Blogger Widgets

Τετάρτη 8 Φεβρουαρίου 2012

ΔΙΕΥΘΥΝΤΕΣ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΑΣΠΡΟΠΥΡΓΟΥ: Σε κίνδυνο η ασφάλεια των μαθητών

Κοινή επιστολή στους συναρμόδιους υπουργούς απέστειλαν οι Διευθυντές των Σχολικών Μονάδων Ασπροπύργου με την οποία κάνουν γνωστό « την καθυστέρηση ή την αδυναμία της Σχολικής Επιτροπής Μονάδων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του Δήμου Ασπροπύργου να εφαρμόσει τα οριζόμενα από την Νομοθεσία σχετικά με την Λειτουργία των Σχολικών Επιτροπών με αποτέλεσμα να δυσχεραίνεται η ομαλή λειτουργία των σχολείων, να τίθεται σε κίνδυνο η ασφάλεια των μαθητών, να παρεμποδίζεται το έργο των εκπαιδευτικών και να εκτίθενται οι εκπαιδευτικοί αλλά και ο Δήμος στους γονείς, στην τοπική κοινωνία και ευρύτερα».

ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ ΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ Α/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ  ΔΗΜΟΥ ΑΣΠΡΟΠΥΡΓΟΥ

ΠΡΟΣ:
- Υπουργό Παιδείας Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, κ. Διαμαντοπούλου
- Υπουργό Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, κ. Ρέππα
- Αναπληρωτή Υπουργό Παιδείας Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων κ. Αρβανιτόπουλο
- Υφυπουργό Παιδείας Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων κ. Χριστοφιλοπούλου
- Γενικό Γραμματέα Υπουργείου Παιδείας Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, κ. Κουλαϊδή
- Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης, κ. Κουμέντο
- Διευθυντή Εκπαίδευσης Δυτικής Αττικής, κ. Αρκιτσαίο
- Γενική Διεύθυνση Τοπικής Αυτοδιοίκησης – Δ/νση Οικονομικών ΟΤΑ Υπουργείου Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης
- Δήμαρχο Ασπροπύργου, κ. Μελετίου
- Δημοτικό Συμβούλιο Δήμου Ασπροπύργου
- Δημοτική Επιτροπή Παιδείας
- Πρόεδρο Ενιαίας Σχολικής Επιτροπής Μονάδων Π.Ε. Δήμου Ασπροπύργου κ. Κωνσταντινίδη
- Σύλλογο Εκπαιδευτικών Π. Ε. Δυτικής Αττικής
- Συλλόγους Γονέων & Κηδεμόνων Δημοτικών Σχολείων Ασπροπύργου

Οι υπογράφοντες, Διευθυντές των Δημοτικών Σχολείων και Προϊστάμενες των Νηπιαγωγείων του Δήμου Ασπροπύργου, σας αποστέλλουμε την επιστολή αυτή με σκοπό να σας κάνουμε γνωστή την καθυστέρηση ή την αδυναμία της Σχολικής Επιτροπής Μονάδων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του Δήμου Ασπροπύργου να εφαρμόσει τα οριζόμενα από την Νομοθεσία σχετικά με την Λειτουργία των Σχολικών Επιτροπών με αποτέλεσμα να δυσχεραίνεται η ομαλή λειτουργία των σχολείων, να τίθεται σε κίνδυνο η ασφάλεια των μαθητών, να παρεμποδίζεται το έργο των εκπαιδευτικών και να εκτίθενται οι εκπαιδευτικοί αλλά και ο Δήμος στους γονείς, στην τοπική κοινωνία και ευρύτερα.

Σύμφωνα με την Υπουργική Απόφαση του Υπουργείου Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης (8440/ΦΕΚ 318, τεύχος Α΄/25-2-11) αλλά και το Δελτίο Τύπου του Γραφείου Τύπου του Υπουργείου Παιδείας Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων στις 24/11/11 η Σχολική Επιτροπή λειτουργεί ως εξής:

     Οι Καλλικρατικοί Δήμοι επιχορηγούνται στη διάρκεια κάθε έτους με χρηματικά ποσά σε τέσσερις δόσεις και τα οποία οφείλουν –αφού ο ρόλος τους είναι μόνο μεσολαβητικός- να παραδώσουν στην Ενιαία Σχολική Επιτροπή κάθε Δήμου.

Το άρθρο 1 της παραπάνω απόφασης προβλέπει:
"Τη λειτουργία Συμβουλίου Σχολικής Κοινότητας, το οποίο αποτελείται από 3 έως 5 μέλη. Στο Συμβούλιο συμμετέχουν οπωσδήποτε ο διευθυντής σχολείου, τουλάχιστον ένας εκπρόσωπος γονέων, τουλάχιστον ένας εκπρόσωπος των μαθητικών κοινοτήτων για τα σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

Το Συμβούλιο διαπιστώνει τις ανάγκες και τα προβλήματα που δημιουργούνται στη λειτουργία των σχολείων και διατυπώνει σχετικές προτάσεις στην Σχολική Επιτροπή για την καλύτερη στήριξη της λειτουργίας του.

Ο Διευθυντής που συμμετέχει στο "Συμβούλιο Σχολικής Κοινότητας" διαχειρίζεται το ποσό που τίθεται στη διάθεση του για την αντιμετώπιση λειτουργικών αναγκών των σχολικών μονάδων κατά τις διαδικασίες του άρθρου 3 παρ. 8 της παρούσας."

Μέχρι σήμερα, ενώ έχουν οριστεί εκπρόσωποι, τα συμβούλια σχολικής κοινότητας δεν έχουν ενεργοποιηθεί.

Σύμφωνα με το Άρθρο 2 της παραπάνω Υπ. Απ.
"Η κατανομή των πιστώσεων για την κάλυψη των αναγκών των σχολικών μονάδων γίνεται με απόφαση της Σχολικής Επιτροπής λαμβάνοντας υπόψη κυρίως των αριθμό μαθητών, το αριθμό τμημάτων, τον αριθμό αιθουσών διδασκαλίας, τη λειτουργία γυμναστηρίων, αιθουσών πολλαπλών χρήσεων, εργαστηρίων, βιβλιοθηκών κ.λπ., την παλαιότητα των κτιρίων, καθώς και τις ειδικότερες ανάγκες των σχολικών μονάδων."

Μέχρι σήμερα δεν έχει γίνει κατανομή των πιστώσεων, δεν έχουν δοθεί κωδικοί λογαριασμών και η Σχολική Επιτροπή δεν έχει καταστήσει σαφές εάν και πότε πρόκειται να προβεί στις ενέργειες αυτές.

Το άρθρο 3 της ίδιας Υπ. Απ. υπαγορεύει:
§8α)Με απόφαση της Σχολικής Επιτροπής προσδιορίζεται το ποσό που τίθεται στη διάθεση κάθε διευθυντή σχολείου για την αντιμετώπιση λειτουργικών αναγκών των σχολικών μονάδων. Το ποσό αυτό κατατίθεται σε τραπεζικό λογαριασμό στο όνομα της σχολικής επιτροπής με προσθήκη του ονόματος της αντίστοιχης σχολικής μονάδας. Ο πρόεδρος της Σχολικής Επιτροπής εξουσιοδοτεί το διευθυντή που μπορεί να αναλαμβάνει χρήματα από τον τραπεζικό λογαριασμό.

β) Για την αντιμετώπιση άμεσων δαπανών επιτρέπεται η διατήρηση από τον διευθυντή σχολείου μετρητών μέχρι 500 ευρώ. Στην περίπτωση που πρόκειται για συγκρότημα σχολείου επιτρέπεται η διατήρηση ποσού μέχρι 1.000 ευρώ.

γ) Κάθε ανάληψη από τις καταθέσεις της Σχολικής Επιτροπής ενεργείται από τον πρόεδρο αυτών ή άλλο εξουσιοδοτημένο όργανο."

Η Σχολική Επιτροπή έχει χορηγήσει στις σχολικές μονάδες το ποσό των 1.500 € σε τρεις δόσεις των 500 € για κάλυψη λειτουργικών δαπανών.

Επισημαίνουμε ότι δεν έχουν δοθεί στις σχολικές μονάδες οι οικονομικές επιχορηγήσεις των ετών 2009, 2010 και 2011 οι οποίες αναλύονται ως εξής:

Για το έτος 2009 και 2010 διατέθηκαν οι παρακάτω πιστώσεις για λειτουργικές δαπάνες σχολικών μονάδων:

•    σύμφωνα με το υπ’ αριθμ. 67449/5-11-2009 έγγραφο του Υπουργείου Εσωτερικών το ποσό των 46.060,54 €

•    σύμφωνα με το υπ’ αριθμ. 69597/14-12-2009 του Υπουργείου Εσωτερικών το ποσό των 1.269,00 € έκτακτη επιχορήγηση για αντιμετώπιση της γρίπης

•    σύμφωνα με το υπ’ αριθμ. 16757/30-3-2010 έγγραφο του Υπουργείου Εσωτερικών το ποσό των 62.889,90 €

•    σύμφωνα με το υπ’ αριθμ. 35617/6-7-2010 έγγραφο του Υπουργείου Εσωτερικών το ποσό των 75.467,88 €

•    σύμφωνα με το υπ’ αριθμ. 56952/18-10-2010 έγγραφο του Υπουργείου Εσωτερικών το ποσό των 75.467,88 €

 Για το έτος 2011 στον Δήμο Ασπροπύργου διατέθηκαν οι παρακάτω πιστώσεις:
•    σύμφωνα με το υπ’ αριθμ. 486/4-1-2011 έγγραφο του Υπουργείου Εσωτερικών το ποσό των 375.395,39 € τακτική επιχορήγηση Ιανουαρίου

•    σύμφωνα με την 3η απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών, που εκδόθηκε την 1η Σεπτεμβρίου 2011 (γ΄ κατανομή για το έτος 2011) στο Δήμο Ασπροπύργου καταβλήθηκε το ποσό των 50.762,71 € μέσω των Κεντρικών Αυτοτελών Πόρων (ΚΑΠ) για κάλυψη λειτουργικών δαπανών

•    σύμφωνα με το υπ’ αριθμ. 47855/ 16-11-2011 έγγραφο του Υπουργείου Εσωτερικών το ποσό των 50.762,71 € μέσω των Κεντρικών Αυτοτελών Πόρων (ΚΑΠ) για κάλυψη λειτουργικών δαπανών

•    σύμφωνα με το υπ’ αριθμ. 45970/2-11-2011 έγγραφο του Υπουργείου Εσωτερικών το ποσό των 880,00 € για την υλοποίηση του προγράμματος που αφορά στον εθελοντή Σχολικό Τροχονόμο

•    σύμφωνα με το υπ’ αριθμ. 54508/29-12-2011 έγγραφο του Υπουργείου Εσωτερικών το ποσό των 1.263,10 € για φωτοτυπίες σχολικών βιβλίων

•    σύμφωνα με το υπ’ αριθμ. 45750/31-10-2011 έγγραφο του ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ ΓΕΝ. Δ/ΝΣΗ ΑΝΑΠΤ. ΠΡΟΓΡ/ΤΩΝ το ποσό των 40.810,00 €, 1η κατανομή έτους 2011 για επισκευή και συντήρηση σχολικών κτιρίων

•    σύμφωνα με το υπ’ αριθμ. 53849/27-12-2011 έγγραφο του ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ ΓΕΝ. Δ/ΝΣΗ ΑΝΑΠΤ. ΠΡΟΓΡ/ΤΩΝ, το ποσό των 33.880,00 €, 2η κατανομή έτους 2011 για επισκευή και συντήρηση σχολικών κτιρίων.

 Εάν εξαιρέσουμε τα ποσά των δύο τελευταίων αναφορών τα οποία αφορούν στην επισκευή και συντήρηση σχολικών κτιρίων που γίνονται από υπηρεσίες του Δήμου και έχουν χρησιμοποιηθεί στο ελάχιστο αφού το κτιριακό παραμένει ως μείζον πρόβλημα των σχολικών μονάδων της περιοχής, κανένα από τα παραπάνω ποσά δεν έχει δοθεί στις σχολικές μονάδες.

Επιθυμούμε να γνωρίζουμε, με διαφάνεια, τι ποσό έχει το κάθε σχολείο στη διάθεση του και να προϋπολογίσουμε τις δαπάνες μας, ώστε να καλύψουμε τις πραγματικές ανάγκες των σχολείων μας, χωρίς να γίνεται κατασπατάληση, παρακράτηση και περικοπή των όποιων πόρων διατίθενται για αυτά.

Ζητούμε:
1.    Την άμεση εφαρμογή της κείμενης νομοθεσίας (Υπ. Απόφ. 8440/24-2-2011). που σαφώς ορίζει ότι πρέπει να προσδιοριστεί το ποσό που διατίθεται σε κάθε σχολείο για την αντιμετώπιση των λειτουργικών δαπανών του και την κατάθεση του σε κοινούς τραπεζικούς λογαριασμούς της σχολικής επιτροπής με τις σχολικές μονάδες.

2.    Την επιστροφή στα σχολεία των κάθε είδους προσόδων που τους αναλογούν (π.χ. Μισθώματα κυλικείων, που πρέπει να λειτουργούν ανταποδοτικά στους μαθητές των σχολείων).

3.     Την επιστροφή στα σχολεία των υπολοίπων των χρηματικών λογαριασμών από το κλείσιμο του οικονομικού έτους 2011 τα οποία ανέρχονται συνολικά στο ποσό των 90.000,00 € περίπου και είναι κατατεθειμένα στην Α.Τ.Ε.

Για την καλύτερη συνεργασία μας προτρέπουμε τους ιθύνοντες, εφόσον δεν έχουν εμπειρία στη διαδικασία λειτουργίας των σχολείων, πριν προβαίνουν σε ανακοινώσεις και δράσεις προς τα σχολεία να ενημερώνουν και να ζητούν τη γνώμη έμπειρων εκπαιδευτικών που είναι και μέλη της σχολικής επιτροπής. Επιπλέον, αξιώνουμε να επιδεικνύουν τον απαραίτητο σεβασμό στο θεσμικό ρόλο των εκπαιδευτικών και των διευθυντών των σχολικών μονάδων οι οποίοι δεν είναι υποχρεωμένοι να λειτουργούν σαν κλητήρες και εντολοδόχοι των υπηρεσιών του Δήμου.

Η επιστολή αυτή, σκοπό έχει να επισημάνει και να αναδείξει την ανάγκη σύννομης και αξιοπρεπούς συνεργασίας μεταξύ των εκπαιδευτικών και των υπηρεσιών του δήμου που θα επιτρέψει την εύρυθμη λειτουργία των σχολείων για το καλό των μαθητών μας και της τοπικής κοινωνίας.


ΔΕΛΤΙΟ  ΤΥΠΟΥ
ΤΗΣ ΣΥΣΚΕΨΗΣ ΠΟΥ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΘΗΚΕ ΓΙΑ ΤΑ ΚΤΙΡΙΑΚΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΥΠΟΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ 
ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΑΣΠΡΟΠΥΡΓΟΥ

      Την Τρίτη, 24/1/12, πραγματοποιήθηκε στο 1ο ΕΠΑΛ  Ασπροπύργου η σύσκεψη που οργανώθηκε από την Α΄ ΕΛΜΕ Δυτικής Αττικής και το Σύλλογο Εκπ/κών Π.Ε Δυτικής Αττικής. Συμμετείχαν εκτός απ’ τους εκπροσώπους των οργανωτών, γονείς, μέλη Δ.Σ Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων, εκπαιδευτικοί, διευθυντές-ριες σχολείων, μαθητές. Η σύσκεψη πραγματοποιήθηκε με αφορμή τα χρόνια και επιδεινούμενα κτιριακά προβλήματα του Δήμου Ασπροπύργου, την τραγική υποχρηματοδότηση  των σχολείων από πλευράς υπουργείου και τη μη απόδοση των λειτουργικών δαπανών απ’ τη δημοτική αρχή στα σχολεία.

     Αρχικά έγινε ενημέρωση σχετικά με τις απαντήσεις που έδωσε η δημοτική αρχή  στη συνάντηση που είχε τη Δευτέρα, 23/1/12, με εκπροσώπους των Δ.Σ των εκπ/κών. Ακολούθησαν τοποθετήσεις και συζήτηση.

Επισημάνθηκαν:

•    Η βάρβαρη επίθεση που δέχεται η Παιδεία και κάθε κοινωνικό αγαθό στην εποχή των μνημονίων, των περικοπών, των απολύσεων, της τρόικας, κυβέρνησης – ΕΕ - ΔΝΤ. Η επίθεση αυτή οδηγεί σε διάλυση τη Δημόσια εκπαίδευση, εκχωρεί μια σειρά αρμοδιότητες στον ιδιωτικό τομέα (διάλυση ΟΣΚ, ΣΔΙΤ για την ανέγερση σχολείων κλπ), προετοιμάζει μέσω της απαξίωσης της, την επέλαση του «νέου σχολείου» της αγοράς. Η υλοποίηση των παραπάνω περνά και μέσα από το νέο καθεστώς των Καλλικρατικών Δήμων και τη λεγόμενη αποκέντρωση των σχολείων.

•    Το κτιριακό πρόβλημα  συγκεκριμένων σχολικών μονάδων (Συγκροτήματος ΕΠΑΛ-ΕΠΑΣ-ΣΕΚ, 4ου Γυμνασίου, 2ου Λυκείου, 7ου, 9ου Δημοτικών) χρονίζει λόγω των ατέρμονων διαδικασιών απαλλοτρίωσης των χώρων και της ένταξης περιοχών στο σχέδιο πόλης. Όμως το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι αυτό της χρηματοδότησης για την τελική απαλλοτρίωση των χώρων που προορίζονται για την ανέγερση των νέων σχολικών μονάδων, αλλά και η χρηματοδότηση της ανέγερσης των νέων σχολικών μονάδων. Το καθοριστικό πρόβλημα της χρηματοδότησης αφορά κύρια στην πολιτεία.

•    Η κατάσταση που υπάρχει σήμερα είναι η ύπαρξη  σχολικών κτιρίων που ενοικιάζονται (ΕΠΑΛ-ΕΠΑΣ, 8ο Δημοτικό), πολλά σχολικά συγκροτήματα με λυόμενες αίθουσες και μάλιστα ελαφριάς προκατασκευής που τα οικόπεδα τους ενοικιάζονται. Σχολικά συγκροτήματα που δεν παρέχουν ασφάλεια  στους μαθητές και τους εκπ/κούς, που κάποια δεν έχουν εδώ και χρόνια νόμιμη παροχή ηλεκτρικού ρεύματος (8ο, 12ο Δημοτικά, 9ο Νηπ/γείο)  και που εξαιτίας της κατασκευής τους οι μαθητές- τριες βρίσκονται στο έλεος των καιρικών συνθηκών (4ο, 7ο,8ο,9ο,12ο Δημοτικά)

•    Η μεγάλη μείωση της χρηματοδότησης που προορίζεται για τα λειτουργικά έξοδα των σχολείων που φτάνει στο 60%

•    Η μη απόδοση, απ’ το Δήμο, στις σχολικές επιτροπές των χρημάτων που προορίζονται για τις λειτουργικές δαπάνες στα σχολεία για τα οικονομικά έτη 2009, 2010 και των δύο πρώτων δόσεων του 2011. Στο διάστημα αυτό τα σχολεία απευθύνονταν στη δημοτική αρχή για να καλύψουν τις ανάγκες τους. Το αποτέλεσμα είναι να προκύπτει ένας αδιαφανής και μη καθορισμένος  τρόπος απόδοσης των όποιων χρημάτων έχουν δοθεί απ’ το Υπουργείο Παιδείας για την κάλυψη των λειτουργικών δαπανών των σχολείων.

•    Η  έλλειψη άμεσης ενεργοποίησης της δημοτικής αρχής μπροστά στα τόσα οξυμένα προβλήματα.
      

    Στο τέλος της σύσκεψης αποφασίστηκαν τα εξής:

•    να βγει δελτίο τύπου από το Σύλλογο Π.Ε και την ΕΛΜΕ για τις αποφάσεις της σύσκεψης. Να δημοσιοποιηθεί σε γονείς, εκπ/κούς, τοπική κοινωνία, Μ.Μ.Ε.  

•    να κηρυχτεί 2ωρη στάση εργασίας για τις 8/2/12 και να πραγματοποιηθεί παράσταση διαμαρτυρίας στο Δημαρχείο με μεγάλη συγκέντρωση όπου θα κληθούν εκτός απ’ την τοπική κοινωνία,  τα Δ.Σ της Δ.Ο.Ε και Ο.Λ.Μ.Ε, εκπρόσωποι κομμάτων, Μ.Μ.Ε.

•     να ζητήσουν οι Σύλλογοι να γίνει δημοτικό συμβούλιο με θέμα "Τα προβλήματα της Παιδείας στο Δήμο Ασπροπύργου και άμεσοι τρόποι επίλυσής τους όπου θα μπουν αιτήματα και θα δοθούν απαντήσεις και δεσμεύσεις από πλευράς Δήμου.

•    να δοθεί η μεγαλύτερη δυνατή δημοσιότητα  στα προβλήματα της Παιδείας του Δήμου Ασπροπύργου που παραμένουν άλυτα εδώ και χρόνια.

•    Να προχωρήσουμε σε εκτίμηση και κλιμάκωση των κινητοποιήσεων μέσα από νέα σύσκεψη

Ασπρόπυργος 17/01/12
Σύλλογος Διδασκόντων 9ου Δημοτικού Σχολείου Ασπροπύργου

ΠΡΟΣ:     -Υπουργό Παιδείας Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων   κα Διαμαντοπούλου
-Υπουργό Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης κο Ρέππα
-Αναπληρωτή Υπουργό Παιδείας Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων κο Αρβανιτόπουλο
-Υφυπουργό Παιδείας Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων κα Χριστοφιλοπούλου
-Γενικό Γραμματέα Υπουργείου Παιδείας Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων κο Κουλαΐδή
             -Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης κο Κουμέντο
-Διευθυντή Εκπαίδευσης Δυτικής Αττικής κο Αρκιτσαίο
-Γενική Διεύθυνση Τοπικής Αυτοδιοίκησης- Δ/νση Οικονομικών ΟΤΑ Υπουργείου Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης
-Δήμαρχο Ασπροπύργου κο Μελετίου
-Πρόεδρο Ενιαίας Σχολικής Επιτροπής Δήμου Ασπροπύργου κο Κωνσταντινίδη
-Δ.Σ  Συλλόγου Εκπ/κών Π.Ε Δυτ. Αττικής
-Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων 9ου Δ.Σ. Ασπροπύργου

ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ

Το 9ο Δημοτικό Σχολείο Ασπροπύργου επιλέχθηκε ως ένα από τα 99 Πιλοτικά Σχολεία της Ελλάδας ( απόφαση 97911/Γ1/31-08-2011,ΦΕΚ  2156 τ.Β’, 27-9-2011)  που θα εφαρμόσουν τα Νέα Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών. Ανεξάρτητα αν συμφωνούμε ή όχι με την παραπάνω απόφαση τόσο για τη γενικότερη απρόσκοπτη λειτουργία του όσο και για την προμήθεια υλικού για την παραπάνω εφαρμογή απαιτούνται σημαντικά χρηματικά ποσά.

Σύμφωνα με την Υπουργική Απόφαση  του Υπουργείου Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης (8440/ΦΕΚ 318,τεύχος Α΄/25-2-11)  αλλά και το Δελτίο Τύπου του Γραφείου Τύπου του Υπουργείου Παιδείας Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων στις 24/11/11, η καταβολή των χρημάτων στις Σχολικές Μονάδες γίνεται με την εξής διαδικασία:

Οι Καλλικρατικοί Δήμοι επιχορηγούνται στη διάρκεια κάθε έτους με χρηματικά ποσά σε τέσσερις δόσεις και τα οποία οφείλουν –αφού ο ρόλος τους είναι μόνο μεσολαβητικός- να τα παραδώσουν στην Ενιαία Σχολική Επιτροπή κάθε Δήμου.
Η Ενιαία Σχολική Επιτροπή της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης ΟΦΕΙΛΕΙ ΑΜΕΣΑ να κατανείμει τις πιστώσεις αυτές στον κωδικό του λογαριασμού που κάθε σχολική μονάδα έχει στην Τράπεζα. Τα χρήματα αυτά κατανέμονται με ένα μαθηματικό τύπο ανάλογα με τον αριθμό μαθητών και σχολικών αιθουσών, την παλαιότητα και τις ανάγκες κάθε σχολικής μονάδας (άρθ.2 της ΥΑ.8440 σε συνδυασμό με το Δελτίο Τύπου του ΥΠΔΒΜΘ).  Χρησιμοποιούνται από το Συμβούλιο Σχολικής Κοινότητας δηλαδή το Διευθυντή/ Διευθύντρια του συγκεκριμένου σχολείου, έναν εκπρόσωπο του Συλλόγου Διδασκόντων και έναν εκπρόσωπο του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων. Ο Διευθυντής είναι αυτός που διαχειρίζεται το ποσό που αναλογεί στη Σχολική Μονάδα για τις λειτουργικές ανάγκες της και παράλληλα έχει στα χέρια του το ποσό των 500 ευρώ για έκτακτες δαπάνες (άρθ.1 παρ.2 και άρθ. 3 παρ. 8, υποπαράγραφοι α και β της ΥΑ 8440).

Μέχρι σήμερα ο Δήμος Ασπροπύργου –και όποιος άλλος ευθύνεται για την εσκεμμένη κατά τη γνώμη μας καθυστέρηση- δεν έχει εφαρμόσει την παραπάνω διαδικασία απόδοσης των χρημάτων στις Σχολικές Μονάδες της περιοχής και ενώ έχουν οριστεί εκπρόσωποι για τα Συμβούλια Σχολικής Κοινότητας αυτά δεν έχουν συσταθεί.

Στο σχολείο μας οφείλονται ποσά που αντιστοιχούν
Α) στην τελευταία δόση του οικονομικού έτους 2009
Β) στις τέσσερις δόσεις του οικονομικού έτους 2010
Γ) στις τέσσερις δόσεις του οικονομικού έτους 2011.
Ειδικά για το οικονομικό έτος 2011 στο Δήμο καταβλήθηκε ποσό  253.813,54 ευρώ για τις λειτουργικές ανάγκες, ποσό 40.810 , για επισκευή και συντήρηση κτιρίων, ποσό 1200 ευρώ περίπου για τις φωτοτυπίες αλλά και ποσό 880 ευρώ για το θεσμό του εθελοντή Σχολικού Τροχονόμου. Αν προσθέσουμε και τα ποσά των προηγούμενων ετών κατανοούμε το μέγεθος αυτών.

Το μόνο ποσό που δόθηκε στο σχολείο μας  από 1/1/11 μέχρι σήμερα ήταν 1500 ευρώ!

Αναρωτιόμαστε:

 Γιατί δεν προχωρά η διαδικασία όπως ορίζει ο νόμος;

Πότε θα καταβληθούν τα χρήματα των προηγούμενων ετών;

Ποιος δίνει το δικαίωμα σε οποιονδήποτε –όσο υψηλή θέση και να κατέχει- να χρησιμοποιεί όπως θέλει τα χρήματα αυτά που προέρχονται από τους φορολογούμενους Έλληνες και αφορούν ΜΟΝΟ τη λειτουργία όλων των σχολικών μονάδων της περιοχής;

Ποιος επιτρέπει την υποβάθμιση του ρόλου των Διευθυντών και Διευθυντριών των Σχολικών Μονάδων που έχουν κριθεί με αξιολογικές διαδικασίες για τις θέσεις που κατέχουν και που τόσα χρόνια διαχειρίζονται σημαντικά ποσά χωρίς σοβαρά προβλήματα στη λειτουργία των σχολείων;

Πώς υλοποιείται η αυτονομία και η αποκέντρωση της λειτουργίας της σχολικής μονάδας μέσα από τέτοιες διαδικασίες αυθαιρεσίας;

Επειδή πιστεύουμε ότι στα σχολεία υπάρχουν έμπειροι και ικανότατοι εκπαιδευτικοί οι οποίοι διαθέτουν τις επιστημονικές γνώσεις και την εμπειρία που απαιτείται για να λειτουργήσουν οι σχολικές μονάδες και διακατέχονται από υψηλό ενδιαφέρον για το επάγγελμά τους, είμαστε υποχρεωμένοι να προχωρήσουμε σε αυτή την έγγραφη διαμαρτυρία- καταγγελία αφού η κατάσταση λειτουργίας έχει φτάσει σε οριακό σημείο.

 Το σχολείο μας στεγάζεται σε λυόμενα κτίρια πάνω από 20 χρόνια. Οι φθορές και οι ελλείψεις είναι συνεχείς. Οι μαθητές μας στερούνται πλέον βασικών αναγκών πχ. αξιοπρεπείς αίθουσες και χώρους υγιεινής. Απλά να αναφέρουμε ότι οι λυόμενες αίθουσες του σχολείου μας έχουν να βαφτούν πάνω από τέσσερα χρόνια με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την υγιεινή του χώρου, των παιδιών και των εκπαιδευτικών.

Τα στελέχη της σχολικής μονάδας μας, εμείς και οι γονείς γνωρίζουμε περισσότερο από τον καθένα αυτές μας τις ανάγκες λειτουργίας.

Ζητάμε την άμεση παρέμβαση οποιουδήποτε αρμόδιου για την επίλυση του θέματος και θέτουμε προ των ευθυνών τους όλους τους πολιτικούς άρχοντες και υπεύθυνους για την κατάσταση αυτή.

Ως εκπαιδευτικοί, ως άνθρωποι και ως γονείς θέλουμε –τουλάχιστον- την τήρηση του νόμου για να συνεχίσουμε, σε αυτές τις δύσκολες εποχές για τη χώρα μας, όσο μπορούμε απρόσκοπτοι το λειτούργημά μας.

Είμαστε αποφασισμένοι να διεκδικήσουμε με κάθε νόμιμο μέσο την εφαρμογή του νόμου από τον τοπικό Δήμο και τη Σχολική Επιτροπή.

Ζητάμε από όλους τους Συλλόγους Διδασκόντων της περιοχής μας να πράξουν ανάλογα αφού η καταβολή των χρημάτων μας αφορά όλους και δε σχετίζεται με το αν εφαρμόζουμε ή όχι διαφορετικά αναλυτικά προγράμματα.

Ζητάμε από  το Δ.Σ του Συλλόγου Π.Ε. Δυτικής Αττικής να πάρει θέση για τη διερεύνηση του θέματος.

ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΕΙΝΑΙ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΣ ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΟΛΟΥΣ.       
   Σύλλογος Διδασκόντων 9ου Δημοτικού Σχολείου Ασπροπύργου

 Πηγή : esos.gr


Δεν υπάρχουν σχόλια: