
Γιώργος Αρβανιτίδης
Βουλευτής Β’ Θεσσαλονίκης – ΠΑ.ΣΟ.Κ.
Βουλευτής Β’ Θεσσαλονίκης – ΠΑ.ΣΟ.Κ.
Αθήνα, 26 Αυγούστου 2011
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Θέμα: «Παρέμβαση στην Ολομέλεια του Κοινοβουλίου του βουλευτή Γιώργου
Αρβανιτίδη κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου για την Τριτοβάθμια
Εκπαίδευση»
Παρέμβαση στην Ολομέλεια του Κοινοβουλίου κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου για τη «Δομή, λειτουργία, διασφάλιση της ποιότητας των σπουδών και διεθνοποίηση των ανώτατων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων» πραγματοποίησε ο Βουλευτής ΠΑ.ΣΟ.Κ. Β΄Θεσσαλονίκης, κ. Γιώργος Αρβανιτίδης.
Μεταξύ άλλων ο βουλευτής τόνισε τα ακόλουθα:
«Η οικονομική κρίση που διέρχεται η Ελλάδα συνεπάγεται κρίσιμες αλλαγές
που θα καθορίσουν το μέλλον της χώρας τις επόμενες δεκαετίες. Η ανώτατη
εκπαίδευση, το εθνικό κεφάλαιο της χώρας, θα έπρεπε σήμερα να είναι
πρωτοπόρος σε αυτή την αλλαγή. Θα έπρεπε να εκπαιδεύει τους φοιτητές, να
τους προετοιμάζει για την αγορά εργασίας και τη συμμετοχή τους στην
κοινωνία των πολιτών, διαμορφώνοντας επιπλέον μια νέα πολιτική και
κοινωνική κουλτούρα.
Αντί όμως να πρωτοπορεί, το ίδιο το πανεπιστήμιο βιώνει σήμερα κρίση
αξιών, μια κρίση που αποτυπώνεται αφενός στις χρόνιες παθογένειες που
παρουσιάζει, τη διαφθορά, τη γραφειοκρατία, τις πελατειακές σχέσεις και
άλλες, οι οποίες δυστυχώς χαρακτηρίζουν όλες τις δομές του ελληνικού
κράτους. Αφετέρου αποτυπώνεται στην αδυναμία του ελληνικού πανεπιστημίου
να συμβαδίσει με τα άλλα πανεπιστήμια της Ευρώπης και του κόσμου.
[…] Παρακολουθώντας το τελευταίο διάστημα τις επικρίσεις από όσους
αντιτίθενται στο νομοσχέδιο, διαπίστωσα με έκπληξη ότι προβλήθηκε ως
μείζον ζήτημα το «αυτοδιοίκητο» των σχολών, το οποίο λίγο αφορά τους
πολίτες, την πλειοψηφία των φοιτητών και τις οικογένειες, που
ενδιαφέρονται για την ουσία, την ποιότητα και την αποτελεσματικότητα της
Ανώτατης Εκπαίδευσης.
Το παρόν σχέδιο νόμου, ωστόσο, εκτός από ζητήματα διοίκησης ρυθμίζει
ακριβώς και ζητήματα ουσίας, που απασχολούν εδώ και χρόνια την
Τριτοβάθμια Εκπαίδευση: Το φλέγον ζήτημα του ασύλου - το άρθρο 3 του
νομοσχεδίου τροποποιεί μία αναχρονιστική νομοθεσία περί ασύλου που
στέγαζε επί σειρά ετών παρανομίες κάθε μορφής. Η αξιολόγηση.
Τερματίζεται μία πρακτική ετών που ήθελε τους καθηγητές να μην
αξιολογούνται και να μην λογοδοτούν. Οι αιώνιοι φοιτητές. Το σχέδιο
νόμου αυστηροποιεί το πλαίσιο που διέπει τις σπουδές των φοιτητών και
θεσμοθετούνται χρονικά όρια στη διάρθρωση των σπουδών.
Επιπλέον, περιορίζεται η ισχύς των κομματικών παρατάξεων, καθώς οι
εκπρόσωποι των φοιτητών θα εκλέγονται, πλέον, από ενιαίο ψηφοδέλτιο.
Αυξάνεται η διαφάνεια στη δημόσια χρηματοδότηση, καθώς η χρηματοδότηση
θα γίνεται με εισήγηση της Ανεξάρτητης Αρχής προς τον Υπουργό Παιδείας
και ένα μέρος της θα εξαρτάται από την επίτευξη των στόχων που τίθενται.
Είναι υποκριτική και επικίνδυνη η στείρα άρνηση της κάθε μικρής ή
μεγάλης αλλαγής στην Ανώτατη Εκπαίδευση. Σε αυτήν τη δύσκολη συγκυρία
που βιώνει η χώρα μας, το Πανεπιστήμιο θα πρέπει να αποτελεί ένα όχημα
ανάκαμψης και ανάπτυξης. Το όχημα αυτό όμως έχει εκτροχιαστεί εδώ και
δεκαετίες.
Το προτεινόμενο νομοθετικό πλαίσιο, το οποίο είναι επιτυχώς δοκιμασμένο
σε πολλές χώρες στο δυτικό κόσμο, θέτει τις προϋποθέσεις και τα εχέγγυα
για τη ριζική αναμόρφωση της Ανώτατης Εκπαίδευσης, διότι το μόνο που θα
βγάλει μακροπρόθεσμα τη χώρα μας από το τέλμα είναι η σωστά
εκπαιδευμένη νέα γενιά».
Πηγή : edugate.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου