Blogger Widgets

Τετάρτη 12 Οκτωβρίου 2011

Σημεία συνέντευξης της Υφυπουργού Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, Εύης Χριστοφιλοπούλου, στη ΝΕΤ, στην εκπομπή «Πρωινή Ενημέρωση»

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Στο Υπουργείο Παιδείας κάνουμε ό,τι μπορούμε για να εξοικονομήσουμε πόρους και να μην σπαταλιούνται τα ευρώ του Έλληνα φορολογούμενου. Όμως η Παιδεία, η Υγεία και η Ασφάλεια πρέπει να περιφρουρηθούν. Ακριβώς γιατί ο πολίτης μέσα στην κρίση, με μειωμένο εισόδημα, έχει ανάγκη από το σχολείο του παιδιού του, το νοσοκομείο, τον πυροσβέστη, τον αστυφύλακα στη γειτονιά του. Σε αυτούς τους τρεις τομείς είναι αναγκαίο να υπάρξει κάποιου είδους διαφοροποίηση. 



Για τις καταλήψεις και τα προβλήματα στην Παιδεία

Σέβομαι και κατανοώ την πικρία και τα αδιέξοδα στην κάθε οικογένεια. Το να κάνεις όμως κατάληψη για να διαμαρτυρηθείς δεν το θεωρώ σωστό. Μπορείς με πολλούς ειρηνικούς τρόπους να διαμαρτυρηθείς. Η Δημοκρατία μας το επιτρέπει. Κλείνουν το σχολείο  αλλά θα αναγκαστούν να πηγαίνουν το Σάββατο για να μην χαθεί ούτε μια εκπαιδευτική ώρα προς όφελος των παιδιών και της Παιδείας.

Θα αναφερθώ στα δύο πρόσφατα παραδείγματα που είχαμε το Σαββατοκύριακο. Αν πάμε στο 5ο Λύκειο Ζωγράφου πραγματικά θα δείτε μια τραγική εικόνα. Ένα γυμναστήριο κατεστραμμένο και εκτεταμένες ζημιές. Στο 8ο Λύκειο Πατησίων, εκλάπησαν από το εργαστήριο όλοι οι ηλεκτρονικοί υπολογιστές. Έχουμε διάρρηξη. Και βεβαίως υπάρχουν και άλλα φαινόμενα πανελλαδικώς.

Σκοπός είναι να συζητήσουμε για τα προβλήματα στην Παιδεία, να υπάρχει διαμαρτυρία, αυτό όμως που δεν καταλαβαίνω είναι γιατί πρέπει να κλείνουμε τα σχολεία. Αυτό στρέφεται εναντίον των μαθητών. Οι ίδιοι οι μαθητές- καταληψίες, που είναι μειοψηφίες, στρέφονται κατά του εαυτού τους.

Τα τελευταία χρόνια έχουμε φτάσει σε σημείο κάθε Οκτώβρη να είναι μόδα οι καταλήψεις. Δέχομαι ότι φέτος ήταν περισσότερες για τους λόγους που είπατε και εσείς, την γενικότερη κρίση. Αλλά εδώ έχουμε και φαινόμενα επικίνδυνα, να σας πω ότι σε δύο πόλεις, Γιάννενα και Πάτρα είχαμε φαινόμενα χρήσης αλκοόλ.

Σε τέτοιες περιπτώσεις πρέπει να ειδοποιούνται οι Αρχές. Έχουν υποχρέωση τα στελέχη της Εκπαίδευσης να ειδοποιούν τις Αρχές, όταν υπάρχουν τέτοια περιστατικά. Δεν μπορεί το Υπουργείο να είναι σε όλα τα σχολεία.

Τη φετινή σχολική χρονιά, που είναι δυσκολότερη και από πέρυσι, έχουμε εξαιρετικά λίγα κενά, τα οποία θα καλυφθούν μέσα στην εβδομάδα με τη νέα φάση πρόσληψης αναπληρωτών. Σε αυτές τις συνθήκες έχουμε ελάχιστες ελλείψεις, ελάχιστα κενά.

Κανείς δεν λέει ότι η Παιδεία δεν έχει προβλήματα, αλλά πρέπει να δούμε πώς αντιδρούμε σε αυτά, πώς διαμαρτυρόμαστε. Υπάρχουν τα σχολικά συμβούλια, η εσωτερική δημοκρατία. Σε ένα σχολείο το μαθητικό δυναμικό έχει πολλούς τρόπους να διαμαρτυρηθεί. Αυτό που εγώ βλέπω είναι να διαφωνεί ο σύλλογος καθηγητών- εκτός εξαιρέσεων, να διαφωνεί η πλειοψηφία στο σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων, και παρόλα αυτά να γίνεται κατάληψη. Δεν νομίζω ότι είναι τρόπος αντίδρασης να κλείνεις ένα σχολείο και να προκαλείς φθορές.

Υπάρχει και το πρόβλημα των βιβλίων, αλλά μέρα με τη μέρα, με αυξανόμενους ρυθμούς, υπάρχει κάλυψη και εκεί.  Η διαβεβαίωση που έχουμε από τον Οργανισμό Σχολικών Βιβλίων είναι ότι μέσα στον Οκτώβριο εξομαλύνεται πλήρως η κατάσταση.

Tο θέμα που δημιουργήθηκε με τα βιβλία, είναι μία ευκαιρία να βρεθεί τι έφταιξε για να γίνουμε καλύτεροι.

Φέτος κάναμε μία πολύ καλή αξιοποίηση του εκπαιδευτικού μας δυναμικού και αποδίδει καρπούς. Δε θα υπάρχει κενό στα σχολεία αυτή την πιο δύσκολη στιγμή στη χώρα.

Την πιο δύσκολη χρονιά πετύχαμε με 600 μόνο διορισμούς να έχουμε τα λιγότερα δυνατά κενά. Θυμηθείτε άλλες χρονιές τον Οκτώβριο, παρά τους πολλούς διορισμούς είχαμε χιλιάδες κενά.


Για τις αλλαγές στα σχολεία

Κάναμε την επιλογή, μέσα στην κρίση, να αυξήσουμε τα 800 πιλοτικά σχολειά σε 961. Αποτελούν το 40% του μαθητικού δυναμικού της χώρας. Τα παιδιά πρέπει να έχουν την Παιδεία που τους αξίζει.

Στο Δημοτικό εισάγαμε τις ειδικότητες μέσα στο σχολείο, ώστε να αλλάξουμε τα προγράμματα σπουδών και να κάνουμε ζωντανό και δημιουργικό το σχολείο. Βάζουμε Αγγλικά από την Ά τάξη Δημοτικού με παιγνιώδη τρόπο και διατηρούμε τη δεύτερη Ξένη Γλώσσα στην πέμπτη και έκτη τάξη. Δηλαδή τα παιδιά να έχουν την Αγγλική και μια εκ των Γαλλικών ή Γερμανικών.

Στο Νέο Λύκειο έχουμε ερευνητικές εργασίες και δυνατότητα υποστήριξης των επιλογών των μαθητών. Να υπάρχει εμπέδωση στα βασικά μαθήματα, ακριβώς για να μην υπάρχει ανάγκη για φροντιστήριο.

 Για το Δελτίο Τύπου πατήστε εδώ.



Δεν υπάρχουν σχόλια: