Blogger Widgets

Τρίτη 15 Νοεμβρίου 2011

«Αστραπιαία» αντέδρασε η υπ. Παιδείας στην υπόθεση του μαθητή που εισέβαλε με ξίφος σε σχολικό συγκρότημα

Αμεσα αντέδρασε η υπ. Παιδείας Αννα Διαμαντοπούλου, όταν στο γραφείο της έφτασε η πληροφορία ότι σε σχολικό συγκρότημα του Αμαρουσίου 18χρονος μαθητής εισέβαλε με ξίφος στο στο σχολικό συγκρότημα που φοιτά και τραυμάτισε τον υποδιευθυντή και τον φύλακα.

Εδωσε εντολή στον Ειδικό Γραμματέα, Μιχάλης Κοντογιάννη, να επισκεφθεί  αμέσως το 1ο Γενικό Λύκειο Αμαρουσίου,  προκειμένου να έχει πληρέστερη και λεπτομερέστερη ενημέρωση για το σημερινό περιστατικό βίας από μαθητή. Ο κ. Κοντογιάννης , συνοδευόμενος από τον Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Β’ Αθήνας, καθώς και δύο ψυχολόγους της Εταιρείας Ψυχοκοινωνικής Υγείας του Παιδιού και του Εφήβου (Ε.Ψ.Υ.Π.Ε.), μετέβη στο Αστυνομικό Τμήμα, για να συνομιλήσουν με το μαθητή. Αύριο, με πρωτοβουλία του Ειδικού Γραμματέα, θα επισκεφθούν τη σχολική μονάδα ψυχολόγοι του Ε.Ψ.Υ.Π.Ε. για ψυχολογική στήριξη στους μαθητές και στο διδακτικό προσωπικό του σχολείου.

Το Υπουργείο Παιδείας, όπως ανακοίνωσε το Γραφείο Τύπου, στο πλαίσιο αντιμετώπισης φαινομένων σχολικής βίας, έχει προβεί στις παρακάτω ενέργειες:
Προωθεί, μέσω του Νέου Σχολείου, τη διαμόρφωση συνεργατικού και συμμετοχικού κλίματος ανάμεσα στους φορείς της σχολικής κοινότητας και την ανάπτυξη πνεύματος αλληλοσεβασμού. Το Νέο Σχολείο εξασφαλίζει συνθήκες εύρυθμης λειτουργικότητας και ευνομία στη σχολική κοινότητα, που αποτρέπουν φαινόμενα ενδοσχολικής βίας.

Έχει αναπτύξει ένα εθνικό εκπαιδευτικό δίκτυο Αγωγής Υγείας, αποτελούμενο από Υπεύθυνους Αγωγής Υγείας σε κάθε Διεύθυνση Εκπαίδευσης και τους εκπαιδευτικούς που εφαρμόζουν προγράμματα Αγωγής Υγείας στα σχολεία. Υλοποιεί προγράμματα Αγωγής Υγείας δίνοντας έμφαση σε ένα από τους βασικούς άξονες, ο οποίος αποτελεί και τη θεματολογία κορμού «Διαπροσωπικές σχέσεις – Ψυχική Υγεία».

Συμμετέχει στο Δίκτυο κατά της Βίας στο Σχολείο, το οποίο συντονίζεται από την Εταιρεία Ψυχοκοινωνικής Υγείας του Παιδιού και του Εφήβου (Ε.Ψ.Υ.Π.Ε.). Σκοπό έχει, μεταξύ άλλων, τη δημιουργία ενός πλαισίου διαλόγου για τα αίτια και τις μεθόδους παρέμβασης σχετικά με την πρόληψη και αντιμετώπιση της βίας στο σχολείο.

Έπειτα από εισήγηση του Συνηγόρου του Παιδιού, απέστειλε στα Γυμνάσια και Λύκεια της χώρας εγκύκλιο σχετικά με την «αποτύπωση καλών πρακτικών των σχολικών μονάδων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για την πρόληψη και αντιμετώπιση της βίας και της επιθετικότητας μεταξύ των μαθητών». Παράλληλα, έστειλε οδηγίες σχετικά με το θέμα της επιβολής της ποινής της αλλαγής σχολικού περιβάλλοντος, ως παιδαγωγικού μέτρου για την αντιμετώπιση της συμπεριφοράς μαθητών. Με την εγκύκλιο υπενθυμίζεται ότι οι σχολικές ποινές αποτελούν μέσο διαπαιδαγώγησης των μαθητών και στόχο έχουν να εξασφαλίσουν την ομαλή λειτουργία του σχολείου, αφού πρώτα έχει εξετασθεί το αν η ποινή που επιβάλλεται θα είναι προς το συμφέρον του συγκεκριμένου μαθητή.

Έχει ζητήσει να καθιερωθούν διαδικασίες ακρόασης με τη συνδρομή του Προϊσταμένου και της Επιστημονικής και Παιδαγωγικής Καθοδήγησης, όταν εκδηλώνεται ένα περιστατικό βίας και να ανατεθούν ρόλοι συμβούλων σε εκπαιδευτικούς με ειδικές γνώσεις και δεξιότητες, ώστε να δίνεται η δυνατότητα στους μαθητές να εξηγούν τις συμπεριφορές τους, να εκφράζουν τις απόψεις τους, να επικοινωνούν ύστερα από την εκδήλωση βίαιων ενεργειών και να γίνεται προσπάθεια συμφιλίωσης μεταξύ των εμπλεκόμενων.

Προχώρησε στη δημιουργία Ζωνών Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας (ΖΕΠ) σε περιοχές με υψηλά ποσοστά σχολικής αποτυχίας και εγκατάλειψης του σχολείου, που πλήττονται από έντονα κοινωνικοοικονομικά προβλήματα. Η εκπαιδευτική αυτή παρέμβαση στοχεύει στην πρόληψη και αντιμετώπιση της νεανικής παραβατικότητας, της εφηβικής βίας και εγκληματικότητας, που εμφανίζονται κυρίως σε τέτοιες γεωγραφικές περιοχές.

Προγραμματίζει την ενεργοποίηση του πρωτοκόλλου συνεργασίας με το «Χαμόγελο του Παιδιού», με στόχο την ανάληψη κοινών δράσεων για τη διασφάλιση των δικαιωμάτων των παιδιών και την προστασία τους από κάθε μορφή βίας.


 Πηγή : esos.gr

1 σχόλιο:

Unknown είπε...

Καλό θα ήταν όλες οι αντιδράσεις της Υπουργού να ήταν αστραπιαίες. Δυστυχώς όσον αφορά σχολικά βιβλία & έλλειψη καθηγητών πάει με ρυθμούς χελώνας!