Blogger Widgets

Κυριακή 4 Σεπτεμβρίου 2011

Το υπουργείο Παιδείας αυτοαναιρείται στα σχολεία και τελικά ξοδεύονται τα διπλάσια χρήματα(!)

Το υπουργείο Παιδείας σε έγγραφο που απέστειλε στα σχολεία στις 25/8/2001 (αρ.πρωτ. Φ.3 / 788 / 95795/ Γ1) με τίτλο :"Βασικές Κατευθύνσεις και Οδηγίες για τη Λειτουργία Σχολικών Μονάδων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης για το σχολικό έτος 2011-2011" ανέφερε μεταξύ άλλων στην παράγραφο IV σελ.3 :

"Υπενθυμίζεται ότι οι φωτοτυπημένες εργασίες πρέπει να αποφεύγονται δεδομένου ότι δε συμβάλλουν στην παροχή ποιοτικής εκπαίδευσης, στην εμβάθυνση και διερεύνηση τω γνωστικών πληροφοριών και κατ' επέκταση στην ανάπτυξη κριτικής-δημιουργικής σκέψης που αποτελεί το ζητούμενο της διδακτικής διαδικασίας". Κατανοητό.

Μια βδομάδα μετά, την 1/9/2001, όταν το υπουργείο αποφάσισε να παραδεχτεί ότι τα σχολεία θα ξεκινήσουν χωρίς να έχουν οι μαθητές βιβλία, σε άλλο έγγραφό του  (αρ. πρωτ. 98446 / Γ1)  με τίτλο «Οδηγίες για την Προετοιμασία Εκπαιδευτικού Υλικού και Διδακτικών εργαλείων για τη λειτουργία σχολικών μονάδων  το  σχολικό έτος 2011-2012» δίνει εντολή στους Διευθυντές και τους Εκπαιδευτικούς των σχολικών μονάδων :


 "να μεριμνούν για την έγκαιρη εκτύπωση, αναπαραγωγή και διανομή του  απαραίτητου εκπαιδευτικού υλικού στους μαθητές". (δηλαδή να βγάζουν και να διανέμουν φωτοτυπίες!)

Τελικά η ανάγκη "έστω να ξεκινήσουν τα σχολεία", πλήττει "την ποιοτική εκπαίδευση" και το υπουργείο Παιδείας απλώς αυτοαναιρείται, διδάσκοντας τι εστί "προσαρμοστικότητα".


Παρά τις επισυμάνσεις από παράγοντες της εκπαίδευσης για τον κίνδυνο καθυστέρησης της εκτύπωσης των νέων βιβλίων, παρά την καθυστερημένη, κατ' ανάθεση  και  σκανδαλωδώς ακριβή  παραγγελία χαρτιού (10,5 εκατ. ευρώ, όπως δημόσια και επίσημα καταγγέλθηκε), τα παιδιά μένουν, προς το παρόν, χωρίς βιβλία.

Η δαπάνη όμως έγινε, τα βιβλία κάποια στιγμή θα έρθουν, όμως μέχρι τότε θα έχουν ξοδευτεί τα διπλάσια χρήματα για την ... αναπλήρωσή τους.


Οι χιλιάδες και χιλιάδες φωτοτυπίες καθημερινά σε κάθε σχολείο, οι τόνοι χαρτιού, τα μελάνια εκτύπωσης, τα toner κλπ κλπ, δεν είναι μια δαπάνη ανάλογη αυτής της παραγωγής των βιβλίων; 

(αλήθεια οι εκπαιδευτικοί πως θα συντονίζονται για τη χρήση του φωτοτυπικού;)

Πόσα σχολεία έχουν την υποδομή να ανταποκριθούν σε αυτό το τεράστιο εκτυπωτικό έργο; Θα αναγκασθούν ίσως να προσφύγουν αλλού;

Ποιός θα επιβαρυνθεί αυτής της δαπάνης;

Μήπως ενδόμυχα οι παράγοντες του υπουργείου και κάποιοι διορισμένοι αντιπρόσωποί τους, βασίζονται στη φιλοτιμία των γονιών; 

("φέρτε ένα πακέτο χαρτί", "από ένα μελάνι, "δώστε όλοι από 10 ευρώ για τις φωτοτυπίες" κλπ)



Τελικά δεν είναι μόνο η παιδαγωγική υποβάθμιση του σχολείου και της εκπαιδευτικής διαδικασίας με τη μη έγκαιρη παράδοση των βιβλίων.

Δεν είναι ότι τα παιδιά και όλοι μας "συνηθίζουμε σε άλλα δεδομένα".

Αυτή η κατάσταση είναι και μια τεράστια οικονομική σπατάλη. 

Όταν το ίδιο το υπουργείο έχει ήδη κλείσει σχολεία, δεν προσλαμβάνει εκπαιδευτικούς δημιουργώντας μεγάλα κενά και επιπλέον μειώνει τις σχολικές επιχορηγήσεις προς χάριν της οικονομίας χρημάτων.... είναι προκλητικό να σπαταληθούν εκατομμύρια σε φωτοτυπίες

Αυτοί που μετ'επιτάσεως μας καλούν στην άνευ ορίου προσαρμογή και "έλεγχο" των δαπανών και επιβάλουν οικονομικό "στράγγισμα",  τελικά προκαλούν πολύ μεγαλύτερη σπατάλη, από αυτή που ΘΑ περιόριζαν.



 Πηγή : alfavita.gr


1 σχόλιο:

Unknown είπε...

Γονείς κάτι ψήνεται. Όλο και περισσότεροι αναρωτιούνται ποιοι θα αναλάβουν τα έξοδα για τις φωτοτυπίες. Εγώ τους έχω απαντήσει και τους ξαναλέω : "Ουκ αν λάβοις παρά του μη έχοντος"