Blogger Widgets

Παρασκευή 4 Νοεμβρίου 2011

Πιλοτικά προγράμματα στα Γυμνάσια «του ποδαριού» και της «αρπαχτής» καταγγέλλει η ΟΛΜΕ

Σοβαρές καταγγελίες σχετικά με την υλοποίηση πιλοτικών προγραμμάτων σε Γυμνάσια της χώρας  κάνει η ΟΛΜΕ , ενώ ταυτόχρονα διατυπώνει και πολλά ερωτήματα τόσο για την παιδαγωγική αλλά και χρηματοδοτική πλευρά του θέματος.

Ειδικότερα οι καταγγελίες της ΟΛΜΕ, έχουν ως εξής: Με αφορμή την υλοποίηση πιλοτικών προγραμμάτων σε Γυμνάσια της χώρας θέλουμε να επισημάνουμε πως προκύπτουν σοβαρά ερωτήματα τόσο για την παιδαγωγική αλλά και χρηματοδοτική πλευρά του θέματος.

Κανένα πιλοτικό πρόγραμμα δεν μπορεί να λειτουργήσει αποτελεσματικά στα πλαίσια του φτηνού και ευέλικτου σχολείου με δεδομένη την υποχρηματοδότηση και τις μεγάλες ελλείψεις στην υλικοτεχνική υποδομή.  Σε ανεπαρκείς, μίζερες αίθουσες, χωρίς εργαστήρια και υλικοτεχνικό εξοπλισμό μόνο προγράμματα «του ποδαριού» και της «αρπαχτής» μπορούν να εφαρμοστούν για την «αξιοποίηση του ΕΣΠΑ , του Δ΄ Κοινοτικού Πλαισίου Στήριξης.

Τα πιλοτικά προγράμματα που εφαρμόζονται στα Γυμνάσια εντάσσονται στη λογική της κατάρτισης, χωρίς συνοχή, χωρίς να αποτελούν ένα συνεκτικό κορμό γνώσεων για την παροχή γενικής παιδείας στους μαθητές. Είναι χαρακτηριστικό ότι μειώνονται 1 ώρα τα Αρχαία Ελληνικά της Α΄ Γυμνασίου, 1 ώρα η Ιστορία Γ΄ Γυμνασίου, 1 ώρα η Φυσική Αγωγή Α΄ Γυμνασίου κ.α.

Χωρίς καμία ενημέρωση και ουσιαστικό διάλογο για το περιεχόμενο των προγραμμάτων με την εκπαιδευτική κοινότητα γίνεται αντιληπτό πως οι εκπαιδευτικοί επιδιώκεται να λειτουργούν σαν διεκπεραιωτές, δημόσιοι υπάλληλοι – ιμάντες μεταβίβασης των κυβερνητικών  εντολών και της κυρίαρχης ιδεολογίας και όχι, όπως διακηρύσσουν οι «πρόθυμοι» κυβερνητικοί εντολοδόχοι «ως συνδιαμορφωτές της διδακτικής και εκπαιδευτικής πραγματικότητας» και πολύ περισσότερο ως παιδαγωγοί και ενεργητικά υποκείμενα της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Άλλωστε η επιλογή των σχολείων για την εφαρμογή πιλοτικών προγραμμάτων έγινε χωρίς  απόφαση ή εισήγηση των Συλλόγων Διδασκόντων. Τα σχολεία επιλέχτηκαν με αδιαφανή κριτήρια και αυταρχικά από το Υπουργείο Παιδείας.

Όσον αφορά τις πιέσεις που ασκούνται από ορισμένα στελέχη της διοίκησης προς συναδέλφους για επιμόρφωση τα Σάββατα ή εκτός διδακτικού ωραρίου, επισημαίνουμε ότι αυτό είναι παράνομο, επειδή το Σάββατο οι εκπαιδευτικοί δεν έχουν συμβατική υποχρέωση να εργάζονται (καθιέρωση πενθήμερης εβδομάδας εργασίας με την Π.Ν.Π. από 29 -12 -1980, που κυρώθηκε με τον ν.1157/81 και τον ν. 1566/85, άρθρο 13, παρ. 8 κ.α.). Σε μια περίοδο που δεχόμαστε την πιο βάρβαρη επίθεση στα δικαιώματά μας, στο μισθό μας, τη ζωή μας, που διαλύουν το δημόσιο σχολείο δεν θα επιτρέψουμε να καταστρατηγήσουν το πενθήμερο και το ωράριό μας.

Γενικεύεται τον τελευταίο καιρό ο προγραμματισμός από το υπουργείο και τις διευθύνσεις  σεμιναρίων και άλλων δράσεων σε μέρες και ώρες εκτός ωραρίου. Δε θα επιτρέψουμε την ελαστικοποίηση του ωραρίου μας.

Η απόφαση λοιπόν για πραγματοποίηση επιμορφωτικών σεμιναρίων των εκπαιδευτικών των πιλοτικών Σχολείων, εκτός του εργασιακού ωραρίου (Παρασκευή απόγευμα, Σάββατο και Κυριακή) και χωρίς οικονομική αποζημίωση για τους εκπαιδευτικούς που συμμετέχουν, όταν μάλιστα η χρηματοδότηση είναι από το ΕΣΠΑ και υπάρχει πρόβλεψη μόνο για αποζημίωση όσων συμμετέχουν στις  συγγραφικές ομάδες, είναι τουλάχιστον προκλητική, ιδιαίτερα τη δύσκολη οικονομική περίοδο που διανύουμε.

Το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ καλεί:

·    Το Υπουργείο Παιδείας να σταθεί επιτέλους στο ύψος των περιστάσεων και να αντιμετωπίσει τα ζητήματα της εκπαίδευσης με σοβαρότητα αλλά και με τον απαιτούμενο σεβασμό των λειτουργών της

·    Τους συλλόγους εκπαιδευτικών να ενημερώσουν τους συναδέλφους και οι σχολικές μονάδες που έχουν επιλεγεί για την παραπάνω διαδικασία να συγκαλέσουν άμεσα συλλόγους διδασκόντων και να μη δεχτούν καμιά καταστρατήγηση του εργασιακού τους ωραρίου (ενημέρωση απογεύματα και τα Σαββατοκύριακα)

·    Τους συναδέλφους να μην υποκύψουν σε πιέσεις που τυχόν θα τους γίνουν και να ενημερώνουν άμεσα τα μέλη των τοπικών  Δ.Σ.

Πηγή : esos.gr



Δεν υπάρχουν σχόλια: