Blogger Widgets

Τετάρτη 19 Δεκεμβρίου 2012

Αποκέντρωση για τις δομές της Διά Βίου Μάθησης

Το υπουργείο Παιδείας προχωράει σε αποκέντρωση των υπηρεσιών στη Διά Βίου Μάθηση (ΔΒΜ). Αυτό ανακοίνωσε ο υπουργός Παιδείας κ. Κωνσταντίνος Αρβανιτόπουλος κατά τη συνεδρίαση την Τρίτη 18/12 του Συμβουλίου Διά Βίου Μάθησης και Σύνδεσης με την Απασχόληση, κατά την οποία παρουσιάσθηκε η Έκθεση για την Ελλάδα, για το έτος 2012.

Ο υπουργός Παιδείας μιλώντας κατά την εναρκτήρια συνεδρίαση, επισήμανε μεταξύ άλλων: «Σήμερα, 126 δήμοι σε όλη τη χώρα έχουν ιδρύσει Κέντρα Δια Βίου Μάθησης για την εκπαίδευση ενηλίκων και από το Σεπτέμβρη του 2013 τα δημόσια ΙΕΚ περνούν στις Περιφέρειες, με στόχο την ουσιαστική τους αναβάθμιση, αλλά και κυριότερα, την ενίσχυση των τοπικών παραγωγικών δυνάμεων μέσω της επαγγελματικής εκπαίδευσης και της κατάρτισης.

Η συγκρότηση του Συμβουλίου Διά Βίου Μάθησης και Σύνδεσης με την Απασχόληση, είναι χωρίς αμφιβολία μια εξαιρετική πρωτοβουλία. Συνηθίζουμε όμως στην Ελλάδα, οι καλές πρωτοβουλίες να μένουν στα χαρτιά, να είναι σχεδιασμοί επί χάρτου. Φτάσαμε λοιπόν, σε ένα σημείο που δεν διαθέτουμε την "πολυτέλεια" πια, να σχεδιάζουμε και να μην εφαρμόζουμε. Γι' αυτό, στο υπουργείο Παιδείας αξιοποιούμε κάθε συνέργεια, κάθε συνένωση δυνάμεων που μπορεί να φέρει αποτελέσματα. Γι' αυτό η συνεργασία μας δεν ολοκληρώνεται σε αυτήν εδώ τη συνεδρίαση. Η Διά Βίου Μάθηση απαιτεί συνεχή συνεργασία, μια συνεχή διεργασία».

Εξηγώντας τα παραπάνω ο υπουργός είπε ότι «ως Διά Βίου Μάθηση ορίζονται όλες οι μορφές των μαθησιακών δραστηριοτήτων στη διάρκεια της ζωής του ανθρώπου, αυτές που αποσκοπούν στην απόκτηση ή την ανάπτυξη γνώσεων, των δεξιοτήτων, των ικανοτήτων, αυτές που συμβάλουν στη διαμόρφωση μιας ολοκληρωμένης προσωπικότητας, αυτές που συμβάλουν στην επαγγελματική ένταξη και εξέλιξη του κάθε ατόμου, στην κοινωνική συνοχή εν γένει, στην ανάπτυξη της ικανότητας της ενεργού συμμετοχής στα κοινά αλλά και στην κοινωνική, οικονομική και την πολιτιστική ανάπτυξη. Η Διά Βίου Μάθηση περιλαμβάνει και την τυπική εκπαίδευση, τη μη τυπική εκπαίδευση και την άτυπη μάθηση».

Επίσης σημείωσε ότι «οι πολιτικές της "Διά Βίου", αποτελούν σήμερα προτεραιότητα, τόσο στην Ευρώπη όσο και σε διεθνές επίπεδο και στοχεύουν στην αύξηση της απασχόλησης, στην οικονομική ευημερία και στην πλήρη συμμετοχή του ατόμου στην κοινωνία».

Εξήγησε ακόμη ότι η Διά Βίου Μάθηση μπορεί να συμβάλλει στην υπέρβαση της κρίσης. Κι αυτό γιατί «είναι άρρηκτα και άμεσα συνδεδεμένη, με την οικονομική ανάπτυξη και τις προοπτικές απασχόλησης, γιατί παρέχει τη δυνατότητα έγκαιρης ανταπόκρισης στις ανάγκες της αγοράς εργασίας. Δίνουμε, λοιπόν, έμφαση στην αναβάθμιση των προσόντων του ανθρώπινου δυναμικού της χώρας και δίνουμε έμφαση στη σύνδεση των παρεχόμενων προγραμμάτων επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης με τις ανάγκες της αγοράς εργασίας.

Επίσης, η Διά Βίου Μάθηση αφορά στην Οικονομία και στην αναπτυξιακή προοπτική της χώρας γιατί μέσω της αρχικής αλλά και της συνεχιζόμενης επαγγελματικής κατάρτισης μπορούν να υπηρετηθούν αναπτυξιακοί στόχοι, όπως η βιώσιμη ανάπτυξη, η δημιουργία, για παράδειγμα χαμηλών εκπομπών άνθρακα μέσω της στροφής, σε τεχνικά επαγγέλματα υψηλής εξειδίκευσης. Έρχεται λοιπόν η Διά Βίου Μάθηση να χτίσει γέφυρες, ανάμεσα σε δύο χώρους που, για πολλά χρόνια στη χώρα μας, λειτουργούν παράλληλα χωρίς να συναντώνται: ο χώρος της Εκπαίδευσης και ο χώρος της Εργασίας, ο χώρος της Οικονομίας».

Παρουσιάζοντας τις σχετικές δράσεις που αναπτύχθηκαν το 2012 η γενική γραμματέας, κυρία Ελένη Καρατζόλα είπε μεταξύ άλλων ότι «οι προκλήσεις που ανακύπτουν είναι η αύξηση του ποσοστού συμμετοχής, η διυπουργική συνεργασία για το συντονισμό σε εθνικό επίπεδο για τα θέματα της ΔΒΜ, η πιστοποίηση παρόχων και η ένταξή τους στο Εθνικό Δίκτυο και στο μητρώο φορέων ΔΒΜ και η δικτύωσή τους. Η αξιοποίηση των συνεργειών μεταξύ φορέων δικτύωσης και παρόχων, με την παράλληλη εξοικονόμηση πόρων, η στρατηγική αναδιοργάνωση των παρεχόμενων υπηρεσιών, με στόχο τη βελτίωση της ποιότητας καθώς και η σύνδεση με την απασχόληση».
 
Πηγή : Το Βήμα
 
 
 
 
 

Δεν υπάρχουν σχόλια: