Blogger Widgets

Τρίτη, 23 Απριλίου 2013

Ερώτηση στη Βουλή για το Γυμνάσιο Αυλίζας : "είναι γυμνάσιο «φάντασμα"

Αρρυθμία σε σκανδαλώδη βαθμό χαρακτήρισε χθες στη Βουλή ο υφυπουργός Παιδείας Θ. Παπαθεοδώρου  την υπόθεση του  για το 13ο Γυμνάσιο Αυλίζας, για το οποίο όπως είπε ο ερωτών Βουλευτής Β. Οικονόμου   «είναι γυμνάσιο «φάντασμα», δεν υπάρχει. Έχει ιδρυθεί, έχει κατασκευαστεί το κτήριο από το 2007, έχουμε 2013 και το κτήριο μένει ένα κουφάρι μπετόν στο Μενίδι, κατεστραμμένο παντελώς πλέον. Εδόθησαν εκατομμύρια από τον ελληνικό λαό για να φτιαχτεί, ο Δήμος δεν παρέλαβε το σχολείο, οι υπουργοί δεν ξέρουν τίποτα, ο ΟΣΚ δεν ξέρει τίποτα, κανείς δεν ξέρει τίποτα και αυτό το περίλαμπρο, το περιβόητο 13ο Γυμνάσιο Αχαρνών δεν λειτούργησε ποτέ».

«Από σημερινή επικοινωνία με τον ΟΣΚ πληροφορήθηκα ότι το κτήριο είναι παντελώς κατεστραμμένο εσωτερικά» απάντησε ο υφυπουργός Παιδείας


ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Το διαλύσανε.

ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΠΑΠΑΘΕΟΔΩΡΟΥ (Υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού):Δεν λειτούργησε ποτέ ως σχολείο, κύριε Οικονόμου. Δεν λειτούργησε ποτέ ως σχολείο, ενώ ο Δήμος το είχε παραλάβει για να λειτουργήσει ως σχολείο. Απόδειξη δε αυτού   είναι ότι ουδέποτε υπήρξαν εγγραφές μαθητών στο συγκεκριμένο σχολείο. Ουδέποτε μέχρι σήμερα υπήρξαν εγγραφές μαθητών. Υπάρχουν λόγοι βεβαίως και μπορούμε να συζητήσουμε γιατί δεν υπήρξε ενδιαφέρον από τις οικογένειες για την εγγραφή στο συγκεκριμένο σχολείο. Αλλά το γιατί από το 2010 μέχρι το 2013 οι Αρχές οι οποίες είχαν, αν θέλετε, στην ευθύνη τους τη διαχείριση του κτηρίου το άφησαν να καταστραφεί, αυτό είναι ένα ερώτημα το οποίο και θα ψάξουμε.

ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Αυτά. Και ήρθαν δύσκολες γιατί; Διότι 2 εκατομμύρια τα πετάξαμε στον αέρα. Είπατε κι εσείς ο ίδιος, πολύ σωστά, ότι το σχολείο παρέμεινε κουφάρι. Ρωτάω εγώ: Δεν θα πληρώσει κανείς γι’ αυτήν την αστοχία;

ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΠΑΠΑΘΕΟΔΩΡΟΥ (Υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού): Εδώ έχουμε τρία λάθη και τρία ερωτηματικά. Αν η χωροθεσία του σχολείου ήταν λανθασμένη, πότε ακριβώς το καταλάβαμε; Όταν το προκηρύξαμε, όταν το παραλάβαμε ή όταν το καταστρέψαμε; Πολύ βασικό. Από τη στιγμή λοιπόν που το παραλάβαμε, δεν γνωρίζαμε ότι αν αφήσεις οτιδήποτε κι ένα σπίτι αν αφήσεις, μία ιδιοκτησία, μία ιδιωτική κυριότητα αν την αφήσεις στο έλεος οποιουδήποτε περνάει απ’ έξω, πραγματικά σε λίγα χρόνια θα καταστραφεί; Μέχρι τότε τα φαινόμενα παραβατικότητας δεν τα είχαμε δει; Όταν λέω «παραβατικότητας», εννοώ καταστροφών, βανδαλισμών, σε ένα χώρο που είναι δημόσιος χώρος. Αυτό έχει να κάνει – και δεν ντρέπομαι να το πω- και με την κουλτούρα σεβασμού του δημόσιου χώρου. 

Επομένως, αν υπήρξε πρόβλημα για το 13ο Γυμνάσιο που βρίσκεται στην καρδιά του οικισμού των Ρομά -και για το λόγο αυτό ενδεχομένως πολλοί γονείς να μην το θέλησαν- ποια ήταν η παρέμβαση του Δήμου από εκεί και πέρα, έτσι ώστε να υπερβούμε το πρόβλημα; Γιατί δεν χρησιμοποιήθηκε ως ένα σχολείο το οποίο θα ήταν διαπολιτισμικό; Γιατί δεν χρησιμοποιήθηκε για οτιδήποτε άλλο; 

Δεν θέτω τα ερωτήματα, λέω απλώς ότι εδώ υπήρξε μία ολιγωρία. Κι αν με ρωτάτε, ναι, θεωρώ ότι τα ζητήματα συντήρησης σχολικής στέγης θα πρέπει να παραμείνουν υπό την εποπτεία των τοπικών αρχών, όχι γιατί θα πρέπει να μεταβιβάσουμε κάπου την αρμοδιότητα αυτή ή να υπεκφύγουμε ορισμένων ευθυνών, αλλά πρωτίστως γιατί έχουν την καλύτερη άποψη για το τι είναι και τι δεν είναι προς όφελος της τοπικής κοινωνίας. 

Ολοκληρώνω με κάτι άλλο. Επειδή λοιπόν τα πράγματα είναι έτσι, εγώ δεσμεύομαι ότι σε συνεργασία με το Δήμο, παρά τις ευθύνες που υπάρχουν, θα προσπαθήσουμε να δώσουμε λύση για το συγκεκριμένο σχολείο. Διότι, τη στιγμή που σε πολλές περιπτώσεις θέλουμε να φτιάξουμε σχολεία –υπάρχουν στην πατρίδα μας ακόμη κοντέινερ όπου κάνουν οι μαθητές μάθημα, διότι δεν έχουν αποκατασταθεί οι πυρόπληκτοι, δεν έχουν αποκατασταθεί σχολεία τα οποία συνεπεία σεισμού βρίσκονται ακόμη ακατάλληλα- δεν μπορούμε να συνεχίσουμε την πολυτέλεια να κλείνουμε τα μάτια μπροστά σε τέτοιου είδους καταστάσεις. 


Πηγή : esos.gr



Η ΕΡΩΤΗΣΗ

Επανερχόμαστε στο ζήτημα του 13ο Γυμνάσιου Αυλίζας Αχαρνών (Αρ. Πρωτ. 8451/08.04.10) καθώς έχουν περάσει σχεδόν έξι χρόνια από την κατασκευή του και ακόμα οι εναλλασσόμενες πολιτικές ηγεσίες του Υπουργείου Παιδείας δεν κατόρθωσαν να λειτουργήσουν το νέο αυτό σχολικό κτίριο που παραμένει βορρά για τους «επιτήδειους» και κέντρο παράνομων ενεργειών.
 
Συγκεκριμένα στην περιοχή Αυλίζας του Δήμου Αχαρνών έχει κατασκευαστεί και παραδοθεί από το 2007 ένα σύγχρονο σχολικό συγκρότημα, το 13ο Γυμνάσιο Αχαρνών, το οποίο είχε ως σκοπό να στεγαστούν μαθητές της περιοχής με στόχο και την αποσυμφόρηση του 1ου Γυμνασίου Αχαρνών.

Δυστυχώς μέχρι και σήμερα δεν κατέστη δυνατή η λειτουργία του εν λόγω Γυμνασίου καθώς ο Δήμος Αχαρνών λόγω κακοτεχνιών και ελλείψεων δεν το παραλάμβανε με αποτέλεσμα να παραμένει κλειστό και τις νυχτερινές ώρες να μετατρέπεται σε κέντρο παραβατικότητας. Σήμερα διαπιστώνεται ότι στο κτίριο είναι σπασμένα τα περισσότερα τζάμια, είναι σπασμένες οι εσωτερικές πόρτες του σχολείου, έχει καταστραφεί μεγάλο μέρος της ψευδοροφής και έχουν αφαιρεθεί καλώδια από το ηλεκτρικό δίκτυο του κτιρίου, έχουν κλαπεί οι πυροσβεστήρες, έχουν υποστεί μεγάλη φθορά τα είδη υγιεινής, έχουν κλαπεί εξαρτήματα του δικτύου υδροδότησης, εκτεταμένες φθορές υπάρχουν στο δάπεδο και στους εσωτερικούς τοίχους και άλλα πολλά. Ο περιβάλλων χώρος του σχολικού συγκροτήματος είναι σκουπιδότοπος, υπάρχουν παντού μπάζα, χόρτα και φυτά ακλάδευτα και ο ένας και μοναδικός δρόμος που οδηγεί στο σχολείο καταλήγει σε ρέμα. Σήμερα έξι χρόνια μετά, η εικόνα του προκαλεί θλίψη, καθώς το σχολείο που δεν λειτούργησε ποτέ, είναι λεηλατημένο και κυρίως άνδρο ανομίας και τοξικομανών.

Κατόπιν όλων αυτών, 

Ερωτάστε:
1. Σε ποιες ενέργειες θα προβείτε προκειμένου να διασφαλίσετε ότι θα εκλείψουν οι παράνομες και εγκληματικές ενέργειες που λαμβάνουν χώρα εντός και πέριξ του συγκεκριμένου σχολικού συγκροτήματος στην Αυλίζα Αχαρνών;
2. Σε ποιες ενέργειες θα προβείτε προκειμένου να αποκατασταθούν οι ζημιές, οι κακοτεχνίες και οι ελλείψεις έτσι ώστε το σχολικό συγκρότημα να μπορέσει να λειτουργήσει;
3. Σε ποιες ενέργειες θα προβείτε ώστε να υπάρξουν συνθήκες ασφαλούς πρόσβασης των μαθητών στο σχολείο και φύλαξης του συγκροτήματος προκειμένου να δημιουργηθεί αίσθημα ασφάλειας στους γονείς και στους μαθητές που πρόκειται να φοιτήσουν στο συγκεκριμένο σχολείο;

-Ο-
ΕΡΩΤΩΝ
ΒΑΣΙΛΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ
ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ




Δεν υπάρχουν σχόλια: