Blogger Widgets

Τετάρτη 30 Μαρτίου 2011

Τι λένε τα πολιτικά κόμματα για τις αλλαγές στο Λύκειο

Εντονες ήταν οι αντιδράσεις των κομμάτων της αντιπολίτευσης στις αλλαγές στο Λύκειο που ανακοίνωσε η υπ. Παιδείας Αννα Διαμντοπούλου.

Η ΝΔ κάνει λόγο για βιασύνη, η προχειρότητα και η έλλειψη σχεδιασμού

Το ΚΚΕ σημειώνει πως το «Νέο Λύκειο» έχει τη σφραγίδα νέων μεγαλύτερων ταξικών φραγμών στη μόρφωση.


Ο Συνασπισμός υπογραμμίζει πως οι προτάσεις του Υπουργείου βρίσκονται σε εντελώς διαφορετική κατεύθυνση από αυτή που επιβάλλουν οι σύγχρονες εκπαιδευτικές και κοινωνικές ανάγκες.
Η Δημοκρατική συμμαχία κάνει λόγο και αυτή όπως και η ΝΔ για προχειρότητα.

Ειδικότερα οι ανακοινώσεις του κάθε πολιτικού κόμματος που έγιναν μέχρι στιγμής έχουν ως εξής:


Η ΝΔ

Ο Υπεύθυνος του Τομέα Πολιτικής Ευθύνης Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων της Νέας Δημοκρατίας, βουλευτής Β’ Αθηνών, κ. Άρης Σπηλιωτόπουλος, έκανε τις ακόλουθες δηλώσεις:   
  

    «Την ημέρα που οι εκπαιδευτικοί απεργούν για την κατάργηση σχολικών μονάδων στην χώρα, διάλεξε η Υπουργός Παιδείας να ανακοινώσει τις αλλαγές για το Νέο Λύκειο και τις πανελλαδικές εξετάσεις. Δυστυχώς οι φόβοι μας επιβεβαιώθηκαν. Η Υπουργός εξαγγέλλει ένα νέο σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ και ΤΕΙ που ενισχύει την παραπαιδεία και τα φροντιστήρια. Ανακοίνωσε την εισαγωγή φοιτητών σε Σχολή, αλλά δεν γνωρίζει το σύστημα πρόσβασης και κρατά ως επτασφράγιστο μυστικό για τον εαυτό της τον τρόπο κατανομής των φοιτητών από την Σχολή σε τμήμα. Οι αλλαγές προέκυψαν από μονόλογο, προειλημμένες αποφάσεις και προσχηματικό διάλογο. Η βιασύνη, η προχειρότητα και η έλλειψη σχεδιασμού αποδεικνύονται ξεκάθαρα. Το άγχος και τη σύγχυσή τους την μετακυλύουν σε μαθητές και γονείς και μεταβιβάζουν τις ευθύνες τους στα Πανεπιστήμια για να σώσουν τα προσχήματα». 

ΤΟ ΚΚΕ

Ανακοίνωση του Γραφείου Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕ     για τις εξαγγελίες της κυβέρνησης για το «Νέο Λύκειο»   

    Η κυβέρνηση πίσω από τις ωραίες λέξεις για το «Νέο και ελκυστικό Λύκειο», κρύβει τα αντιδραστικά και καταστροφικά μέτρα για τη μόρφωση των παιδιών του λαού. Το «Νέο Λύκειο» είναι συστατικό στοιχείο του «Νέου Σχολείου» της αγοράς, της ημιμάθειας, του κατακερματισμού και των πολλών και μεγάλων ανισοτήτων.

    Κανένας νέος, εργαζόμενος, γονιός να μην πιστέψει την προπαγάνδα της κυβέρνησης ότι το σχολείο θα γίνει πιο ελκυστικό, ότι θα σταματήσει η παπαγαλία και το φροντιστήριο. Το «Νέο Λύκειο» έχει τη σφραγίδα νέων μεγαλύτερων ταξικών φραγμών στη μόρφωση, σηματοδοτεί την προσπάθεια του κεφαλαίου να σπρωχτούν τα παιδιά της λαϊκής οικογένειας από πιο νωρίς στην ψευτοκατάρτιση της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης για να γίνουν ακόμα πιο φθηνό και αναλώσιμο εργατικό δυναμικό.

    Πιο συγκεκριμένα:

    ? Το «Νέο Λύκειο» θα χαρακτηρίζεται από έντονη διαφοροποίηση. Θα δίνεται ένα πρόγραμμα αποσπασματικών γνώσεων σε ευθεία αντιστοιχία με τις δεξιότητες που θέλει το κεφάλαιο για εργατική δύναμη φθηνή και ευέλικτη. Η ταξικότητα εντός του Λυκείου θα εκφράζεται με την τοποθέτηση των μαθητών στη βάση των επιπέδων δυσκολίας-μαθημάτων εξειδίκευσης.

    ? Το «Νέο Λύκειο» αναβαθμίζεται ως εξεταστικό κέντρο και θα είναι πιο στενά προσαρμοσμένο στη διαδικασία πρόσβασης σε ΑΕΙ-ΤΕΙ. Όχι μόνο δεν ενισχύεται ο υποτιθέμενος αυτόνομος μορφωτικός ρόλος του Λυκείου όπως ισχυρίζεται η κυβέρνηση αλλά αντίθετα ενισχύεται η από πιο νωρίς επιλογή σχολής σε ΑΕΙ-ΤΕΙ. Το πλήθος από αξιολογικές δοκιμασίες στο Λύκειο, ο συνυπολογισμός του βαθμού σε Β και Γ Λυκείου, η είσοδος σε Σχολές στο πρώτο έτος και το ξεσκαρτάρισμα που θα προέλθει, θα οξύνουν τους ταξικούς φραγμούς και θα εντείνουν την ανάγκη φροντιστηρίου σε όλο το μήκος και το πλάτος του Λυκείου αλλά και του προπαρασκευαστικού έτους.

    Μπροστά και σε αυτή την εξέλιξη, η λαϊκή οικογένεια, η νεολαία, οι μαθητές πρέπει να διεκδικήσουν εδώ και τώρα, ενιαίο δωδεκάχρονο υποχρεωτικό σχολείο με σκοπό την ολόπλευρη διαμόρφωση της προσωπικότητας κάθε νέου πριν από την επαγγελματική επιλογή, αναβαθμισμένες επαγγελματικές Σχολές ενταγμένες στο δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα μετά από την σύγχρονη βασική εκπαίδευση, Ενιαία Ανώτατη Εκπαίδευση, με το πτυχίο μοναδική προϋπόθεση για το επάγγελμα.

    Η μάχη της λαϊκής οικογένειας για να δημιουργήσει ένα καλύτερο αύριο για τα παιδιά της μπορεί να γίνει νικηφόρα. Οργάνωση της πάλης για Δημόσια και δωρεάν παιδεία, δουλειά με πλήρη δικαιώματα μετά το τέλος των σπουδών. Χρειάζεται αντιπαράθεση με τα κόμματα που υπηρετούν την πλουτοκρατία και την ΕΕ για ριζικές αλλαγές στην οικονομία και την εξουσία προς όφελος του λαού.

 Ο ΣΥΝΑΣΠΙΣΜΟΣ

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΤΟΥ ΣΥΝ

    ΓΙΑ ΤΟ «ΝΕΟ ΛΥΚΕΙΟ"    

    Την ώρα που σύσσωμη η εκπαιδευτική κοινότητα μαζί με γονείς, μαθητές και φοιτητές διαδηλώνουν για να εκφράσουν την αντίθεσή τους στις 1933 συγχωνεύσεις και καταργήσεις σχολικών μονάδων, το Υπουργείο Παιδείας επέλεξε με μια κίνηση αντιπερισπασμού -ενδεικτική της υποτίμησης του προς την εκπαιδευτική κοινότητα- να δημοσιοποιήσει τις προτάσεις του για το «νέο λύκειο».

    Το «νέο λύκειο» δεν είναι καθόλου νέο. Οι προτάσεις του Υπουργείου βρίσκονται σε εντελώς διαφορετική κατεύθυνση από αυτή που επιβάλλουν οι σύγχρονες εκπαιδευτικές και κοινωνικές ανάγκες.

    Προτείνονται λιγότερα μαθήματα με περισσότερες ώρες διδασκαλίας, μειώνονται τα μαθήματα κορμού, αλλά αυτό που κυρίως διακυβεύεται είναι η γενική μόρφωση που πρέπει να παρέχει ένα σύγχρονο Ενιαίο Λύκειο σε κάθε νέα και νέο αντίστοιχης ηλικίας.

    Ταυτόχρονα, το λύκειο δεν απελευθερώνεται από τα εξεταστικά δεσμά αλλά παραμένει προθάλαμος εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

    Η προτεινόμενη δομή του Λυκείου, υπηρετεί κατά βάση τις απαιτήσεις του συστήματος πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και όχι την πρωταρχικής σημασίας απαίτηση για μια επαρκή γενική μόρφωση, που θα παρέχεται σε όλα τα παιδιά και θα συμβάλει τελικά στη διεύρυνση των μορφωτικών ανισοτήτων.

    Εκκρεμούν οι προτάσεις του Υπουργείου σε σχέση με το σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια, από τις διαρροές όμως προς τον τύπο συνάγεται το συμπέρασμα ότι θα ενταθεί ακόμα περισσότερο η ταξικότητα της επιλογής των μαθητών ( λιγότερα μαθήματα, όχι καθορισμένη ύλη ).

    Το εκπαιδευτικό μας σύστημα για να ανταποκριθεί στις ανάγκες ελληνικού λαού και της νεολαίας, χρειάζεται αλλαγές. Όμως, το υπουργείο Παιδείας, στο πλαίσιο της γενικότερης αντιεκπαιδευτικής και αντιλαϊκής πολιτικής που ακολουθεί η κυβέρνηση, με τις αλλαγές που προτείνει υποβαθμίζει ακόμα περισσότερο τη δημόσια εκπαίδευση.

    Το Τμήμα Παιδείας του ΣΥΝ θα συνεχίσει να προβάλλει τις προτάσεις του για μια συνολική, ριζική εκπαιδευτική μεταρρύθμιση με στόχο τη δημόσια κατοχύρωση του καθολικού δικαιώματος των μαθητών και μαθητριών στη Γενική Παιδεία.

    Κεντρικοί άξονες αυτών των αλλαγών είναι:

    · Η ενιαία 14χρονη υποχρεωτικής εκπαίδευση, ποιοτικά αναβαθμισμένης.

    · Το Ενιαίο Λύκειο θεωρίας και πράξης, αποδεσμευμένο από τη διαδικασία των εισαγωγικών εξετάσεων, που θα συνδυάζει αρμονικά τη θεωρητική μόρφωση με την πρακτική δραστηριότητα και τη σύγχρονη τεχνολογία.

    · Η επαρκής και σύγχρονη δημόσια μεταλυκειακή τεχνική εκπαίδευση.

    · Η ελεύθερη πρόσβαση των αποφοίτων του Ενιαίου Λυκείου στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΜΜΑΧΙΑ
        
Ο υπεύθυνος του τομέα Παιδείας της Δημοκρατικής Συμμαχίας Γιώργος Κοντογιάννης, έκανε σήμερα την ακόλουθη δήλωση:

«Οι όποιες καλές προθέσεις που φαίνεται να έχει η Υπουργός Παιδείας για τη δημιουργία ενός σύγχρονου ευρωπαϊκού λυκείου, χάνονται μέσα στην προχειρότητα της εξαγγελθείσας μεταρρύθμισης. 

Είναι σαφές ότι δεν υπάρχουν οι υλικοτεχνικές υποδομές που θα στηρίξουν την υλοποίηση των εξαγγελιών. 

Δεν υπάρχουν επίσης ούτε η κουλτούρα ούτε η επάρκεια για ενίσχυση της έρευνας, στο σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας, γεγονός που δημιουργεί προβληματισμό σχετικά με το αν η μεταρρύθμιση έπρεπε να ξεκινά από την Α΄ Λυκείου ή από την Πρωτοβάθμια εκπαίδευση. 

Παράλληλα, η ανασφάλεια και η αβεβαιότητα εντείνονται σε εκπαιδευτικούς, γονείς και μαθητές, παρακολουθώντας την ανευθυνότητα με την οποία άκριτα προχωρά το Υπουργείο Παιδείας στη συγχώνευση σχολείων, χωρίς να υπάρχει σχέδιο και στρατηγική και πολύ περισσότερο χωρίς να συνυπολογίζει κριτήρια ειδικού βάρους για την κάθε περίπτωση ξεχωριστά. 

Όσον αφορά στον τρόπο εισαγωγής στα ΑΕΙ και ΤΕΙ, κάθε μέτρο που συμβάλλει στην εξάλειψη της παπαγαλίας και στην ενίσχυση της γνώσης, είναι θετικό. Πρέπει όμως να υπάρξουν οι απαραίτητες ασφαλιστικές δικλείδες που θα ενισχύουν τη διαφάνεια και την αντικειμενικότητα στο χώρο των πανεπιστημίων και ειδικά στην κρίσιμη περίοδο της τελικής επιλογής του πρώτου έτους. Οι φοιτητές πρέπει να νιώθουν ασφάλεια ότι βαθμολογείται με αντικειμενικά κριτήρια η επίδοσή τους και ότι δεν υπάρχουν στεγανά υπέρ των πάσης φύσεως ημετέρων».


 Πηγή : esos.gr



Δεν υπάρχουν σχόλια: