Το υγραέριο κίνησης LPG (ή autogas), το τελευταίο χρονικό διάστημα, έχει γίνει ιδιαίτερα δημοφιλές και στη χώρα μας προσφέροντας στους οδηγούς οικονομία στη χρήση και στο αυτοκίνητο διπλάσια αυτονομία, αλλά και συντελώντας στη μείωση των εκπομπών επικίνδυνων ρύπων.
Το υγραέριο είναι αυτή τη στιγμή η πιο ενδιαφέρουσα εναλλακτική μορφή καυσίμου.
Μπορεί οι κατασκευαστές να έχουν επιδοθεί σε μια άτυπη κούρσα εξέλιξης νέων και περισσότερο οικονομικών και φιλικών προς το περιβάλλον κινητήρων, ωστόσο οι συνεχώς αυξανόμενες τιμές της βενζίνης προλαβαίνουν κάθε παρόμοια τεχνολογική εξέλιξη. Σε αυτή την κατεύθυνση λοιπόν, πολλοί (ιδιώτες ή και εταιρείες με στόλους οχημάτων) έχουν στρέψει το ενδιαφέρον τους σε εναλλακτικές μορφές καυσίμου, όπως είναι το υγραέριο που προσφέρει 3 πολύ σημαντικά πλεονεκτήματα. Είναι πιο φθηνό στην αγορά του από τη βενζίνη, ρυπαίνει λιγότερο το περιβάλλον και σχεδόν διπλασιάζει την αυτονομία του αυτοκινήτου.
Στην Ελλάδα, η υγραεριοκίνηση επιτρέπεται ήδη από το 1999 για όλα τα οχήματα. Παρόλα αυτά, η εφαρμογή της ξεκίνησε να γίνεται πολύ δημοφιλής σχετικά πρόσφατα, ουσιαστικά μέσα στο 2010. Φυσικά, η τεχνολογία έχει προχωρήσει πάρα πολύ και δεν έχει καμία σχέση με τα συστήματα που γνωρίζαμε σε οχήματα ταξί περασμένων δεκαετιών.
Μεγάλο ποσοστό των Ευρωπαίων οδηγών (ιδιωτών και επαγγελματιών) εδώ και πολλά χρόνια προχωρούν σε after market μετατροπές με υγραέριο ή αγοράζουν εργοστασιακά υγραεριοκίνητα αυτοκίνητα προκειμένου να εξοικονομήσουν χρήματα.
Στατιστικά στοιχεία για το ρόλο του autogas σε 10 χώρες, στις οποίες είναι πολύ δημοφιλές
Μπορεί οι κατασκευαστές να έχουν επιδοθεί σε μια άτυπη κούρσα εξέλιξης νέων και περισσότερο οικονομικών και φιλικών προς το περιβάλλον κινητήρων, ωστόσο οι συνεχώς αυξανόμενες τιμές της βενζίνης προλαβαίνουν κάθε παρόμοια τεχνολογική εξέλιξη. Σε αυτή την κατεύθυνση λοιπόν, πολλοί (ιδιώτες ή και εταιρείες με στόλους οχημάτων) έχουν στρέψει το ενδιαφέρον τους σε εναλλακτικές μορφές καυσίμου, όπως είναι το υγραέριο που προσφέρει 3 πολύ σημαντικά πλεονεκτήματα. Είναι πιο φθηνό στην αγορά του από τη βενζίνη, ρυπαίνει λιγότερο το περιβάλλον και σχεδόν διπλασιάζει την αυτονομία του αυτοκινήτου.
Στην Ελλάδα, η υγραεριοκίνηση επιτρέπεται ήδη από το 1999 για όλα τα οχήματα. Παρόλα αυτά, η εφαρμογή της ξεκίνησε να γίνεται πολύ δημοφιλής σχετικά πρόσφατα, ουσιαστικά μέσα στο 2010. Φυσικά, η τεχνολογία έχει προχωρήσει πάρα πολύ και δεν έχει καμία σχέση με τα συστήματα που γνωρίζαμε σε οχήματα ταξί περασμένων δεκαετιών.
Μεγάλο ποσοστό των Ευρωπαίων οδηγών (ιδιωτών και επαγγελματιών) εδώ και πολλά χρόνια προχωρούν σε after market μετατροπές με υγραέριο ή αγοράζουν εργοστασιακά υγραεριοκίνητα αυτοκίνητα προκειμένου να εξοικονομήσουν χρήματα.
Στατιστικά στοιχεία για το ρόλο του autogas σε 10 χώρες, στις οποίες είναι πολύ δημοφιλές
Χώρα | Αριθμός οχημάτων | Πρατήρια διανομής LPG |
Νότια Κορέα | 2.187.066 | 1.533 |
Πολωνία | 2.050.000 | 6.700 |
Τουρκία | 2.000.000 | 6.853 |
Ιταλία | 1.002.118 | 2.350 |
Αυστραλία | 620.000 | 3.200 |
Ρωσία | 600.000 | 2.000 |
Μεξικό | 550.000 | 2.500 |
Ινδία | 500.000 | 550 |
Ιαπωνία | 292.300 | 1.900 |
Ολλανδία | 270.000 | 1.900 |
Πηγή: Παγκόσμιος Οργανισμός LP Gas |
Πηγή: autotriti.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου