Blogger Widgets

Παρασκευή 25 Μαρτίου 2011

«ΜελΟδύσσεια: μια μουσική ιστορία για νέους» από τη Μουσική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος

«ΜελΟδύσσεια: μια μουσική ιστορία για νέους» είναι ο τίτλος του νέου διαδραστικού εκπαιδευτικού προγράμματος που δημιούργησε η Μουσική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος «Λίλιαν Βουδούρη».

Το πρόγραμμα έχει σκοπό να εισάγει και να εξοικειώσει με τη λεγόμενη κλασική μουσική τους μαθητές πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, τους σπουδαστές των ωδείων της χώρας αλλά και όλους όσοι ενδιαφέρονται για τη μουσική και βρίσκονται στα πρώτα στάδια της επαφής μαζί της, μέσω της γνωριμίας με σημαντικούς συνθέτες, έργα και μορφές οι οποίες θεωρούνται σταθμοί στην εξέλιξη της δυτικοευρωπαϊκής έντεχνης δημιουργίας, από τον Μεσαίωνα ώς την εποχή μας.

Η ΜελΟδύσσεια (http://melodisia.mmb.org.gr) είναι ειδικά φτιαγμένη για το ελληνικό κοινό με δεδομένο ότι αποτελεί πρωτότυπη δημιουργία στην ελληνική γλώσσα κι εκπονήθηκε από το επιστημονική προσωπικό της Μουσικής Βιβλιοθήκης με βάση τη χρήση πρωτότυπων κειμένων, ηχητικών παραδειγμάτων από συναυλίες του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών αλλά και εικόνων από έντυπα της Βιβλιοθήκης και μεγάλων μουσείων με μηδενικό κόστος για τον χρήστη.

Όπως εξηγεί η διευθύντρια της Μεγάλης Μουσικής Βιβλιοθήκης «Λίλιαν Βουδούρη», Στεφανία Μεράκου στόχος είναι «να δημιουργηθεί ένα ζωντανό και διαδραστικό εργαλείο για την διδασκαλία της Ιστορίας της Μουσικής στα ελληνικά, προσβάσιμο από την τάξη, το ωδείο ή το σπίτι».

Στους σκοπούς του προγράμματος εντάσσεται επίσης η αφύπνιση του ενδιαφέροντος των μαθητών για μια μουσική παράδοση η οποία, όχι σπάνια, φέρει την ετικέτα της «βαρετής» και της «δύσκολης». Η ένταξη της μουσικής αυτής στο γενικότερο πλαίσιο του σχολικού προγράμματος μέσω της διασύνδεσής της με τα μαθήματα της Ιστορίας, της Γλώσσας και των Επιστημών αλλά και η αξιοποίηση του σπάνιου υλικού της Βιβλιοθήκης και η διάθεσή του, μέσω της ψηφιοποίησης, σε άλλες ομάδες πέραν του ακαδημαϊκού κοινού, ολοκληρώνουν τους επιμέρους σκοπούς του προγράμματος.




 Πηγή : in.gr


Δεν υπάρχουν σχόλια: