αυτούς από τις 15 έως
και τις 22 Ιουνίου. Πρόκειται για ορισμένα πολυτεχνικά τμήματα,
ξενόγλωσσα, μουσικών σπουδών κ.ά.
ΒΙΟΛΟΓΙΑ: Θετικής Κατεύθυνσης
Απαιτητικά,
κρίθηκαν τα θέματα της Βιολογίας Θετικής Κατεύθυνσης από μαθητές και
καθηγητές. Τα θέματα χαρακτηρίστηκαν σύνθετα, απαιτητικά, με σαφή
διαβάθμιση δυσκολίας. Όπως ανέφεραν εκπαιδευτικοί, αρκετά ζητήματα
απαιτούσαν κριτική προσέγγιση και χρειάζονταν ιδιαίτερη προσοχή για την
επιτυχή ολοκλήρωση της διαπραγμάτευσής τους.
Μετά
την περσινή εκτόξευση των αριστούχων κατά 12 ποσοστιαίες μονάδες σε
σχέση με το 2011, φέτος, θα πρέπει να αναμένεται μία μικρή κάμψη στα
ποσοστά των υποψηφίων που θα βρεθούν στην ανώτερη βαθμολογική κλίμακα.
Ακόμη, εκτιμάται πως 1 στους 3 θα βαθμολογηθεί μεταξύ 15-17,9,
βαθμολογία η οποία μπορεί να ανοίξει τις «πύλες» αρκετών καλών τμημάτων
του 3ου επιστημονικού πεδίου.
Σημειώνεται
για τις κορυφαίες σχολές του 3ου πεδίου (Ιατρικές) είναι απαραίτητη
βαθμολογία που να προσεγγίζει το άριστα, αφού οι βάσεις εισαγωγής
ξεπερνούν σε κάποιες περιπτώσεις τα 19.000 μόρια.
ΑΡΧΕΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ: Τεχνολογικής Κατεύθυνσης
Μέτριας
δυσκολίας ήταν τα θέματα στα οποία διαγωνίστηκαν οι υποψήφιοι της
Τεχνολογικής Κατεύθυνσης 2 στο μάθημα Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης
Επιχειρήσεων. Τα θέματα χαρακτηρίζονται ως αναμενόμενα, μέτριας
δυσκολίας με περισσότερο απαιτητικό το Β3 του θέματος Β της Δεύτερης
Ομάδας. Οι καλά προετοιμασμένοι μαθητές δεν αντιμετώπισαν σοβαρά
προβλήματα, εκτιμούν οι καθηγητές. Μία πρώτη προσέγγιση όσο αφορά στις
εκτιμήσεις των βαθμολογικών επιδόσεων,, δείχνει ότι στην ανώτερη
βαθμολογική κλίμακα (18-20) θα βρεθεί περίπου το 30% των υποψηφίων, όσοι
δηλαδή περίπου και πέρυσι. Ένας στους τέσσερις αναμένεται να βρεθεί
στο... υπόγειο της βαθμολογικής κλίμακας.
ΦΥΣΙΚΗ: Θετικής - Τεχνολογικής
Για δεύτερη συνεχή χρονιά, η Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων επέλεξε πολύ απαιτητικά θέματα στο μάθημα της Φυσικής, γεγονός που θα οδηγήσει και πάλι σε υψηλά ποσοστά αποτυχίας -που στην Τεχνολογική Κατεύθυνση μπορεί να φτάσουν και το 80%- και συρρίκνωση των αριστούχων. Μπορεί παλαιότερα οι υποψήφιοι, ειδικά της Θετικής Κατεύθυνσης να σημείωναν πολύ υψηλές βαθμολογίες, τα τελευταία χρόνια όμως, τα ποσοστά των αριστούχων μειώνονται συνεχώς. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι αριστούχοι το 2009 ήταν 31,57%, την επόμενη χρονιά έπεσαν στο 22,98%, το 2011 έφτασε το 13,84% και πέρυσι, στο 9,10%. Τα φετινά θέματα κρίνονται από πολλούς καθηγητές ότι είναι αντίστοιχης δυσκολίας με του 2012, εκτίμηση η οποία προαναγγέλλει αν όχι χειρότερες επιδόσεις, μία από τα... ίδια. Ενδεικτική των δυσκολιών που αντιμετώπισαν οι μαθητές, είναι η ανακοίνωση που εξέδωσε η Ένωση Ελλήνων Φυσικών:
Για δεύτερη συνεχή χρονιά, η Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων επέλεξε πολύ απαιτητικά θέματα στο μάθημα της Φυσικής, γεγονός που θα οδηγήσει και πάλι σε υψηλά ποσοστά αποτυχίας -που στην Τεχνολογική Κατεύθυνση μπορεί να φτάσουν και το 80%- και συρρίκνωση των αριστούχων. Μπορεί παλαιότερα οι υποψήφιοι, ειδικά της Θετικής Κατεύθυνσης να σημείωναν πολύ υψηλές βαθμολογίες, τα τελευταία χρόνια όμως, τα ποσοστά των αριστούχων μειώνονται συνεχώς. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι αριστούχοι το 2009 ήταν 31,57%, την επόμενη χρονιά έπεσαν στο 22,98%, το 2011 έφτασε το 13,84% και πέρυσι, στο 9,10%. Τα φετινά θέματα κρίνονται από πολλούς καθηγητές ότι είναι αντίστοιχης δυσκολίας με του 2012, εκτίμηση η οποία προαναγγέλλει αν όχι χειρότερες επιδόσεις, μία από τα... ίδια. Ενδεικτική των δυσκολιών που αντιμετώπισαν οι μαθητές, είναι η ανακοίνωση που εξέδωσε η Ένωση Ελλήνων Φυσικών:
Τα
θέματα κάλυπταν σχεδόν όλο το εύρος της εξεταστέας ύλης, ήταν
απαιτητικά, για καλά προετοιμασμένους μαθητές, αλλά δεν είχαν την
απαιτούμενη διαβάθμιση.
Η
πλειονότητα των ερωτημάτων απαιτούσε αυξημένη μαθηματική επεξεργασία σε
βάρος της αξιολόγησης των εννοιών της Φυσικής και του συνολικού χρόνου
εξέτασης.
Τρεις ερωτήσεις (Β2, Δ2, Δ3) ήταν έξω από το πνεύμα διδασκαλίας, το πνεύμα του σχολικού βιβλίου και της αξιολόγησης της Φυσικής.
Προκλήθηκε
σύγχυση στην έναρξη επεξεργασίας των θεμάτων από τους εξεταζόμενους,
εξαιτίας διευκρίνησης που δόθηκε για το θέμα Β2 από την επιτροπή, η
οποία θα μπορούσε να μην είχε δοθεί, πράγμα που επιβάρυνε την συνολική
απόδοση των υποψηφίων.
Αναφορικά
με τις εκτιμήσεις από τα βαθμολογικά κέντρα, φαίνεται πως το άριστα θα
καταφέρει να «πιάσει» μόλις 1 στους 10 υποψηφίους της Θετικής
Κατεύθυνσης και κοντά στο 2 με 3% της τεχνολογικής 2. Σχετικά με τους
υποψηφίους που δεν θα καταφέρουν να επιτύχουν τη βαθμολογική βάση, στην
Τεχνολογική Κατεύθυνση, υπολογίζονται σε 8 στους 10! Στη Θετική η εικόνα
είναι λίγο καλύτερη, καθώς οι αποτυχόντες θα κυμανθούν μεταξύ 40 και
45%.
Αξίζει
να επισημανθεί ότι η Φυσική, είναι το δεύτερο μάθημα αυξημένης
βαρύτητας για τα τμήματα του 2ου και 4ου επιστημονικού πεδίου. Ως εκ
τούτου, αναμένεται ότι θα επηρεαστεί η κίνηση των βάσεων εισαγωγής τόσο
στις φυσικομαθηματικές σχολές του 2ου πεδίου αλλά και στις πολυτεχνικές
του 4ου πεδίου.
ΧΗΜΕΙΑ: Βιοχημεία Τεχνολογική 1
Τα θέματα, σύμφωνα με τους καθηγητές, ήταν ελαφρώς δυσκολότερα από πέρυσι και απαιτούσαν εκτεταμένες απαντήσεις και περισσότερο χρόνο από τους υποψηφίους.
Τα θέματα, σύμφωνα με τους καθηγητές, ήταν ελαφρώς δυσκολότερα από πέρυσι και απαιτούσαν εκτεταμένες απαντήσεις και περισσότερο χρόνο από τους υποψηφίους.
Το
μάθημα της Χημείας-Βιοχημείας, πάντως, επιλέγεται κάθε χρόνο από
ελάχιστους υποψηφίους (πέρυσι είχαν διαγωνιστεί μόλις 989 άτομα). Αξίζει
να αναφερθεί ότι τα ποσοστά των αριστούχων ήταν τα υψηλότερα που
καταγράφηκαν πέρυσι στο σύνολο των μαθημάτων. Ειδικότερα, μεταξύ 18-20
είχε γράψει το 43,57%, ποσοστό το οποίο θα μειωθεί φέτος, αλλά όχι σε
μεγάλο βαθμό. Επίσης, οι υποψήφιοι που δεν είχαν πιάσει τη βαθμολογική
βάση πέρυσι, δεν είχαν ξεπεράσει το 17%.
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ: Θετικής και Τεχνολογικής Κατεύθυνσης
Ρεκόρ
στα ποσοστά αποτυχίας θα πρέπει να αναμένουν οι υποψήφιοι της Θετικής
και Τεχνολογικής Κατεύθυνσης οι οποίοι διαγωνίστηκαν τη Δευτέρα 27 Μαΐου
στα Μαθηματικά.
Η
Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία υποστηρίζει ότι τα θέματα είναι τα
δυσκολότερα των τελευταίων ετών και όπως αναφέρει, απαιτούσαν ειδικές
τεχνικές, που ίσως δεν προωθούν την έλξη και την αγάπη των μαθητών για
τη συγκεκριμένη επιστήμη. Μάλιστα, αναφέρει πως προτίθεται να ανοίξει
διάλογο για το περιεχόμενο και τον τρόπο εξέτασης των μαθηματικών στις
πανελλαδικές. Τα ομολογουμένως πολύ δύσκολα θέματα στους φετινούς
διαγωνισμούς, είναι βέβαιο ότι θα συρρικνώσουν τα γραπτά μεταξύ 18-20
και θα αυξήσουν αυτά που δεν θα ξεπεράσουν τη βαθμολογική βάση.
Ειδικά
για τους υποψηφίους της τεχνολογικής Κατεύθυνσης 2, οι οποίοι στοχεύουν
σε τμήματα του 4ου επιστημονικού πεδίου (Πολυτεχνικά) οι εκτιμήσεις
μιλούν για πραγματική «πανωλεθρία». Είναι πολύ πιθανό τα άριστα γραπτά
να πέσουν κάτω από το 2%, εξέλιξη η οποία θα επηρεάσει σημαντική την
πορεία των βάσεων για τα περισσότερα υψηλόβαθμα τμήματα του 4ου
επιστημονικού πεδίου καθώς τα μαθηματικά είναι το πρώτο μάθημα αυξημένης
βαρύτητας με συντελεστή 1,3.
Ακόμη
και για την επόμενη βαθμολογική κλίμακα (15-17,9) τα ποσοστά δεν θα
είναι υψηλά αφού αναμένεται να φτάσουν κοντά στο 5 με 6%. Αναφορικά με
τους υποψηφίους που δεν θα πιάσουν τη βάση, οι ειδικοί κάνουν λόγο για 3
στους 4. Λίγο καλύτερη διαφαί-νεται η εικόνα για τους υποψηφίους της
θετικής Κατεύθυνσης οι οποίοι παραδοσιακά σημειώνουν καλύτερες
επιδόσεις. Το ποσοστό των αριστούχων θα πέσει κάτω από το 10% και
αναμένεται να είναι το μικρότερο των τελευταίων ετών.
Στη
βαθμολογική κλίμακα 15-17,9 αναμένεται να βρεθεί περίπου το 15% των
υποψηφίων ενώ πάνω από 4 στους 10 δεν θα ξεπεράσουν τη βάση.
ΜΙΧΑΛΗΣ ΝΙΒΟΛΙΑΝΙΤΗΣ
Πηγή : Έθνος
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου