Blogger Widgets

Τρίτη 31 Ιανουαρίου 2012

ΑΣΙΤΙΑ ΜΑΘΗΤΩΝ: Μικρογεύματα στα σχολεία από το υπ. Παιδείας - Στη λίστα και σχολεία του Μενιδίου

Μικρογεύματα με γάλα, μπισκότα δημητριακά, φρούτα, σάντουιτς, θα προσφέρονται από την άλλη εβδομάδα σε σχολεία , όπου έχουν να αναφερθεί περιστατικά υποσιτισμού μαθητών, ανακοίνωσε σήμερα  η υφυπουργός Παιδείας Εύη Χριστοφιλοπούλου , στη Βουλή , απαντώντας σε ερώτηση του Βουλευτή Κυριάκου Μητσοτάκη . 

Η αρχή γίνεται , μέσω κονδυλίων του ΕΣΠΑ, σε  δεκαοκτώ σχολεία (Ταύρος, Εξάρχεια, Μενίδι, Δραπετσώνα, Κερατσίνι). 

 Ειδικότερα η υφ. Παιδείας ανακοίνωσε τα εξής:
1. H αρμοδιότητα του Υπουργείου Παιδείας εξαντλείται στο να  μπορεί να δώσει μικρογεύματα σε ένα σχολείο καθ’ ολοκληρίαν, δηλαδή μια μορφή μικρού γεύματος στο διάλειμμα, του κολατσιού .

2. Για το κόστος  ήδη έχουμε έρθει σε επαφή με τους κυλικειάρχες .Στη τιμή μεταξύ ενός και δύο ευρώ μπορεί να κοστίσει αυτό το μικρογεύμα. Όταν είναι μαζικό μπορεί να πέσει και άλλο η τιμή.

3. Ξεκινάμε αυτό το πρόγραμμα στα δεκαοκτώ σχολεία τις αμέσως επόμενες μέρες. Ενδεχομένως να είμαστε έτοιμοι και την άλλη εβδομάδα.

4. Το πρόγραμμα αυτό περιλαμβάνεται στο ΕΣΠΑ. 
 
ΤΟ ΕΠΟΜΕΝΟ ΒΗΜΑ
5. Ποιο είναι το επόμενο βήμα; Είναι να χρησιμοποιήσουμε –με την καλή έννοια του όρου- το σχολικό δίκτυο, δηλαδή αυτό που λέμε σχολικό συμβούλιο. Από ποιους αποτελείται αυτό; Από το διευθυντή του σχολείου, το σύλλογο των εκπαιδευτικών και το σύλλογο γονέων και κηδεμόνων. Θα έλεγα ότι πρόσωπο κλειδί είναι οι διευθυντές των σχολείων. 
 
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΕΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΕΙΣ
6. Πράγματι, τα στοιχεία που μας ήρθαν μέσω των περιφερειακών διευθύνσεων είναι πολλά, όπως και οι προτάσεις που μας ήρθαν. Φαίνεται ότι μπορούμε να κάνουμε καλή αξιοποίηση αυτού του δικτύου. 
 
ΟΙ ΔΙΕΥΘΥΝΤΕΣ ΣΧΟΛΕΙΩΝ
7. Οι διευθυντές των σχολείων γνωρίζουν καλύτερα από όλους μας ποια παιδιά έχουν ανάγκη. Θα πω με ιδιαίτερη ευαισθησία ότι υπάρχουν διευθυντές σχολείων στους οποίους έχουν γίνει επίσης περικοπές μισθών, αλλά από το δικό τους υστέρημα βοηθούν χωρίς να το ξέρει κανείς κάποια παιδιά. Υπάρχουν μάλιστα και τοπικές επιχειρήσεις που γνωρίζοντας συγκεκριμένα παιδιά σε κάποια σχολεία προσφέρουν στα συγκεκριμένα σχολεία. Αυτό όμως, δεν πρέπει να γίνεται με τρόπο που να στιγματίζονται τα παιδιά. Αυτό γίνεται χωρίς κεντρική παρέμβαση και πρέπει να συνεχίσει να γίνεται. 
 
8. Πριν λοιπόν ξεσπάσει η κρίση είχαν σχεδιαστεί παρεμβάσεις εκπαιδευτικού αλλά και κοινωνικού χαρακτήρα, οι λεγόμενες Ζώνες Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας. Υπάρχουν παραδείγματα σε άλλες χώρες. Η Γαλλία είναι μια απ’ αυτές. Zones d'éducation prioritaires είναι και εκεί και αφορούν παρεμβάσεις κοινωνικής υποστήριξης και εκπαιδευτικής ενίσχυσης ακριβώς σε περιοχές όπου το μεγαλύτερο μέρος των οικογενειών των μαθητών στα σχολεία αντιμετωπίζει φτώχεια. 

9. Αυτό το πρόγραμμα είναι ήδη σε εξέλιξη σε δεκαοκτώ σχολεία. Αναφέρω ενδεικτικά περιοχές -αρχίσαμε από το Λεκανοπέδιο- όπως ο Ταύρος, τα Εξάρχεια, το Μενίδι, η Δραπετσώνα, το Κερατσίνι. Είναι περιοχές σε όλο το Λεκανοπέδιο που έχουν έντονα κοινωνικά προβλήματα. Σ’ αυτές τις περιοχές ήδη είμαστε σχεδόν έτοιμοι –δεν λέω «έτοιμοι» γιατί δεν μπορούν να αρχίσουν αύριο τα μικρογεύματα- να συνοδεύσουμε τις άλλες παρεμβάσεις που κάνουμε σε αυτά τα σχολεία με μικρογεύματα, με κουπόνια σε όλα τα παιδιά. 

ΤΑ ΜΙΚΡΟΓΕΥΜΑΤΑ
9. Αυτό όμως όπως καταλαβαίνετε είναι μια πολύ περιορισμένη παρέμβαση σε σχολεία όπου όλα τα παιδιά έχουν το δικαίωμα σ’ αυτό το μικρογεύμα, που βεβαίως συνδέεται με ό,τι πιο καλό και ελληνικό υπάρχει στη διατροφή, δηλαδή γάλα, μπισκότα με δημητριακά, φρούτα, σάντουιτς, δηλαδή τροφές που έχουν να κάνουν με ελληνικά προϊόντα και με διατροφή υγιεινή. 

 
ΟΛΟΚΛΗΡΗ Η ΣΥΖΗΤΗΣΗ
Σειρά έχει η με αριθμό 428/24-1-2012 επίκαιρη ερώτηση του Βουλευτή της Νέας Δημοκρατίας κ. Κυριάκου Μητσοτάκη προς την Υπουργό Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, σχετικά με την αντιμετώπιση των περιστατικών υποσιτισμού μαθητών σε σχολεία της χώρας.

Στην ερώτηση του κ. Κυριάκου Μητσοτάκη θα απαντήσει η Υφυπουργός Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων κ. Εύη Χριστοφιλοπούλου.

Παρακαλείται ο ερωτών Βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας κ. Κυριάκος Μητσοτάκης να διατυπώσει την ερώτησή του.

ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ: Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.
Κυρία Υπουργέ, το θέμα για το οποίο σας ερωτώ είναι ένα θέμα εξαιρετικά ευαίσθητο. Και πήρα αφορμή για την ερώτηση την οποία σας κατέθεσα από μια σειρά από δημοσιεύματα στον ηλεκτρονικό και έντυπο Τύπο όπου καταγγέλθηκαν περιστατικά υποσιτισμού ειδικά μικρών παιδιών μέσα σε σχολεία του Λεκανοπεδίου και ειδικά της Δυτικής Αθήνας. Επίσης, έχω υπόψη μου και μια σειρά από έγγραφες καταγγελίες και γονέων αλλά και καθηγητών και δασκάλων σχετικά με τα προβλήματα αυτά. 

Αντιλαμβάνομαι ότι κάποιες από τις σχετικές καταγγελίες είναι διανθισμένες με μια ρητορική πολιτική και δίνουν και μια ευρύτερη πολιτική διάσταση στο θέμα. Εγώ δεν θα ήθελα να παρακολουθήσω την λογική και μπορώ να αντιληφθώ ενδεχομένως ότι και η αφορμή για αντίστοιχες καταγγελίες μπορεί να έχει και πολιτικά κίνητρα. 

Αυτό το οποίο θέλω όμως να διερευνήσω μέσα από την ερώτησή μου είναι αν εσείς ως Υπουργείο γνωρίζετε να υπάρχουν τέτοια περιστατικά. Είναι πολύ πιθανόν να υπάρχουν λαμβάνοντας υπόψη το μέγεθος της οικονομικής κρίσης. Αν υπάρχουν, σε τι ενέργειες έχετε προβεί προκειμένου να διερευνήσετε το πραγματικό μέγεθος του προβλήματος; Αν έχει εντοπιστεί το μέγεθος του προβλήματος, είναι στις προθέσεις σας να δράσετε ως Υπουργείο Παιδείας για να αντιμετωπίσετε ένα θέμα που είναι εξαιρετικά λεπτό και ευαίσθητο; 

Αναγνωρίζω ότι από μόνη η διερεύνηση ενός τέτοιου ζητήματος δεν είναι εύκολη υπόθεση, γιατί κατανοώ τις ευαισθησίες και την έλλειψη βούλησης μερικές φορές να αναγνωρίζεται το πρόβλημα και από τους ίδιους τους μαθητές αλλά και από τους γονείς. Κατά συνέπεια είναι στην ευθύνη του σχολείου και των Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων να μπορούν να σας δώσουν αυτές τις πληροφορίες.

Θα ήθελα λοιπόν να σας ρωτήσω αν έχετε στοιχεία για το μέγεθος του προβλήματος και αν το γνωρίζετε αυτό, τι έχετε κάνει προκειμένου να προβείτε στην αντιμετώπισή του. 

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Γρηγόριος Νιώτης): Το λόγο έχει η Υφυπουργός Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων κα Παρασκευή Χριστοφιλοπούλου.

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΧΡΙΣΤΟΦΙΛΟΠΟΥΛΟΥ (Υφυπουργός Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων): Κύριε συνάδελφε, σας ευχαριστώ πολύ για τον τρόπο με τον οποίο διατυπώσατε ένα πράγματι πολύ ευαίσθητο και λεπτό θέμα και θα προσπαθήσω με τον ίδιο τρόπο να σας απαντήσω. 

Θα σας πω για το πρώτο πράγμα που κάναμε πολύ πριν ξεσπάσει η κρίση, γιατί πάντα υπήρχαν και ζώνες με κοινωνικά προβλήματα, με ανεργία, ιδιαίτερα φτωχές περιοχές στη χώρα μας ακόμα και σε εποχές που η κρίση δεν ήταν τόσο μεγάλη. Πριν λοιπόν ξεσπάσει η κρίση είχαν σχεδιαστεί παρεμβάσεις εκπαιδευτικού αλλά και κοινωνικού χαρακτήρα, οι λεγόμενες Ζώνες Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας. Υπάρχουν παραδείγματα σε άλλες χώρες. Η Γαλλία είναι μια απ’ αυτές. Zones d'éducation prioritaires είναι και εκεί και αφορούν παρεμβάσεις κοινωνικής υποστήριξης και εκπαιδευτικής ενίσχυσης ακριβώς σε περιοχές όπου το μεγαλύτερο μέρος των οικογενειών των μαθητών στα σχολεία αντιμετωπίζει φτώχεια. 

Αυτό το πρόγραμμα είναι ήδη σε εξέλιξη σε δεκαοκτώ σχολεία. Αναφέρω ενδεικτικά περιοχές -αρχίσαμε από το Λεκανοπέδιο- όπως ο Ταύρος, τα Εξάρχεια, το Μενίδι, η Δραπετσώνα, το Κερατσίνι. Είναι περιοχές σε όλο το Λεκανοπέδιο που έχουν έντονα κοινωνικά προβλήματα. Σ’ αυτές τις περιοχές ήδη είμαστε σχεδόν έτοιμοι –δεν λέω «έτοιμοι» γιατί δεν μπορούν να αρχίσουν αύριο τα μικρογεύματα- να συνοδεύσουμε τις άλλες παρεμβάσεις που κάνουμε σε αυτά τα σχολεία με μικρογεύματα, με κουπόνια σε όλα τα παιδιά. Αυτό όμως όπως καταλαβαίνετε είναι μια πολύ περιορισμένη παρέμβαση σε σχολεία όπου όλα τα παιδιά έχουν το δικαίωμα σ’ αυτό το μικρογεύμα, που βεβαίως συνδέεται με ό,τι πιο καλό και ελληνικό υπάρχει στη διατροφή, δηλαδή γάλα, μπισκότα με δημητριακά, φρούτα, σάντουιτς, δηλαδή τροφές που έχουν να κάνουν με ελληνικά προϊόντα και με διατροφή υγιεινή. 

Όμως όπως πολύ σωστά και εσείς αναφέρετε και εμείς είχαμε δει τα δημοσιεύματα – κύριε Πρόεδρε, μισό λεπτό και θα συνεχίσω στη δευτερολογία μου - είναι εξαιρετικά αντιπαιδαγωγικό και ίσως και λίγο επικίνδυνο το να στιγματίσει κανείς και να πει κανείς ότι τα τρία ή τα πέντε ή τα δέκα παιδιά στο συγκεκριμένο σχολείο, στη συγκεκριμένη τάξη είναι αυτά τα οποία θα λάβουν βοήθεια. Είδατε ότι και εσείς είπατε ότι κάποιοι δεν θέλουν να το πουν. Και ενώ έχουμε ήδη ζητήσει και έχουμε στοιχεία από τις δεκατρείς περιφερειακές διευθύνσεις της χώρας για τις περιοχές εκείνες και τα σχολειά εκείνα όπου έχουμε κάποιο αριθμό μαθητών, πολλές φορές μεμονωμένους μαθητές, αλλά λίγους μαθητές οι οποίοι αντιμετωπίζουν πρόβλημα και ενώ έχουμε αυτά τα στοιχεία, θα σας απαντήσω αμέσως μετά τον τρόπο με τον οποίο ήδη συνεργαζόμαστε με τα Υπουργεία και τους δήμους για να γίνει μια παρέμβαση προς τις οικογένειες, έτσι ώστε να μην στιγματιστούν τα παιδιά στο σχολείο. Αυτή είναι η κατεύθυνση. Είμαι στη διάθεσή σας για περισσότερες λεπτομέρειες αμέσως μετά.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Γρηγόριος Νιώτης): Το λόγο έχει ο κ. Κυριάκος Μητσοτάκης για την ανάπτυξη της ερώτησής του.

ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ: Ευχαριστώ, κυρία Υπουργέ, για την ειλικρινή απάντηση σας. Είναι θετικό το γεγονός ότι έχετε δρομολογήσει ένα πιλοτικό πρόγραμμα, διότι αυτήν τη μορφή αντιλαμβάνομαι ότι έχει η πρωτοβουλία την οποία αναπτύξατε σε σχολεία τα οποία βρίσκονται σε προβληματικές περιοχές. Πράγματι σωστά αναφέρατε ότι μία συνολική παρέμβαση του Υπουργείου με τη μορφή παροχής μικρογευμάτων κατά τη διάρκεια της σχολικής ημέρας μπορεί εκ των πραγμάτων να έχει μόνο μαζικό χαρακτήρα. Όταν προσφέρετε κάτι, πρέπει να το προσφέρετε σε όλους τους μαθητές, αναγνωρίζοντας ότι απευθύνεστε σε ένα σχολείο σε δύσκολη περιοχή, άρα καλύπτοντας κατά πάσα πιθανότητα δια της μεθόδου των πιθανοτήτων τις ανάγκες μιας σημαντικής πλειοψηφίας των μαθητών και προσφέροντας και μια, αν θέλετε, οικονομική ελάφρυνση από το γεγονός ότι ο γονιός δεν θα χρειάζεται να δώσει ένα χαρτζιλίκι στο παιδί για να προμηθευθεί το κολατσιό του για το σχολείο.

Αυτό δεν μας δίνει όμως τη δυνατότητα να αντιμετωπίσουμε το πρόβλημα εκείνων πραγματικά των περιστατικών τα οποία χρήζουν ενδεχομένως μιας πιο ουσιαστικής παρέμβασης. Και χωρίς να είμαι ειδικός στο αντικείμενο και παίρνοντας αφορμή από τη δική σας τοποθέτηση, αναρωτιέμαι σε ποιο βαθμό μία τέτοια πιο συστηματική διερεύνηση μπορεί να γίνει σε συνεργασία ενδεχομένως με τους Συλλόγους Γονέων και Κηδεμόνων, οι οποίοι μπορεί να γνωρίζουν καλύτερα την πραγματικότητα της σύνθεσης, αν θέλετε, του σχολείου και τα οικονομικά προβλήματα που μπορεί να αντιμετωπίζουν οι γονείς, καθώς και σε συνεργασία ενδεχομένως με κοινωνικές δομές των δήμων, ενδεχομένως και με τις ενορίες, οι οποίες μπορεί να έχουν μία καλύτερη γνώση για το πού πραγματικά βρίσκεται το πρόβλημα. Διότι είναι βέβαιο ότι δεν δοκιμάζονται όλες οι οικογένειες το ίδιο και για να φτάνουν στο σημείο να εμφανίζονται κάποια παιδιά σε σχολεία με φαινόμενα υποσιτισμού σημαίνει ότι η κατάσταση στα σπίτια τους είναι πραγματικά δραματική. 

Άρα, αν θέλουμε να πάμε στο επόμενο βήμα αποτελεσματικότητος μιας ουσιαστικής προνοιακής παροχής, θα πρέπει να εντοπίσουμε με κάποιο τρόπο εκείνες τις –πραγματικά το ελπίζω- λίγες οικογένειες οι οποίες βρίσκονται σε τόσο απελπιστική κατάσταση, ώστε να μην μπορούν να παρέχουν πια στα παιδιά τους τροφή στο σπίτι και στη συνέχεια να εξετάσουμε ποιος είναι ο καλύτερος τρόπος για να μπορέσουμε να αντιμετωπίσουμε αυτό το φαινόμενο, είτε με υποστήριξη του σχολείου είτε πια με απευθείας παρέμβαση στις οικογένειες. Λέω το εξής, ότι με αφορμή ένα σύμπτωμα το οποίο μπορεί να παρουσιάζεται στο σχολείο μπορεί να χρειαστεί να το αντιμετωπίσουμε έξω, αν θέλετε, και από τις αρμοδιότητες του δικού σας Υπουργείου. Αλλά ο τρόπος για να βρούμε αυτές τις προβληματικές οικογένειες θα πρέπει να είναι μία μεγαλύτερη ευαισθητοποίηση για διάγνωση τέτοιων φαινομένων σε επίπεδο σχολείου για να μπορέσουμε να φτάσουμε στο επόμενο βήμα. 

Θα ήθελα απλά κλείνοντας, αν μπορείτε, να μου δώσετε μια αίσθηση χρονοδιαγράμματος του συγκεκριμένου προγράμματος, πότε δηλαδή εκτιμάτε ότι θα μπορεί να αρχίσει να τρέχει, για πόσο διάστημα θα τρέχει και αν έχετε επίσης και μία αίσθηση κόστους, πόσο θα στοιχίσει, ποιος παρέχει αυτά τα μικροκολατσιά, αν υπάρχει μια δυνατότητα συνεργασίας με τον ιδιωτικό τομέα ενδεχομένως για υποστήριξη των πρωτοβουλιών. Είναι θέματα τα οποία θα με ενδιέφερε να τα πληροφορηθώ σε μεγαλύτερη λεπτομέρεια. 

Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε, και για την ανοχή σας.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Γρηγόριος Νιώτης): Η Υφυπουργός Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων κυρία Χριστοφιλοπούλου έχει το λόγο για να δευτερολογήσει. 

 ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΧΡΙΣΤΟΦΙΛΟΠΟΥΛΟΥ (Υφυπουργός Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων): Πράγματι κύριε συνάδελφε, η αρμοδιότητα του Υπουργείου Παιδείας εξαντλείται σε αυτό που είπα πριν, στο να  μπορεί να δώσει μικρογεύματα σε ένα σχολείο καθ’ ολοκληρίαν, δηλαδή μια μορφή μικρού γεύματος στο διάλειμμα, του κολατσιού όπως είπατε. Εκεί εξαντλείται. 

Καταλαβαίνετε λοιπόν, το κόστος που προσδιορίζεται . ήδη έχουμε έρθει σε επαφή με τους κυλικειάρχες και τα κυλικεία όχι μόνο στα δεκαοκτώ συγκεκριμένα σχολεία. Υπάρχει ένας διάλογος και με το Υπουργείο και μπορεί να πει κανείς ότι στη τιμή μεταξύ ενός και δύο ευρώ μπορεί να κοστίσει αυτό το μικρογεύμα. Όταν είναι μαζικό μπορεί να πέσει και άλλο η τιμή. Εκεί περίπου φτάνει το κόστος. 

Ξεκινάμε αυτό το πρόγραμμα λοιπόν, στα δεκαοκτώ σχολεία τις αμέσως επόμενες μέρες. Ενδεχομένως να είμαστε έτοιμοι και την άλλη εβδομάδα. Θα μπορούσα να σας πω ότι ξεκινάμε και αύριο αλλά δεν μπορούμε λόγω του τυπικού της διαδικασίας. Το πρόγραμμα αυτό περιλαμβάνεται στο ΕΣΠΑ. Όσο και αν μειώσεις λοιπόν τη γραφειοκρατία, πρέπει να ξεπεράσεις λίγη ακόμα γραφειοκρατία για να  πεις ότι ξεκινάς. 

Ποιο είναι το επόμενο βήμα; Είναι να χρησιμοποιήσουμε –με την καλή έννοια του όρου- το σχολικό δίκτυο, δηλαδή αυτό που λέμε σχολικό συμβούλιο. Από ποιους αποτελείται αυτό; Από το διευθυντή του σχολείου, το σύλλογο των εκπαιδευτικών και το σύλλογο γονέων και κηδεμόνων. Θα έλεγα ότι πρόσωπο κλειδί είναι οι διευθυντές των σχολείων. 

Πράγματι, τα στοιχεία που μας ήρθαν μέσω των περιφερειακών διευθύνσεων είναι πολλά, όπως και οι προτάσεις που μας ήρθαν. Φαίνεται ότι μπορούμε να κάνουμε καλή αξιοποίηση αυτού του δικτύου. Αυτή τη στιγμή υπάρχουν όπως είπατε και εσείς,  σε πολλές ενορίες πολλά προγράμματα βοήθειας και στήριξης όχι μόνο των αστέγων αλλά και των οικογενειών που έχουν πρόβλημα. Υπάρχουν σε πολλούς δήμους κοινωνικά παντοπωλεία και δίκτυα στήριξης. 

Οι διευθυντές των σχολείων γνωρίζουν καλύτερα από όλους μας ποια παιδιά έχουν ανάγκη. Θα πω με ιδιαίτερη ευαισθησία ότι υπάρχουν διευθυντές σχολείων στους οποίους έχουν γίνει επίσης περικοπές μισθών, αλλά από το δικό τους υστέρημα βοηθούν χωρίς να το ξέρει κανείς κάποια παιδιά. Υπάρχουν μάλιστα και τοπικές επιχειρήσεις που γνωρίζοντας συγκεκριμένα παιδιά σε κάποια σχολεία προσφέρουν στα συγκεκριμένα σχολεία. Αυτό όμως, δεν πρέπει να γίνεται με τρόπο που να στιγματίζονται τα παιδιά. Αυτό γίνεται χωρίς κεντρική παρέμβαση και πρέπει να συνεχίσει να γίνεται. 

Αντιπαρέρχομαι όχι τη δική σας καταγγελία αλλά τα όσα έγγραφα έχουν έρθει και σε μας γιατί δεν με ενδιαφέρει αυτή τη στιγμή η πολιτική σκοπιμότητα. Με ενδιαφέρει να ανταποκριθούμε σε πραγματικές ανάγκες και να μη βάλουμε ταμπέλες σε παιδιά και σε οικογένειες. 

Μπορούμε και με άλλα χρηματοδοτικά εργαλεία να αντιμετωπίσουμε το πρόβλημα. Έχω  έρθει σε επαφή με τον κ. Μπόλαρη από το Υπουργείο Υγείας και Πρόνοιας που είναι υπεύθυνος για το πρόγραμμα παιδική φτώχιας. 

(Στο σημείο αυτό κτυπάει το κουδούνι λήξεως του χρόνου ομιλίας του κυρίου Βουλευτή)

Μισό λεπτό κύριε Πρόεδρε.
Την παιδική φτώχια τη διαπιστώνεις στο σχολείο αλλά την αντιμετωπίζεις στην οικογένεια. Έχουμε σκεφτεί με τον κ. Μπόλαρη και ήδη δρομολογείται αυτό το πρόγραμμα που η οικογένεια λαμβάνει τη βοήθεια. Το παιδί πάει στο σχολείο κανονικά και το πρόβλημα αντιμετωπίζεται χωρίς το παιδί να στιγματιστεί. Είμαστε σε καλό δρόμο. Πιστεύω  ότι αυτοί οι πόροι θα αξιοποιηθούν. 

Κλείνοντας, κύριε Πρόεδρε, θα συμφωνήσω ότι πέρα από το συγκεκριμένο πρόγραμμα  πρέπει να αξιοποιήσουμε και όποια άλλη χρηματοδοτική δυνατότητα υπάρχει, όπως τα τοπικά δίκτυα. Το Υπουργείο Παιδείας έχει αρμοδιότητα στο να κινητοποιήσει και να ευαισθητοποιήσει το εκπαιδευτικό προσωπικό. Θα το κάνουμε στο μέγιστο δυνατό βαθμό. 

Πρέπει να σας πω ότι έχουμε έρθει σε επαφή και με το δίκτυο εταιρικής κοινωνικής ευθύνης. Υπάρχει και από κει ενδιαφέρον να υπάρξει βοήθεια και χορηγίες. Από την Εκκλησία, από τον ιδιωτικό τομέα και από όλες τις χρηματοδοτήσεις που έχει αυτή τη στιγμή η πολιτεία από το πρόγραμμα για την παιδική φτώχια και τα άλλα προγράμματα θα μας βοηθήσουν αρκεί να μπορέσει αυτό το δίκτυο να λειτουργήσει και στην πράξη, γιατί λειτουργεί πολλές φορές άτυπα. 

Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε, για την ανοχή σας.

 Πηγή : esos.gr






Δεν υπάρχουν σχόλια: