Blogger Widgets

Πέμπτη 3 Νοεμβρίου 2011

ΠΡΟΣΘΕΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΣΤΗΡΙΞΗ: Έγγραφο του υπ. Παιδείας να ξεκινήσουν τα τμήματα στις 7 Νοεμβρίου

Να προχωρήσουν στην οργάνωση και λειτουργία των τμημάτων της Πρόσθετης Διδακτικής Στήριξης με ημερομηνία έναρξης την Δευτέρα 7 Nοεμβρίου 2011 καλoύνται τα σχολεία από  το υπ. Παιδείας , με σημερινό έγγραφό του, που απέστειλε  προς όλες τις Περιφερειακές Διευθύνσεις και Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Α. Εισαγωγή
Η Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη (Π.Δ.Σ), ως υποστηρικτικός θεσμός της εκπαίδευσης, ταυτίζεται με τον αντίστοιχο θεσμό της Ενισχυτικής Διδασκαλίας (Ε.Δ) και απευθύνεται σε μαθητές της τελευταίας τάξης, όλων των τύπων Λυκείων, που είναι χαρακτηρισμένα δυσπρόσιτα σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία, που επιζητούν επιπλέον βοήθεια, ώστε να βελτιώσουν τη σχολική τους επίδοση με σκοπό την επιτυχία στις πανελλήνιες εξετάσεις.

Σκοπός του θεσμού αυτού είναι οι μαθητές να ενισχυθούν μαθησιακά μέσω της παρακολούθησης μαθημάτων, της Γ’ Λυκείου, πανελλαδικώς εξεταζόμενων ή της Δ΄ Λυκείου σε Εσπερινά αντίστοιχα, σε ώρες διαφορετικές από αυτές που αναπτύσσεται το ωρολόγιο πρόγραμμα του σχολείου, εκτός Σαββάτων, Κυριακών και αργιών, με απώτερο στόχο αυξήσουν τις πιθανότητες πρόσβασής τους στην ανώτατη εκπαίδευση. Με αυτό τον τρόπο λαμβάνεται ιδιαίτερη μέριμνα στα δυσπρόσιτα σχολεία, όπου παρατηρούνται υψηλά ποσοστά σχολικής αποτυχίας. Ως εκ τούτου, με τη λειτουργία της Π.Δ.Σ δημιουργούνται συνθήκες πρόληψης και θεραπείας του κοινωνικού αποκλεισμού και αναβάθμισης της ποιότητας της εκπαίδευσης.

Η Π.Δ.Σ διαρκεί μέχρι τη λήξη του σχολικού έτους


Β. Όργανα συντονισμού, διεύθυνσης και εποπτείας της ΠΔΣ
1.Σχεδιαστής-Αξιολογητής
Πριν από την έναρξη των μαθημάτων ΠΔΣ ορίζεται από το Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΔΔΕ) ή τον Προϊστάμενο Γραφείου (ΠΓ) ο Σχεδιαστής – Αξιολογητής σε κάθε σχολική μονάδα που θα λειτουργήσει η ΠΔΣ. Κριτήριο για την επιλογή του αποτελεί η εμπειρία του, η ικανότητά του στη διαχείριση μαθητικών δράσεων και οι βασικές γνώσεις του στις Νέες Τεχνολογίες.

Κατά προτεραιότητα ορίζεται:

· Ο Δ/ντής της σχολικής μονάδας στην οποία υλοποιείται η ΠΔΣ, εφόσον το επιθυμεί.

· Ο Υποδ/ντής, και σε περίπτωση ύπαρξης περισσοτέρων του ενός, ο αρχαιότερος

· Καθηγητής βαθμού Α΄ ή Β΄ της σχολικής μονάδας στην οποία εφαρμόζεται η ΠΔΣ, με πρόταση του συλλόγου καθηγητών, ύστερα από σχετική εκδήλωση ενδιαφέροντος.

· Καθηγητής βαθμού Α΄ ή Β΄ άλλης σχολικής μονάδας, μετά από σχετική πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος σε επίπεδο Γραφείου ή Δ/νσης. Για την επιλογή του από τον αρμόδιο ΔΔΕ ή ΠΓ θα λαμβάνεται υπόψη η προϋπηρεσία του στην ΠΔΣ ή ΕΔ.

Όταν ο Διευθυντής ενός σχολείου δεν είναι Σχεδιαστής-Αξιολογητής, οφείλει να παρέχει τη μέγιστη δυνατή διευκόλυνση στο Σχεδιαστή-Αξιολογητή για την εύρυθμη λειτουργία της ΠΔΣ. Σε κάθε περίπτωση ο εκκαθαριστής των δαπανών της Π.Δ.Σ (μισθοδοσία των εκπαιδευτικών) είναι το ίδιο άτομο που είναι υπεύθυνο και για την μισθοδοσία των εκπαιδευτικών του κανονικού ωραρίου της σχολικής μονάδας.

Ο Σχεδιαστής-Αξιολογητής έχει ως έργο το συντονισμό, την οργάνωση και τη διεύθυνση της ΠΔΣ στη σχολική μονάδα που έχει ορισθεί ως υπεύθυνος. Επίσης μεριμνά για την έγκυρη σύνταξη-συμπλήρωση και έγκαιρη αποστολή όλων των εγγράφων της ΠΔΣ, όταν και όπου απαιτείται.

Ειδικότερα οι αρμοδιότητες του Σχεδιαστή – Αξιολογητή είναι οι ακόλουθες:
α) Οργανώνει τα τμήματα ΠΔΣ και ελέγχει το προβλεπόμενο ποσοστό των μαθητών που παρακολουθούν ΠΔΣ στη σχολική του μονάδα, όπως αυτό ορίζεται στις παραγράφους 3, 4 και 5 του κεφαλαίου Δ της παρούσας εγκυκλίου.

β) Εισηγείται τεκμηριωμένα στον ΔΔΕ την ανάκληση ορισμού των εκπαιδευτικών της ΠΔΣ που δεν ανταποκρίνονται στο έργο τους.

γ) Καταρτίζει το ωρολόγιο πρόγραμμα της ΠΔΣ σε συνεννόηση με τους διδάσκοντες καθηγητές, συμπληρώνει τα έντυπα για την αίτηση έναρξης/τροποποίησης λειτουργίας της ΠΔΣ. Ακολούθως, αποστέλλει τα ανωτέρω έντυπα προς έγκριση, στην οικεία Διεύθυνση ή Γραφείο, εντός 5 ημερών από την ημερομηνία συμπλήρωσής τους, ώστε να καταστεί δυνατή η έναρξη/τροποποίηση λειτουργίας της ΠΔΣ. (Πρότυπο έγγραφο 1)

δ) Συνεργάζεται με τους καθηγητές του κανονικού προγράμματος του σχολείου και τους καθηγητές της ΠΔΣ, μεριμνώντας για την εύρυθμη λειτουργία της.

ε) Σε συνεργασία με τους διδάσκοντες καθηγητές στην ΠΔΣ, τηρεί μηνιαίο παρουσιολόγιο (Πρότυπο έγγραφο 2) και ενημερώνει κάθε μήνα τους γονείς και κηδεμόνες των μαθητών για τις απουσίες τους.

στ) Παρακολουθεί την ενημέρωση των βιβλίων ύλης από τους διδάσκοντες για κάθε μάθημα ΠΔΣ.

ζ) Επιπλέον, ελέγχει τις βεβαιώσεις για την προϋπηρεσία που απέκτησαν οι απασχολούμενοι ωρομίσθιοι στην ΠΔΣ, εντός του τρέχοντος διδακτικού έτους. Οι βεβαιώσεις προϋπηρεσίας υπογράφονται και εκδίδονται από τις οικείες Δ/νσεις ΔΕ.

η) Τηρεί αρχείο που περιλαμβάνει: βιβλίο πρωτοκόλλου, βιβλίο πράξεων, και κάθε άλλο έγγραφο σχετικό με τη λειτουργία της ΠΔΣ.

θ) Συντάσσει δύο εκθέσεις αξιολόγησης της ΠΔΣ (Πρότυπο έγγραφο 3): Η πρώτη έκθεση αξιολόγησης αφορά στο διάστημα από την έναρξη της ΠΔΣ έως και το μήνα Φεβρουάριο. Η δεύτερη έκθεση αξιολόγησης αφορά στο διάστημα από το μήνα Μάρτιο έως τη λήξη της ΠΔΣ. Αποστέλλει τις αξιολογικές εκθέσεις στην οικεία Διεύθυνση ή Γραφείο με ταυτόχρονη κοινοποίηση στο αρμόδιο γραφείο Σχολικών Συμβούλων. Η πρώτη έκθεση αποστέλλεται το πρώτο δεκαήμερο του Μαρτίου και η δεύτερη με τη λήξη της ΠΔΣ. Οι εκθέσεις αυτές θα ληφθούν υπόψη από τον ΔΔΕ ή τον ΠΓ για να συντάξει τις δικές του εκθέσεις αξιολόγησης της ΠΔΣ των σχολείων περιοχής ευθύνης του και τις αποστέλλουν στις Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης.

Επισημαίνεται ότι είναι επιβεβλημένη η συνεχής παρουσία του Σχεδιαστή – Αξιολογητή κατά τη διάρκεια της λειτουργίας των τμημάτων της ΠΔΣ στη σχολική μονάδα και είναι υπεύθυνος από κοινού με τους διδάσκοντες για την ασφάλεια των μαθητών κατά τις ώρες διεξαγωγής των μαθημάτων ΠΔΣ.

2. Διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης – Προϊστάμενος Γραφείου
Διοικητικά υπεύθυνος για την ΠΔΣ, σε επίπεδο Δ/νσης ΔΕ, είναι ο Διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΔΔΕ) και σε επίπεδο Γραφείου ο Προϊστάμενος Γραφείου (ΠΓ).

Οι γενικές αρμοδιότητες του ΔΔΕ ή ΠΓ είναι οι ακόλουθες:
α) Με απόφασή του ορίζει το Σχεδιαστή-Αξιολογητή.

β) Με απόφασή του εγκρίνει την αίτηση έναρξης/τροποποίησης της ΠΔΣ και θεωρεί τα ωρολόγια προγράμματα λειτουργίας της ΠΔΣ κάθε σχολείου περιοχής ευθύνης του.

γ) Στο πλαίσιο της διοικητικής διαχείρισης της ΠΔΣ λειτουργεί ως σύνδεσμος Διεύθυνσης και Γραφείων Εκπαίδευσης με την Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης.

δ) Εξασφαλίζει κατάλληλους χώρους για τη διεξαγωγή των μαθημάτων της ΠΔΣ ακολουθώντας τις νόμιμες διαδικασίες.

ε) Είναι υπεύθυνος για τη συλλογή και φύλαξη των εκθέσεων των Σχεδιαστών – Αξιολογητών, οι οποίες διατηρούνται στο αρχείο της οικείας Διεύθυνσης ή του Γραφείου.

στ) Συντάσσει δύο εκθέσεις αξιολόγησης της ΠΔΣ (Πρότυπο έγγραφο 4): Η πρώτη έκθεση αξιολόγησης αφορά στο διάστημα από την έναρξη της ΠΔΣ έως και το μήνα Φεβρουάριο. Η δεύτερη έκθεση αξιολόγησης αφορά στο διάστημα από το μήνα Μάρτιο. Στην εκάστοτε έκθεση, ο ΔΔΕ ή ο ΠΓ επισυνάπτει τα πρωτότυπα των εντύπων εποπτείας του αντίστοιχου χρονικού διαστήματος (Πρότυπο έγγραφο 5), όπως προβλέπεται στην παρ. 4 του παρόντος κεφαλαίου. Οι εκθέσεις αποστέλλονταιστη Διεύθυνση ΣΕΠΕΔ/ Τμήμα ΠΔΣ του ΥΠΔΒΜΘ και κοινοποιούνται στην οικεία Περιφερειακή Διεύθυνση, η πρώτη το πρώτο δεκαήμερο του Μαρτίου και η δεύτερη με τη λήξη της ΠΔΣ.

Οι αποκλειστικές αρμοδιότητες του Διευθυντή Διεύθυνσης:
α) Προσλαμβάνει τους ωρομίσθιους εκπαιδευτικούς, όπου παρουσιάζεται ανάγκη, σύμφωνα με την 1η παράγραφο του στ κεφαλαίου, που πρόκειται να διδάξουν στην ΠΔΣ, Οπωσδήποτε η επιλογή γίνεται ανά ειδικότητα από τον ενιαίο πίνακα ωρομισθίων, που υπάρχει σε επίπεδο περιφέρειας. Σε κάθε Διεύθυνση που προσλαμβάνονται οι ωρομίσθιοι καθηγητές ακολουθείται η ίδια διαδικασία όπως και για το πρωινό ωράριο.

β) Ανακαλεί τον ορισμό εκπαιδευτικών που δεν ανταποκρίνονται στο έργο τους, κατόπιν τεκμηριωμένης εισήγησης του Σχεδιαστή-Αξιολογητή.

γ) Εκδίδει τις βεβαιώσεις προϋπηρεσίας των ωρομίσθιων εκπαιδευτικών της Π.Δ.Σ, που αποστέλλονται από τους Σχεδιαστές-Αξιολογητές.

δ) Εισηγείται στον Περιφερειακό Δ/ντή Εκ/σης τον ορισμό του Γραμματέα-Καταχωρητή, οι αρμοδιότητες του οποίου παρατίθενται στην παράγραφο 3 του παρόντος κεφαλαίου. Ο Γραμματέας-Καταχωρητής θα είναι υπάλληλος της Δ/νσης ή αποσπασμένος εκπαιδευτικός και για τον ορισμό τους θα λαμβάνονται υπόψη η προηγούμενη εμπειρία τους στην Π.Δ.Σ .

ε) Γενικά είναι υπεύθυνος για το εκπαιδευτικό προσωπικό της Π.Δ.Σ. (μόνιμοι, αναπληρωτές και ωρομίσθιοι καθηγητές) για όλα τα θέματα που αντίστοιχα είναι αρμόδιος και για το εκπαιδευτικό προσωπικό του πρωινού ωραρίου.

3. Γραμματέας-Καταχωρητής

Ο Γραμματέας-Καταχωρητής αναλαμβάνει:
i. Να τηρεί κατάσταση Εργαζομένων Εκπαιδευτικών της Π.Δ.Σ ( σχολείο, ώρες, μάθημα) κατά τη διάρκεια λειτουργίας της

ii. Να υποβάλει συμπληρωμένη τη συγκεντρωτική κατάσταση των σχολείων της Δ/νσης που εφαρμόζουν Π.Δ.Σ (Πρότυπο έγγραφο 6) στη Δ/νση ΣΕΠΕΔ/ Τμήμα ΠΔΣ του ΥΠ. ΠΑΙΔΕΙΑΣ Δ.Β.Μ.Θ, στο τέλος κάθε μήνα με ταυτόχρονη κοινοποίηση στη αντίστοιχη Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης.

iii. Να λειτουργεί ως σύνδεσμος της Διεύθυνσης και των σχολείων με τους υπεύθυνους της Π.Δ.Σ σε επίπεδο Δευτεροβάθμιας Διεύθυνσης Εκπαίδευσης.

4. Επόπτης
Ως επόπτηςτης ΠΔΣ ορίζεται ο Δ/ντής ΔΕ για τις σχολικές μονάδες που υπάγονται απευθείας στη Διεύθυνση και ο ΠΓ για τις σχολικές μονάδες του Γραφείου του.

Ο επόπτης επισκέπτεται τα σχολεία αρμοδιότητάς του και συμπληρώνει τα αντίστοιχαέντυπα εποπτείας(πρότυπο έγγραφο 5), τα οποία συνυπογράφονται από το Σχεδιαστή –Αξιολογητή και αποστέλλονται στη Δ/νση ΣΕΠΕΔ/ Τμήμα ΠΔΣ του ΥΠ. ΠΑΙΔΕΙΑΣ.Δ.Β.Μ.Θ,όπως ορίζεται στο Κεφάλαιο Β΄ παρ. 2 περ. στ΄. με ταυτόχρονη κοινοποίηση στη αντίστοιχηΠεριφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης.

Επίσκεψη σε ένα σχολείο αρμοδιότητας του επόπτη συνιστά εποπτεία. Ο αριθμός τωνεποπτειών που πραγματοποιούνται , πρέπει να είναι τουλάχιστον :

i. 2 εποπτείες για τον Προϊστάμενο Γραφείου

ii. 2 εποπτείες για το Διευθυντή Διεύθυνσης
Επισημαίνεται ότι για τις ανωτέρω εποπτείες δεν προβλέπεται αμοιβή.

Για την κεντρική εποπτεία και τον έλεγχο του προγράμματος, καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, κλιμάκια, αποτελούμενα από το Δ/ντή ΣΕΠΕΔ, τον Προϊστάμενο και μέλη τουπροσωπικού του Τμήματος ΠΔΣ της Δ/νσης ΣΕΠΕΔ, επισκέπτονται Διευθύνσεις και ΓραφείαΔΕ, καθώς και σχολικές μονάδες που υλοποιούν ΠΔΣ. 

5. Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης

Ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης αποφασίζει
i. Αποφασίζει τον ορισμό των Γραμματέων-Καταχωρητών για τις Δ/νσεις περιοχής ευθύνης του, μετά από εισήγηση της Δ.Δ.Ε.

ii. Είναι υπεύθυνος για την ομαλή λειτουργία της Π.Δ.Σ και αποτελεί σύνδεσμο μεταξύ των Δ.Δ.Ε και του Τμήματος ΠΔΣ της Δ/νσης ΣΕΠΕΔ

iii. Τηρεί αρχείο Π.Δ.Σ σύμφωνα με τα στοιχεία που του κοινοποιούνται από τις Δ.Δ.Ε.


Γ. Οργάνωση και λειτουργία της ΠΔΣ
1. Ο Σχεδιαστής-Αξιολογητής κάθε σχολείου υποβάλλει έντυπα την αίτηση έγκρισης για την έναρξη/τροποποίηση λειτουργίας της Π.Δ.Σ στην οικεία Διεύθυνση ή Γραφείο, συνυποβάλλοντας το Ωρολόγιο Πρόγραμμα Π.Δ.Σ με αιτιολογημένες τις τυχόν αποκλίσεις, όσον αφορά στη λειτουργία της Π.ΔΣ.

Το αίτημα του σχολείου εγκρίνεται, με απόφαση του Διευθυντή ΔΕ ή Προϊσταμένου Γραφείου και του Περιφερειακού Διευθυντή για τις περιπτώσεις που παρατηρούνται αποκλίσεις από τα προβλεπόμενα στις παραγράφους 3 και 4 του κεφαλαίου Δ. Οι αποφάσεις έγκρισης για την έναρξη/τροποποίηση λειτουργίας της ΠΔΣ κοινοποιούνται εντός 5 ημερών από την έναρξη λειτουργίας της Π.Δ.Σ στις οικείες Δ/νσεις ΔΕ και στα Γραφεία Σχολικών Συμβούλων.

Κάθε μάθημα της Π.Δ.Σ διδάσκεται (2) ώρες εβδομαδιαίως. Η διδακτική ώρα είναι διάρκειας 45 λεπτών. Όταν αντικειμενικές δυσκολίες το επιβάλλουν, μπορεί να πραγματοποιείται, το ανώτερο, συνεχές δίωρο διδασκαλίας στο ίδιο μάθημα.

2. Εάν μαθητής απουσιάσει από τα μαθήματα αυτά για περισσότερες από το 50% των μηνιαίων ωρών του τμήματος, ο Σχεδιαστής-Αξιολογητής οφείλει να τον διαγράψει, μετά από ενημέρωση του γονέα ή κηδεμόνα του. Οι παρουσίες των μαθητών, επιβεβαιώνονται με υπογραφή τους ανά ώρα παρακολούθησης στο σχετικό έντυπο.

3. Ο προγραμματισμός των μαθημάτων γίνεται από το Σχεδιαστή-Αξιολογητή, αφού λάβει υπόψη του τις τοπικές συνθήκες, ώστε να διευκολύνονται οι μαθητές στην παρακολούθηση των μαθημάτων Π.Δ.Σ, ελαχιστοποιώντας τις μετακινήσεις τους. Τα τμήματα Π.Δ.Σ λειτουργούν πέρα από το κανονικό πρόγραμμα, τις καθημερινές. Γενικά οι κανόνες λειτουργίας είναι οι ίδιοι με το τους αντίστοιχους του κανονικού ωραρίου που αφορούν μόνιμους, αναπληρωτές και ωρομίσθιους εκπαιδευτικούς σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία.

4. Ως αίθουσες διδασκαλίας χρησιμοποιούνται οι αίθουσες της σχολικής μονάδας ή γειτονικής ή αίθουσες που παραχωρούνται σε συνεργασία με το Δήμο, Νομαρχία κλπ. σύμφωνα με τα προβλεπόμενα.

5. Το κανονικό πρόγραμμα της Π.Δ.Σ λήγει την ημέρα λήξης των μαθημάτων, όπως αυτή ορίζεται κάθε χρόνο με εγκύκλιο του ΥΠ. ΠΑΙΔΕΙΑΣ.Δ.Β.Μ.Θ Την επόμενη ημέρα αρχίζει η υλοποίηση προγράμματος της Π.Δ.Σ που θα προσαρμόζεται στο πρόγραμμα των εξετάσεων.

6. Ο Σχεδιαστής – Αξιολογητής υποβάλλει αρμοδίως πρόγραμμα εξετάσεων της Π.Δ.Σ, το οποίο εγκρίνεται με τη διαδικασία που ακολουθείται και για το κανονικό πρόγραμμα της Π.Δ.Σ. Για τις ημέρες των εξετάσεων, επιτρέπεται τετράωρη διδασκαλία, κατά ανώτατο όριο, για κάθε μάθημα που διδάχθηκε κατά την διάρκεια της χρονιάς, στις παραμονές (εργάσιμη παραμονή και προπαραμονή) της εξέτασης του μαθήματος αυτού. Σε καμία περίπτωση ο εκπαιδευτικός δεν μπορεί να υπερβεί τις εγκεκριμένες για αυτόν ώρες (μόνιμος - αναπληρωτής) ή τις ώρες που προβλέπονται στη σύμβασή του (ωρομίσθιος).


Δ. Συγκρότηση Τμημάτων Πρόσθετης Διδακτικής Στήριξης
1. Με ευθύνη του Σχεδιαστή-Αξιολογητή, οι μαθητές μπορούν να ενταχθούν σε τμήματα και να ξεκινήσουν μαθήματα ΠΔΣ με την έναρξη του διδακτικού έτους και καθ’ όλη τη διάρκειά του. Τα τμήματα ΠΔΣ λειτουργούν, μετά από αιτιολογημένη πρόταση του Σχεδιαστή-Αξιολογητή, με απόφαση:

I. του Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΔΔΕ), για τις σχολικές μονάδες που υπάγονται απευθείας στη Διεύθυνση,
II. του Προϊσταμένου Γραφείου (ΠΓ), για τις σχολικές μονάδες που υπάγονται στο Γραφείο του.

2. Τμήμα για την ΠΔΣ θεωρείται κάθε τμήμα διδασκαλίας για κάθε μάθημα από τα προβλεπόμενα στο κεφάλαιο Ε της παρούσας. Επιτρέπεται η συγκρότηση ενός μόνο τμήματος για κάθε μάθημα που εξετάζεται πανελλαδικά παρόλο που μπορεί να ανήκει σε διαφορετική κατεύθυνση

3. Η εγγραφή των μαθητών στα τμήματα ΠΔΣ είναι προαιρετική. Στα τμήματα ΠΔΣ μπορεί να εγγράφεται ποσοστό έως και το 100% των μαθητών κάθε τάξης ανά μάθημα. Σε κάθε περίπτωση όμως δεν επιτρέπεται όμως να δημιουργηθεί και δεύτερο τμήμα λόγω υπέρβασης του ορίου των μαθητώνΓια τα Εσπερινά και τα Εκκλησιαστικά Λύκεια, το ποσοστό αυτό μπορεί να φτάσει έως 50%. Παρέκκλιση από τα παραπάνω ποσοστά επιτρέπεται με απόφαση του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης, μετά από αιτιολογημένη εισήγηση του ΔΔΕ ή ΠΓ.

4. Οι ποσοστώσεις της παραγράφου 3 του παρόντος δεν εφαρμόζονται στα Λύκεια ή Εσπερινά ΤΕΕ παραμεθόριων και νησιωτικών περιοχών, στα Λύκεια Ειδικής Αγωγής, καθώς και σε άλλες εξαιρετικές περιπτώσεις δυσπρόσιτων και ιδιαίτερα απομακρυσμένων από αστικά κέντρα σχολείων, όπου μπορούν να παρακολουθούν μαθήματα Πρόσθετης Διδακτικής Στήριξης ως και το 100% των μαθητών ή να σχηματίζονται τμήματα με λιγότερους των επτά μαθητών, με απαραίτητη στις περιπτώσεις αυτές απόφαση του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης, μετά από αιτιολογημένη εισήγηση του ΔΔΕ ή ΠΓ

5. Οι μαθητές κατανέμονται στα τμήματα ΠΔΣ από τον Σχεδιαστή – Αξιολογητή. Κριτήριο επιλογής, σε περίπτωση ύπαρξης περισσότερων αιτήσεων από τα προβλεπόμενα όρια, αποτελεί ο βαθμός μαθησιακών δυσκολιών των μαθητών, σύμφωνα με εισήγηση του σχολικού συμβουλίου τάξης.

6. Σε ειδικές περιπτώσεις και με απόφαση του ΔΔΕ, μπορεί να δημιουργείται παράρτημα ΠΔΣ, εάν κρίνεται ότι θα εξυπηρετεί μαθητές που διαμένουν σε μεγάλη απόσταση από το σχολείο και διευκολύνονται στις μετακινήσεις τους. Το παράρτημα θα στεγάζεται σε χώρο δημοσίου σχολείου. Στην περίπτωση αυτή, θα ορίζεται καθηγητής που συμμετέχει στην ΠΔΣ, ως υπεύθυνος του παραρτήματος. Οι υποχρεώσεις και αρμοδιότητες του υπευθύνου του παραρτήματος είναι οι ίδιες με αυτές του Σχεδιαστή-Αξιολογητή.

7. Στις αστικές περιοχές που δεν πληρούνται οι προϋποθέσεις σε κανένα σχολείο για τη λειτουργία τμημάτων ΠΔΣ, με αιτιολογημένη απόφαση του ΔΔΕ, ορίζεται ένα συγκεκριμένο σχολείο ως Κέντρο ΠΔΣ για να εξυπηρετηθούν οι μαθητές σχολείων των περιοχών αυτών.


Ε. Διδασκόμενα Μαθήματα
Δίνεται η δυνατότητα στους μαθητές που εγγράφονται στα τμήματα ΠΔΣ να παρακολουθήσουν:

1. Μαθήματα Γενικής Παιδείας, Κατεύθυνσης και Επιλογής (της Γ' Λυκείου όλων των τύπων που ανήκουν στην κατηγορία των δυσπρόσιτων σχολείων που παρατίθενται στους παρακάτω πίνακες:

Γ΄ ΤΑΞΗ ΗΜΕΡΗΣΙΩΝ ΕΠΑΛ
Δ' ΤΆΞΗ ΕΣΠΕΡΙΝΩΝ ΕΠΑΛ
Γ΄ ΤΑΞΗ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ
Δ' ΤΑΞΗ ΕΣΠΕΡΙΝΟΥ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ
Νεοελλήνική Γλώσσα
Αρχαία Ελληνικά Κατεύθυνσης
Μαθηματικά Ι
Νεοελληνική Λογοτεχνία Κατεύθυνσης
Βιολογία ΙΙ
Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής &
Μαθηματικά Κατεύθυνσης
Μαθηματικά ΙΙ
Φυσική Γενικής Παιδείας & Κατεύθυνσης
Φυσική ΙΙ
Χημεία Κατεύθυνσης
Ιστορία του Νεότερου και του Σύγχρονου Κόσμου
Βιολογία Γενικής Παιδείας & Κατεύθυνσης
Αρχές Οικονομικής Θεωρίας Ι
Λατινικά
Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής
Ανάπτυξη εφαρμογών σε προγραμ/κό περιβάλλον
Βιολογία Ι
Ιστορία Γενικής Παιδείας και Κατεύθυνσης
Ηλεκτρολογία
Αρχές οργάνωσης & Διοίκησης Επιχ/σεων
Αρχές οικονομικής θεωρίας
Νεοελληνική Γλώσσα
 

2. Μαθήματα Τομέων Γ΄ Τάξης των ΕΠΑΛ από αυτά που παρατίθενται στον παρακάτω πίνακα:

ΤΟΜΕΑΣ
ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ
ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑΣ
Γ΄ ΤΑΞΗΣ ΗΜΕΡΗΣΙΩΝ ΕΠΑΛ
ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΙΑΣ
ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΙΚΩΝ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ ΚΑΙ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ
1) Στοιχεία Μηχανών
2) Στοιχεία Σχεδιασμού Κεντρικών Θερμάνσεων
ΨΥΚΤΙΚΩΝ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ ΚΑΙ ΚΛΙΜΑΤΙΣΜΟΥ
1) Εγκαταστάσεις Ψύξης
2) Εγκαταστάσεις Κλιματισμού
ΟΧΗΜΑΤΩΝ
ΜΗΧΑΝIΚΩΝ ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΙΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
1) Στοιχεία Μηχανών
2) Μηχανές Εσωτερικής Καύσης ΙΙ
ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΙΚΟΣ
ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΙΚΩΝ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ
1) Hλεκτροτεχνία
2) Ηλεκτρικές Μηχανές
ΥΓΕΙΑΣ ΠΡΟΝΟΙΑΣ
ΒΟΗΘΩΝ ΝΟΣΗΛΕΥΤΩΝ
1) Στοιχεία Παθολογίας
2) Στοιχεία Ανατομίας-Φυσιολογίας ΙΙ
ΒΟΗΘΩΝ ΙΑΤΡΙΚΩΝ ΚΑΙ ΒΙΟΛΟΓΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ
1) Στοιχεία Αιματολογίας-Αιμοδοσίας
2) Στοιχεία Ανατομίας-Φυσιολογίας ΙΙ
ΒΟΗΘΩΝ ΒΡΕΦΟΝΗΠΙΟΚΟΜΩΝ
1) Αγωγή Προσχολικής Ηλικίας
2) Στοιχεία Ανατομίας-Φυσιολογίας ΙΙ
ΓΕΩΠΟΝΙΑΣ,
ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
ΣΥΓΧΡΟΝΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΗΣ ΓΕΩΡΓΙΑΣ
1) Φυτική Παραγωγή 2) Σύγχρονες Γεωργικές Επιχειρήσεις
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΚΑΙ ΕΛΕΓΧΟΥ ΤΡΟΦΙΜΩΝ
1) Αρχές Επεξεργασίας Τροφίμων
2) Υγιεινή και Ασφάλεια Τροφίμων
ΕΡΓΩΝ ΤΟΠΙΟΥ ΚΑΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
1) Aνθοκηπευτικές Καλλιέργειες
2) Διαμόρφωση Τοπίου
ΔΟΜΙΚΩΝ ΕΡΓΩΝ
ΣΧΕΔΙΑΣΤΩΝ ΔΟΜΙΚΩΝ ΕΡΓΩΝ
1) Αρχιτεκτονικό Σχέδιο
2) Οικοδομική
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΩΝ ΤΕΧΝΩΝ
ΓΡΑΦΙΚΩΝ ΤΕΧΝΩΝ
1) Γραφιστικές Εφαρμογές
2) Τεχνολογία Εκτυπώσεων
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ, ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΚΑΙ ΔΙΚΤΥΩΝ Η/Υ
1) Δομημένος Προγραμματισμός
2) Δίκτυα Υπολογιστών ΙΙ
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΙΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΔΙΚΤΥΩΝ
1) Ηλεκτρονικές Επικοινωνίες
2) Συστήματα Ψηφιακών Ηλεκτρονικών
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
1) Ηλεκτρονικές Επικοινωνίες
2) Συστήματα Ψηφιακών Ηλεκτρονικών
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ
ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ
1) Αρχές Οικονομικής Θεωρίας ΙΙ
2) Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων
ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ
1) Αρχές Οικονομικής Θεωρίας ΙΙ
2) Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων
ΝΑΥΤΙΚΟΣ - ΠΛΟΙΑΡΧΩΝ
ΠΛΟΙΑΡΧΩΝ ΕΜΠΟΡΙΚΟΥ ΝΑΥΤΙΚΟΥ
1) Ναυσιπλοία ΙΙ
2) Μεταφορά Φορτίων
ΝΑΥΤΙΚΟΣ - ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ
ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΕΜΠΟΡΙΚΟΥ ΝΑΥΤΙΚΟΥ
1) Μηχανές Πλοίου Ι
2) Βοηθητικά Μηχανήματα ΙΙ


ΣΤ. Εκπαιδευτικό Προσωπικό ΠΔΣ
Στην ΠΔΣ διδάσκουν κατά προτεραιότητα μόνιμοι της σχολικής μονάδας που δεν συμπληρώνουν το υποχρεωτικό τους ωράριο και στη συνέχεια αντίστοιχα αναπληρωτές.

Είναι δυνατό να απασχοληθούν και μόνιμοι –αναπληρωτές από κοντινές σχολικές μονάδες που αντίστοιχα δεν συμπληρώνουν το υποχρεωτικό τους ωράριο. Στην συνέχεια μόνιμοι εκπαιδευτικοί της σχολικής μονάδας ως υπερωρίες ύστερα από απόφαση του ΠΥΣΔΕ. Όπου παρουσιαστεί ανάγκη γίνεται πρόσληψη ωρομισθίων σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία .

Οι ωρομίσθιοι καθηγητές προσλαμβάνονται σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία και έχουν τα ίδια δικαιώματα και υποχρεώσεις όπως οι αντίστοιχοι του κανονικού ωραρίου.

2. Κάθε μόνιμος καθηγητής μπορεί να διδάσκει σε τμήματα Π.Δ.Σ ως υπερωρία σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία.

3. Στην Π.Δ.Σ. μπορεί να διδάσκουν και μόνιμοι εκπαιδευτικοί που είναι αποσπασμένοι σε υπηρεσίες και φορείς εποπτευόμενους από το ΥΠ. ΠΑΙΔΕΙΑΣ.Δ.Β.Μ.Θ., σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία.

(σ.σ. δεν υπάρχει παράγραφος 4 στην εγκύκλιο)

5. Μόνιμοι και αναπληρωτές καθηγητές, που έχουν δύο ή περισσότερα πτυχία, διδάσκουν στην Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη με την ειδικότητα που έχουν διοριστεί ή στον κλάδο που έχουν μεταταγεί. Σε περίπτωση όμως που διδάσκουν στο σχολείο τους και μαθήματα του δεύτερου πτυχίου τους, μπορούν να διδάξουν τα μαθήματα αυτά στην Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη ελλείψει καθηγητή ειδικότητας.

6. Καθηγητές που βρίσκονται σε άδεια μακράς διαρκείας, από αυτές που ορίζονται στο Ν.3528/2007 δεν συμμετέχουν στην ΠΔΣ.

7. Οι ιδιοκτήτες, μέτοχοι, συμμέτοχοι Φροντιστηρίων, οι εκπαιδευτικοί που διδάσκουν σε αυτά και οι εργαζόμενοι σε παράδοση κατ’ οίκον μαθημάτων δε συμμετέχουν στην ΠΔΣ.

Επίσης, ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί, που εργάζονται με πλήρες ωράριο σε ιδιωτικό σχολείο, δεν συμμετέχουν στην ΠΔΣ βάσει του ν. 3475/2006, άρθρο 27.

Ζ. Οικονομική Διαχείριση της ΠΔΣ
1. Οι ώρες διδασκαλίας στα τμήματα της ΠΔΣ για τους μόνιμους και αναπληρωτές εκπαιδευτικούς, με πλήρες ωράριο, θεωρούνται υπερωρίες, κατά την έννοια της παρ. 16 του άρθρου 14 του ν. 1566/85 με ωριαία αντιμισθία ίδια με του πρωινού ωραρίου

2. Στο Σχεδιαστή-Αξιολογητή καταβάλλεται υπερωριακή αμοιβή για όσο χρονικό διάστημα ασκεί τα καθήκοντά του, η οποία υπολογίζεται ως εξής:

· από 1 έως 5 τμήματα Π.Δ.Σ : 2 ώρες υπερωρία ανά εβδομάδα

· από 6 έως 10 τμήματα Π.Δ.Σ : 3 ώρες υπερωρία ανά εβδομάδα



Πηγή : esos.gr



Δεν υπάρχουν σχόλια: