Ανακοίνωση
«καταπέλτη» για τα πολυδιαφημιζόμενα από το υπουργείο Παιδείας, νέα
Προγράμματα Σπουδών, που υποτίθεται θα αλλάξουν το «τοπίο» στη μάθηση
εξέδωσαν οι Σχολικοί Σύμβουλοι (ΠΕΣΣ) οι οποίοι προβαίνουν στις εξής
σοβαρές καταγγελίες:
- ο σχεδιασμός και η υλοποίηση του προγράμματος είναι ελλιπής και απαιτείται ο επανασχεδιασμός του -η απόφαση για τη δημιουργία Νέων Προγραμμάτων Σπουδών, λήφθηκε μακριά από την εκπαιδευτική κοινότητα
- αγνοήθηκε ο ρόλος που διαδραματίζουν οι Σχολικοί Σύμβουλοι σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία στην εφαρμογή της εκπαιδευτικής πολιτικής
- Για πρώτη φορά σε ένα Πρόγραμμα ΕΣΠΑ πολλά σχολεία εντάχθηκαν υποχρεωτικά και όχι εθελοντικά, όπως συνέβαινε σε άλλα προγράμματα (π.χ. Πρόγραμμα ΑΕΕ) με αποτέλεσμα δυσλειτουργίες κατά την εφαρμογή του Προγράμματος.
-Η αρχική ενημέρωση‐επιμόρφωση των εκπαιδευτικών των σχολείων πιλοτικής εφαρμογής έγινε με μεγάλη καθυστέρηση
- Κατά την επιλογή των Συμβούλων Προώθησης των Νέων Προγραμμάτων δεν τηρήθηκαν οι αξιολογικοί πίνακες των επιμορφωτών
- με συνεχείς, ουσιαστικά μη σύννομες αποφάσεις της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου, επιχειρήθηκε η εξεύρεση «σχολικού χρόνου» για την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών των σχολικών μονάδων εφαρμογής του Προγράμματος,
-η αξιολόγηση του προγράμματος στερείται εγκυρότητας από τη στιγμή που οι Εκπαιδευτικοί δεν είχαν ενημερωθεί πριν την εφαρμογή του προγράμματος
-η ανάθεση κατόπιν προκήρυξης του συνόλου του έργου της αξιολόγησης του προγράμματος σχεδόν αποκλειστικά σε Πανεπιστημιακούς, με αποκλεισμό προσοντούχων και εξειδικευμένων Εκπαιδευτικών της Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης καθώς και Σχολικών Συμβούλων, συνιστά περιφρόνηση προς τους
180000 Εκπαιδευτικούς
Η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑΣ ΕΝΩΣΗΣ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΩΝ
ΘΕΜΑ: Πιλοτική Εφαρμογή των Νέων Προγραμμάτων Σπουδών
Το ΔΣ της ΠΕΣΣ κατά την τακτική του Συνεδρίαση στις 6‐06‐2012 συζήτησε το θέμα «Πιλοτική εφαρμογή και αξιολόγηση των Νέων Προγραμμάτων Σπουδών» και έκανε ομόφωνα τις ακόλουθες διαπιστώσεις:
• Για άλλη μια φορά η απόφαση για τη δημιουργία Νέων Προγραμμάτων Σπουδών, λήφθηκε μακριά από την εκπαιδευτική κοινότητα, χωρίς να έχουν αξιολογηθεί έστω στοιχειωδώς τα ΔΕΠΠΣ‐ΑΠΣ και να έχουν προσδιοριστεί επιστημονικά οι λόγοι που υπαγόρευσαν τη σύνταξη νέων Προγραμμάτων Σπουδών
• Για άλλη μια φορά αγνοήθηκε ο ρόλος που διαδραματίζουν οι Σχολικοί Σύμβουλοι σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία στην εφαρμογή της εκπαιδευτικής πολιτικής.
Για πρώτη φορά σε ένα Πρόγραμμα ΕΣΠΑ πολλά σχολεία εντάχθηκαν υποχρεωτικά και όχι εθελοντικά, όπως συνέβαινε σε άλλα προγράμματα (π.χ. Πρόγραμμα ΑΕΕ) με αποτέλεσμα δυσλειτουργίες κατά την εφαρμογή του Προγράμματος.
• Η αρχική ενημέρωση‐επιμόρφωση των εκπαιδευτικών των σχολείων πιλοτικής εφαρμογής έγινε με μεγάλη καθυστέρηση, μετά την έναρξη του σχολικού έτους, με περιορισμένη συμμετοχή των εμπλεκόμενων εκπαιδευτικών και αυτό επέδρασε αρνητικά στην υλοποίηση του προγράμματος.
• Η ενημέρωση των Σχολικών Συμβούλων για τον προσανατολισμό και τις επιστημονικές επιλογές των Νέων Προγραμμάτων Σπουδών πραγματοποιήθηκε με μεγάλη καθυστέρηση, μετά το μέσον του σχολικού έτους και είχε κυρίως συμβολικό χαρακτήρα.
• Κατά την επιλογή των Συμβούλων Προώθησης των Νέων Προγραμμάτων δεν τηρήθηκαν οι αξιολογικοί πίνακες των επιμορφωτών, σε αρκετές περιπτώσεις δεν ορίσθηκαν Σχολικοί Σύμβουλοι στην περιοχή ευθύνης τους, ενώ σε κάποιες περιπτώσεις οι «προωθητές» δεν ήταν καν Σχολικοί Σύμβουλοι, με αποτέλεσμα συχνά να μην είναι αποδεκτός ο συμβουλευτικός τους ρόλος από τους εκπαιδευτικούς.
• Το αδιέξοδο στο οποίο περιήλθε ο επιμορφωτικός «σχεδιασμός» του Προγράμματος έγινε ανάγλυφα φανερό, όταν με συνεχείς, ουσιαστικά μη σύννομες αποφάσεις της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου, επιχειρήθηκε η εξεύρεση «σχολικού χρόνου» για την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών των σχολικών μονάδων εφαρμογής του Προγράμματος, ενώ η Ομάδα Έργου ζήτησε από Στελέχη της Εκπαίδευσης να αναλάβουν ως υπηρεσιακά τους καθήκοντα, υποχρεώσεις του Τεχνικού Δελτίου.
Στις περισσότερες περιπτώσεις οι εκπαιδευτικοί περιορίσθηκαν σε φιλότιμες προσπάθειες εφαρμογής κατά την κρίση τους, αλλά κατά τη μαρτυρία πολλών εξ αυτών, η σχετική ενημέρωση και η επιμόρφωση δεν ήταν επαρκής ώστε να μπορέσουν να εφαρμόσουν τα Νέα Προγράμματα Σπουδών.
Σε σχέση με την αξιολόγηση της πιλοτικής εφαρμογής:
• Η αξιολόγηση του προγράμματος στερείται εγκυρότητας από τη στιγμή που οι Εκπαιδευτικοί δεν είχαν ενημερωθεί πριν την εφαρμογή του προγράμματος, η σχετική ενημέρωση έγινε μετά το μέσον περίπου του προγράμματος και δεν συμμετείχαν όλοι οι Εκπαιδευτικοί των Πιλοτικών Σχολείων.
• Η ανάθεση κατόπιν προκήρυξης του συνόλου του έργου της αξιολόγησης του προγράμματος σχεδόν αποκλειστικά σε Πανεπιστημιακούς, με αποκλεισμό προσοντούχων και εξειδικευμένων Εκπαιδευτικών της Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης καθώς και Σχολικών Συμβούλων, συνιστά περιφρόνηση προς τους 180000 Εκπαιδευτικούς και προϊδεάζει για την διαχείριση μελλοντικών σχετικών προγραμμάτων. Αξίζει να σημειωθεί ότι πίνακας κατάταξης των υποψηφίων δεν δημοσιοποιήθηκε ποτέ από το Π.Ι., για μια ακόμα φορά.
Γενικά, η ΠΕΣΣ θεωρεί ότι ο σχεδιασμός και η υλοποίηση του προγράμματος είναι ελλιπής και απαιτείται ο επανασχεδιασμός του.
Σε αντίθετη περίπτωση είναι αναγκαίο:
• Να παραταθεί για ένα σχολικό έτος το πρόγραμμα.
• Να ορισθούν σύμβουλοι προώθησης όλοι οι σχολικοί σύμβουλοι, ο καθένας στα σχολεία πιλοτικής εφαρμογής της περιοχής ευθύνης του. Οι σχολικοί σύμβουλοι να αναλάβουν την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών της περιοχής ευθύνης τους και να καθοδηγήσουν στη διάρκεια του σχολικού έτους την πιλοτική εφαρμογή.
Τέλος, προκειμένου να αξιοποιηθεί η όποια εμπειρία και επιμόρφωση των εκπαιδευτικών οι οποίοι συμμετείχαν στην πιλοτική εφαρμογή το σχολικό έτος 2011‐2012, προτείνεται να γίνει προσπάθεια παραμονής στο πρόγραμμα των ίδιων σχολικών μονάδων.
Διαφορετικά, ο αριθμός τους να συμπληρωθεί από άλλα σχολεία που θα θελήσουν να συμμετάσχουν εθελοντικά.
Με εκτίμηση
Για το Δ.Σ. της Π.Ε.Σ.Σ.
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ & Ο ΓΕΝΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΓΙΑΛΟΥΡΗΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΑΣ & ΜΠΑΡΑΛΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ
Πηγή : esos.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου