Blogger Widgets

Κυριακή 31 Ιουλίου 2011

Ελεύθερη πρόσβαση ποδηλάτων στα μέσα

Σημαντική απόφαση έλαβε ο ΟΑΣΑ για τους φίλους του ποδηλάτου, καθώς από τη Δευτέρα θα εξυπηρετούνται όλες τις ημέρες και ώρες από όλους τους σταθμούς του Μετρό.


Ο μέγιστος αριθμός εξυπηρετούμενων ποδηλάτων είναι δύο στο οπίσθιο μέρος του τελευταίου συρμού και ο περιορισμός αυτός αφορά όλα τα μέσα σταθερής τροχιάς, τη Γραμμή 1 (ΗΣΑΠ), 2 και 3 του Μετρό και το Τραμ.

Υπενθυμίζεται ότι, από την πρώτη μέρα εφαρμογής του μέτρου ισχύουν τα εξής:

* Σε όλους τους σταθμούς των μέσων σταθερής τροχιάς (τραμ-μετρό-ηλεκτρικός), η μετακίνηση των ποδηλατιστών με τα οχήματά τους γίνεται αυστηρά και μόνο πεζή.

* Ειδικά στους σταθμούς του μετρό και του ηλεκτρικού σιδηροδρόμου, απαγορεύεται αυστηρά η χρήση των ανελκυστήρων και των κυλιόμενων κλιμάκων από ποδηλατιστές.
* Σε όλα τα μέσα σταθερής τροχιάς (τραμ-μετρό-ηλεκτρικός), ανεξάρτητα από την εφαρμογή της ανωτέρω πολιτικής μεταφοράς ποδηλάτων, εξακολουθούν να έχουν απόλυτη προτεραιότητα τα ΑμεΑ και τα άτομα που χρήζουν ειδικής βοήθειας (ηλικιωμένοι και εγκυμονούσες).

* Στην περίπτωση που οι επιβάτες επιθυμούν πρόσθετες πληροφορίες να απευθυνθούν στην ηλεκτρονική διεύθυνση του ΟΑΣΑ (www.oasa.gr) και το τηλεφωνικό κέντρο 185.


Οι δέκα εντολές για τον καλό ποδηλάτη στο μετρό:
 
1. Επιτρέπεται η μεταφορά ενός μόνο ποδηλάτου ανά επιβάτη.
 
2. Ο μέγιστος αριθμός ποδηλάτων ανά συρμό είναι δύο.
 
3. Οταν μετακινούμαστε μέσα στο σταθμό χρησιμοποιούμε τους ανελκυστήρες ή τις σταθερές σκάλες. Δεν χρησιμοποιούμε τις κυλιόμενες κλίμακες. Εάν επιλέξουμε τις σκάλες κουβαλάμε το ποδήλατο στον ώμο μας. Δεν το κυλάμε διότι είναι εύκολο να χαθεί ο έλεγχος εξαιτίας της απότομης κλίσης.
 
4. Δεν επιτρέπεται να κάνουμε ποδήλατο εντός του συρμού, στις αποβάθρες και τους λοιπούς χώρους του σταθμού.
 
5. Χρησιμοποιούμε μόνο το τελευταίο βαγόνι του συρμού. Στεκόμαστε με τέτοιο τρόπο, ώστε το ποδήλατο να μην εμποδίζει την κίνηση των επιβατών. Μπαίνουμε στο βαγόνι από την τελευταία πόρτα, αφού πρώτα εξέλθουν οι επιβάτες από αυτό.
 
6. Εντός του συρμού δεν τοποθετούμε το ποδήλατο σε σημεία που εμποδίζουν την κίνηση των επιβατών, όπως στους διαδρόμους ή τις πόρτες. Αν ο μόνος διαθέσιμος χώρος είναι κοντά στην πόρτα, αυτό σημαίνει ότι το βαγόνι είναι γεμάτο και καλύτερα να περιμένουμε τον επόμενο συρμό.
 
7. Στεκόμαστε δίπλα στο ποδήλατό μας και βεβαιωνόμαστε ότι δεν εξέχουν αιχμηρές ή βρόμικες άκρες που μπορεί να τραυματίσουν ή να λερώσουν τους υπόλοιπους επιβάτες.
 
8. Οι επιβάτες με ποδήλατα είμαστε οι ίδιοι υπεύθυνοι για την ασφάλεια των ποδηλάτων μας και τα αντικείμενα πάνω σε αυτά. Το Μετρό της Αθήνας δεν είναι υπεύθυνο για οποιαδήποτε ζημιά ή απώλεια ποδηλάτου και δεν μπορεί να δεχτεί οποιαδήποτε είδους υπαιτιότητα για οποιαδήποτε ζημιά που μπορεί να προκληθεί από τη μεταφορά του ποδηλάτου σε τρίτα μέρη.
 
9. Η πρόσβαση των ποδηλάτων στο μετρό μπορεί να απαγορευτεί κατά την κρίση των υπευθύνων του σταθμού για λόγους όπως: μεγάλη κίνηση επιβατικού κοινού, διακοπές ηλεκτρικού ρεύματος ή άλλα περιστατικά που μπορεί να κριθεί ότι ίσως θέτουν σε κίνδυνο το επιβατικό κοινό.
 
10. Σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης και συγκεκριμένα υποχρεωτικής εκκένωσης του συρμού εντός της σήραγγας, ο επιβάτης που ταξιδεύει με ποδήλατο, υποχρεούται να το εγκαταλείψει στο βαγόνι, να αποχωρήσει πεζός και να ακολουθήσει τις οδηγίες του προσωπικού.».
 
 
 

Δεν υπάρχουν σχόλια: