Blogger Widgets

Παρασκευή, 7 Ιουνίου 2013

Ετοιμάζουν την πλήρη υποβάθμιση της διδασκαλίας της Ιστορίας

Η Επιστημονική Ένωση και η Διεύθυνση του περιοδικού ΝΕΑ ΠΑΙΔΕΙΑ διαμαρτύρονται έντονα για τη σχεδιαζόμενη από το Υπουργείο Παιδείας αλλαγή της πρώτης ανάθεση του μαθήματος της Ιστορίας, και ουσιαστικά την αφαίρεση από πολλούς εκπαιδευτικούς (ΠΕ02) που έχουν ως κύριο αντικείμενο σπουδών την Ιστορία, το δικαίωμα να διδάσκουν αυτό το γνωστικό αντικείμενο.

Αναλυτικότερα, το Υπουργείο Παιδείας αφού αύξησε αδικαιολόγητα και ισοπεδωτικά το ωράριο διδασκαλίας των εκπαιδευτικών μειώνοντας σε υποτιμητικό και εξα-θλιωτικό επίπεδο το μισθό τους, «διαπίστωσε» ότι δεν συμπληρώνεται πλέον το ωράριο πολλών ειδικοτήτων (θεολόγοι, καθηγητές ξένων γλωσσών, νομικοί κτλ). Ως εύκολη «λύση» προκρίνεται η πρώτη ανάθεση σ’ αυτές τις ειδικότητες (και όχι στους ΠΕ02, όπως υπήρχε μέχρι σήμερα) του μαθήματος της Ιστορίας με το ευτελές επιχείρημα ότι ήδη αυτό έχει παγιωθεί στα σχολεία τα τελευταία χρόνια. Eνώ, από την άλλη, με μια διχαστική και τρομοκρατική λογική το θεωρεί ως «λύση» στην απαράδεκτη νομοθετική ρύθμιση που ψήφισε για τη μετακίνηση εκπαιδευτικών σε όλη τη χώρα!

Το ερώτημα που γεννιέται είναι γιατί επιλέγεται η Ιστορία (και όχι άλλα μαθήματα) για μια ακόμη φορά ως το εξιλαστήριο θύμα αυτής της προκλητικής απόφασης; Η ερμηνεία είναι προφανής, και είναι καθαρά πολιτική. Στόχος είναι ένα εκπαιδευτικό περιβάλλον υποβάθμισης και απαξίωσης της γνώσης στο οποίο ο μαθητής δεν θα ερευνά, δεν θα κρίνει τις ιστορικές εξελίξεις αλλά, παρότι ενδιαφέρεται για το ιστορικό παρελθόν, θα παρακολουθεί άβουλος και αδιάφορος ένα απαξιωμένο μάθημα του σχολικού προγράμματος, που θα αναπαράγει μηχανιστικά το μοναδικό σχολικό βιβλίο και θα διδάσκεται εντελώς εργαλειακά από έναν ιστορικά αναλφάβητο εκπαιδευτικό. 

Δεν πρόκειται, λοιπόν, για την απλή και «αθώα» αγωνία της κάλυψης ωραρίου(η οποία μπορεί να γίνει με πολλούς τρόπους) αλλά για συνειδητή επιλογή εξοβελι-σμού ενός γνωστικού αντικειμένου και μιας ολόκληρης επιστημονικής κοινότητας εκπαιδευτικών από το σημερινό σχολείο, γεγονός όχι τυχαίο ούτε μοναδικό αφού θα ακολουθηθεί η ίδια τακτική και σ’ άλλα βασικά γνωστικά αντικείμενα. Οι συγκεκριμένοι κυβερνώντες αφού κατέλυσαν και συνεχίζουν να καταλύουν μέσω της επιστράτευσης κάθε έννοια ελευθερίας, με δεδομένη τη στάση «φόβου και ανησυχίας» που εκδηλώνουν καθημερινά απέναντι στον επιστημονικό λόγο της Ιστορίας, στοχεύουν στη διαιώνιση της ιστορικής άγνοιας των μαθητών και την ευκολότερη χειραγώγησή τους σε «μύθους» και ιδεολογήματα που κυριαρχούν στον ευρύτερο κοινωνικό χώρο, από την πολιτική μέχρι τα «ιστορικά παραπροϊόντα» πολλών Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης.

Καλούμε την εκπαιδευτική κοινότητα, τις επιστημονικές Ενώσεις, τις πανεπιστημια-κές σχολές, τους συνδικαλιστικούς φορείς, τους φοιτητικούς συλλόγους και κάθε σοβαρό και υπεύθυνο πολίτη να αντιδράσουν τόσο με νομικά μέσα όσο και με κοι-νωνική-πολιτική διαμαρτυρία στο σχεδιαζόμενο εξοβελισμό των ιστορικών ως διδασκόντων αλλά και της ιστορικής σκέψης από την εκπαίδευση. Είναι ζήτημα δημοκρατίας και στοιχειώδους επιστημονικής και παιδαγωγικής αξιοπρέπειας!

Εκ μέρους της Επιστημονικής Ένωσης ΝΕΑ ΠΑΙΔΕΙΑ 
Κώστας Αγγελάκος
Επίκουρος Καθηγητής
Διευθυντής του περιοδικού ΝΕΑ ΠΑΙΔΕΙΑ



Πηγή : esos.gr





Δεν υπάρχουν σχόλια: