Blogger Widgets

Τετάρτη 29 Ιουνίου 2011

Αναζήτηση 3D αντικειμένων μέσω Ιντερνετ


Μια πρωτότυπη μηχανή αναζήτησης που διευκολύνει το χρήστη να βρει στο Ιντερνετ όχι μόνο λέξεις και εικόνες, αλλά και σκίτσα, βίντεο, τρισδιάστατα (3D) αντικείμενα, ήχο ή ακόμη και συνδυασμό όλων αυτών, ετοιμάζουν νέοι επιστήμονες.


Μέχρι τώρα, στις μηχανές αναζήτησης (π.χ. google, yahoo κ.λπ.) οι χρήστες μπορούν, εισάγοντας λέξεις - «κλειδιά», να βρουν τις ιστοσελίδες με τις υπό αναζήτηση λέξεις. Οι ερευνητές πάνε ένα βήμα πιο πέρα, σκοπεύοντας να δημιουργήσουν μια νέα γενιά μηχανών ώστε οι χρήστες του διαδικτύου να έχουν πρόσβαση σε ιστοσελίδες με... πολυμεσικό περιεχόμενο που μέχρι σήμερα δεν υπάρχει δυνατότητα να βρουν!
Οι ερευνητές του Ινστιτούτου Πληροφορικής και Τηλεματικής (ΙΠΤΗΛ) του Εθνικού Κέντρου Ερευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης (ΕΚΕΤΑ) που συμμετέχουν στο φιλόδοξο πρόγραμμα δηλώνουν αισιόδοξοι, καθώς πιστεύουν ότι βρίσκονται πολύ κοντά στην επιτυχία. Ηδη η επιστημονική ομάδα κατέκτησε την πρώτη θέση στον παγκόσμιο διαγωνισμό αναζήτησης 3D αντικειμένων «Shape Retrieval Contest 2011» στο Συνέδριο του Αμερικανικού Ινστιτούτου Προδιαγραφών και Τεχνολογίας (NIST). Την ομάδα του ΙΠΤΗΛ που απέσπασε το βραβείο αποτελούσαν οι Πέτρος Δάρας, Απόστολος Αξενόπουλος, Γιώργος Λίτος και Σταυρούλα Μανωλοπούλου, οι οποίοι διακρίθηκαν ανάμεσα σε ερευνητές κορυφαίων ερευνητικών ιδρυμάτων των ΗΠΑ, της Κίνας και της Ιαπωνίας.
Προηγμένη μηχανή αναζήτησης
Στα εργαστήριά τους, στη Θέρμη, οι ερευνητές εργάζονται πάνω στην πρωτότυπη μέθοδο αναζήτησης 3D αντικειμένων, στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού ερευνητικού έργου «I-Search». Οταν την ολοκληρώσουν θα βοηθηθούν, όπως εξηγούν, πολλοί χρήστες: για παράδειγμα, ένας σχεδιαστής επίπλων που θέλει να βρει στο διαδίκτυο φωτογραφίες από... καρέκλες θα μπορεί βάζοντας μια εικόνα - «κλειδί» να έχει μπροστά του χιλιάδες σχέδια καρέκλας. Η αναζήτηση θα γίνεται και πιο εξειδικευμένα, δηλαδή θα ψάχνει κανείς εικόνες, βίντεο, ήχο κ.λπ. με συγκεκριμένα χαρακτηριστικά, π.χ. έπιπλα, αυτοκίνητα, μηχανολογικά εξαρτήματα ή είδη διακόσμησης συγκεκριμένου χρώματος, τεχνοτροπίας κ.ά. Αντίστοιχα, οι εργαζόμενοι σε αυτοκινητοβιομηχανίες, οι αρχιτέκτονες, οι μηχανολόγοι, οι διακοσμητές και πολλές επιχειρήσεις θα χρησιμοποιούν τη μηχανή αναζήτησης για να αναπαραστήσουν προϊόντα με τρισδιάστατα μοντέλα, παρέχοντας έτσι επιπρόσθετες πληροφορίες, όπως γεωμετρικές αναλογίες ή σχεδιαστικές ιδιαιτερότητες καθιστώντας τα πιο ελκυστικά. «Ο χρήστης θα μπορεί να μαρκάρει ποια από τα επιστρεφόμενα αποτελέσματα θεωρεί σχετικά, εκπαιδεύοντας έτσι τη μηχανή αναζήτησης ώστε να του επιστρέφει όλο και πιο σχετικά αποτελέσματα. Τα παραπάνω θα οδηγήσουν σε μια μηχανή αναζήτησης με επίκεντρο το χρήστη, η οποία θα επιστρέφει μόνο περιεχόμενο που τον ενδιαφέρει καλύπτοντας τις ανάγκες του με τον καλύτερο δυνατό τρόπο», επισημαίνει στον «Α» εκ μέρους της ερευνητικής ομάδας ο κ. Δάρας.

Πηγή : Αγγελιοφόρος & edugate.gr



Δεν υπάρχουν σχόλια: