Blogger Widgets

Κυριακή 24 Οκτωβρίου 2010

F1 2010

Επιτέλους, ένας πραγματικός εξομοιωτής Formula 1

Είδος: Racing
Format: PS3(Review), Xbox 360, PC
Εκδότης: Codemasters
Ανάπτυξη: Codemasters Birmingham
Διάθεση: Dionic (210-2419600)
Παίκτες: 1-12
Απαιτήσεις: 1GB RAM, Επεξεργαστής Intel Core 2 Duo 2.4GHz ή AMD Athlon 64 X2 4600+, Κάρτα Γραφικών 256MB, HD 12.5 GB
Επίσημο Site: formula1-game.com
 Κυκλοφορία: 23/9/2010





Η Formula 1 είναι ίσως η διασημότερη διοργάνωση στον χώρο των αγώνων ταχύτητας. Πιθανότατα αυτό συμβαίνει γιατί σε αυτήν επιτυγχάνονται μεγάλες ταχύτητες σε σχέση με τα υπόλοιπα είδη αγώνων και κάποιες φορές συμβαίνουν δυνατές συγκρούσεις που τραβάνε τον ενδιαφέρον του κόσμου. Οπότε, όπως σε κάθε διάσημο άθλημα έτσι και σε αυτό, δεν θα μπορούσε να λείπει το αντίστοιχο video game που να αναπαριστά αυτούς τους αγώνες στις οθόνες των σπιτιών σας.

Η τελευταία φορά που είδαμε κάποιον ανάλογο τίτλο ήταν πριν από περίπου τρία χρόνια, όταν η Sony Liverpool Studios είχε κάνει μια πολύ καλή προσπάθεια στο να δημιουργήσει έναν αξιόλογο simulator. Βέβαια, αν και τα πράγματα τελικά πήγαν καλά, δεν έμειναν όλοι ευχαριστημένοι καθώς ο συγκεκριμένος τίτλος ήταν αποκλειστικότητα της Sony κι έτσι μόνο οι κάτοχοι PS3 μπόρεσαν να τον απολαύσουν. Τώρα, την σκυτάλη παίρνει η Codemasters, η οποία έχει αρκετά μεγάλη εμπειρία στα racing, έστω κι δεν έχει ξαναδημιουργήσει παιχνίδι αφιερωμένο στη Formula 1.


Οι βασικές ρυθμίσεις

Με το που ξεκινάτε το F1 2010, δεν σας εμφανίζεται το κλασικό κεντρικό μενού για να επιλέξετε κάποιο mode, αλλά αρχικά σας ζητούνται κάποια στοιχεία για το προφίλ οδηγού, τα οποία θα πρέπει να συμπληρώσετε. Αμέσως μετά, παίρνετε μέρος σε μια συνέντευξη τύπου, προκειμένου να απαντήσετε σε κάποιες ερωτήσεις που θα σας κάνουν οι δημοσιογράφοι για την καριέρα σας. Στην πραγματικότητα οι απαντήσεις που δίνετε σε όλες τις συνεντεύξεις σας (όχι μόνο στην αρχική), έχουν μεγάλη σημασία. Με αυτές ουσιαστικά δημιουργείτε τον χαρακτήρα του οδηγού σας και βάση αυτού μπορείτε να κάνετε δημόσιες σχέσεις με εταιρείες προκειμένου να σας προσφέρουν χρήματα ως χορηγοί. Μετά, επιλέγετε την ομάδα που θέλετε να αγωνίζεστε, καθώς τον συνάδελφο που θα σας συντροφεύει για την επόμενες σεζόν.

Έχοντας ολοκληρώσει όλες αυτές τις βασικές ρυθμίσεις, έρχεται η στιγμή που πρέπει να μάθετε ποιες είναι οι προσδοκίες της ομάδας για εσάς. Αρχικά σκοπός σας είναι να προσπαθείτε να βγαίνετε στην τελική κατάταξη, τουλάχιστον στους πρώτους 15 οδηγούς, έχοντας μάλιστα κατακτήσει καλύτερη θέση από τον συνεργάτη σας. Οι στόχοι όμως δεν είναι ποτέ στάσιμοι και συνεχώς μεταβάλλονται. Γι’ αυτό ακριβώς τον λόγο έχετε στη διάθεση σας μια manager η οποία σας ενημερώνει για τους μελλοντικούς στόχους σας αλλά και για την πρόοδο σας μέσα στο πρωτάθλημα.

Ήρθε η ώρα να γκαζώσουμε!

Ολοκληρώνοντας τις παραπάνω διαδικασίες, επιλέγετε το επίπεδο δυσκολίας, το οποίο δεν καθορίζει την συμπεριφορά άλλων οδηγών, αλλά αυτή του μονοθεσίου σας. Στα χαμηλά επίπεδα δυσκολίας υπάρχει μια βοηθητική γραμμή η οποία μπορεί να σας κατευθύνει προς τα πού να πάτε και να σας προειδοποιεί σε περίπτωση που τρέχετε με υπερβολική ταχύτητα. Εκτός αυτού, υπάρχει βοήθημα στο φρενάρισμα καθώς και αυτοματοποιημένο traction control που βοηθάει πολύ, κυρίως τους αρχάριους. Βέβαια όσοι είστε guru του είδους, σίγουρα θα προτιμήσετε μεγαλύτερη δυσξολία, εκεί όπου τα αυτοματοποιημένα συστήματα γίνονται χειροκίνητα (μαζί και ο έλεγχος του κιβωτίου ταχυτήτων), ενώ μάλιστα σας δίνεται η δυνατότητα να χειριστείτε εσείς οι ίδιοι τους μηχανικούς στα pit stop. Χωρίς λοιπόν αυτό να είναι απόλυτα εύστοχο, στην ουσία τα επίπεδα δυσκολίας καθορίζουν το πόσο arcade ή simulation θα είναι το παιχνίδι.

Το αμέσως επόμενο βήμα είναι να αποφασίσετε τι είδους λάστιχα να φορέσετε στο μονοθέσιο σας. Η επιλογή αυτή βασίζεται κυρίως στον καιρό, καθώς για κάθε περίπτωση υπάρχει και διαφορετικό είδος ελαστικών. Είναι πολύ σημαντικό να δίνετε βάση στις αρχικές οδηγίες πριν τον αγώνα, καθώς εκεί εμφανίζονται διάφορες πληροφορίες –μία εξ αυτών και η πρόγνωση του καιρού- που αν τις προσέξετε είναι ικανές να σας δώσουν κάποιο προβάδισμα.

Πραγματοποιώντας τις παραπάνω τελικές ρυθμίσεις είστε έτοιμοι να ξεκινήσετε. Με το που ανάψει το πράσινο φως της εκκίνησης και αρχίσετε να τρέχετε σε κάποια πίστα, παρατηρείτε πως οι αντίπαλοί σας δεν προσπαθούν να σας χτυπήσουν προκειμένου να σας προσπεράσουν. Αντιθέτως, οδηγούν παράλληλα με εσάς έτσι ώστε αν βρεθεί η κατάλληλη στιγμή να κάνουν την κίνηση τους. Αυτό συμβαίνει γιατί σε αντίθεση από τους προηγούμενους τίτλους, στο F1 2010 όλοι οι κανόνες της Formula 1 αποτυπώνονται ορθά. Έτσι, μια οποιαδήποτε σύγκρουση με κάποιο μονοθέσιο, μπορεί να προσθέσει ποινή στον οδηγό που την προκάλεσε.

Συνεχίζοντας τον αγώνα, μπορείτε να καταλάβετε πως κάθε λεπτό που περνάει το όχημα σας αρχίζει να συμπεριφέρεται διαφορετικά. Τα ελαστικά του χρειάζονται συνεχή προσοχή, μιας και λόγω των υψηλών θερμοκρασιών λιώνουν και πολλές φορές πρέπει να αντικατασταθούν, προκειμένου η οδήγησή σας να είναι ομαλή. Επιπλέον σε περίπτωση που το ντεπόζιτο της βενζίνης αρχίζει να αδειάζει, το όχημά σας γίνεται αισθητά πιο γρήγορο, λόγω της μείωσης του βάρους του.

Κάτι ακόμα που σίγουρα επηρεάζει τον τρόπο που οδηγείτε είναι η συνεχής αλλαγή των καιρικών φαινομένων. Για παράδειγμα, υπάρχει περίπτωση μετά την εκκίνηση ενός αγώνα, να αρχίσει ξαφνικά μια καταρρακτώδης βροχή. Αυτό θα έχει αντίκτυπο σε εσάς, καθώς νωρίτερα το πιο πιθανό είναι να έχετε ετοιμάσει το μονοθέσιο για αίθριο και όχι βροχερό καιρό. Σε πιο εξειδικευμένες περιπτώσεις, οι μεγάλες σε έκταση πίστες ενδέχεται να έχουν βροχή μόνο σε μερικά σημεία της διαδρομής και στα υπόλοιπα να υπάρχει ηλιοφάνεια. Εκεί πρέπει να είστε ιδιαίτερα προσεκτικοί στις κινήσεις σας, καθώς ένα μικρό λάθος μπορεί να σας κοστίσει ολόκληρο τον αγώνα.


Δεν υπάρχουν σχόλια: