Γονείς, μαθητές
και εκπαιδευτικοί διαμαρτύρονται για τις μεγάλες αποκλίσεις στη βαθμολόγηση
κυρίως στη Νεοελληνική Λογοτεχνία, τη Γλώσσα και την Ιστορία. Μεγάλες διαφορές
από διορθωτή σε διορθωτή και ανάμεσα σε βαθμολογικά κέντρα.
Χρόνια τώρα,
αλλά ιδιαίτερα φέτος, τα παράπονα για τη βαθμολόγηση των γραπτών και τον
τεράστιο αριθμό των αναβαθμολογήσεων δεν έχουν τελειωμό.
Βαθμολογήσεις
και αναβαθμολογήσεις γραπτών στις Πανελλαδικές εξετάσεις. Μια ιστορία
προβληματική και πολυσυζητημένη, που κανείς δεν κατάφερε να δώσει λύση και
πάντα λειτουργεί σε βάρος χιλιάδων νέων παιδιών, τα οποία αγωνίζονται για το
μέλλον τους.
Χρόνια τώρα, αλλά και φέτος τα παράπονα για τη
βαθμολόγηση των γραπτών και τον τεράστιο αριθμό αναβαθμολογήσεων κυρίως στη
Νεοελληνική Λογοτεχνία, τη Γλώσσα και την Ιστορία δεν έχουν τελειωμό. Γονείς,
μαθητές, αλλά και εκπαιδευτικοί διαμαρτύρονται για τις μεγάλες αποκλίσεις στη
βαθμολόγηση όχι μόνο από καθηγητή σε καθηγητή, αλλά και ανάμεσα σε βαθμολογικά
κέντρα του λεκανοπεδίου και της περιφέρειας. Μάλιστα οι "κακές
γλώσσες" λένε ότι κάποια βαθμολογικά κέντρα της περιφέρειας, που κατά
κύριο λόγο διορθώνουν γραπτά της Αθήνας λειτουργούν με τοπικιστικά κίνητρα και
δεν έχουν μεγάλη διάθεση να βαθμολογήσουν με επιείκεια τα "παιδιά της
Αθήνας".
Κάποιοι μιλούν για "σκληρά" και για
"ήπια" βαθμολογικά κέντρα και για εκπαιδευτικούς που λειτουργούν με
την κακώς εννοούμενη δημοσιοϋπαλληλική νοοτροπία του "άντε να
τελειώνουμε".
Φυσικά, ο κύριος όγκος των βαθμολογητών δεν ασκεί το
έργο του με τέτοια κριτήρια και κάνει τη δουλειά του με τον καλύτερο τρόπο παρά
το γεγονός ότι η Πολιτεία τούς δίνει αμοιβή 1 ευρώ για κάθε γραπτό!
Οι βαθμολογητές
Οι ίδιοι βαθμολογητές τονίζουν ότι: Σε μαθήματα όπως η Έκθεση, που το υποκειμενικό στοιχείο για τη βαθμολόγηση είναι έντονο, πρέπει να υπάρχουν σαφείς οδηγίες στους εκπαιδευτικούς για τον τρόπο βαθμολόγησης.
H ασάφεια των θεμάτων είναι αυτή που προκαλεί τις
μεγάλες αποκλίσεις μεταξύ των βαθμολογητών, καθώς και το γεγονός ότι η Επιτροπή
των εξετάσεων δεν δίνει οδηγίες για τη βαθμολόγηση των γραπτών εκτός εάν το
ζητήσουν επιτακτικά οι υπεύθυνοι των βαθμολογικών κέντρων. Αν τα θέματα είναι
διατυπωμένα σωστά και με ακρίβεια, δεν θα υπάρχει πρόβλημα με τη βαθμολόγηση.
Φέτος, το ποσοστό των αναβαθμολογήσεων έφτασε στο
19,56% για τη Νεοελληνική Γλώσσα και στο 21,88% για τη Νεοελληνική Λογοτεχνία.
Αυτό το ποσοστό αντιστοιχεί σε χιλιάδες γραπτά και κατ΄ επέκταση σε χιλιάδες
παιδιά που αδικήθηκαν, καθώς ακόμη και το ένα μόριο μπορεί να τους στοιχίσει τη
σχολή που επιθυμούν.
ΝΙΚΟΛ. ΤΡΙΓΚΑ
ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ
Γ. ΚΑΒΒΑΔΙΑΣ
Αδικούνται οι μαθητές
Αδικούνται οι μαθητές
Τα γραπτά είναι πάρα πολλά και ο χρόνος για τη
διόρθωσή τους ελάχιστος. Ταυτόχρονα οι εκπαιδευτικοί δεν έχουν ουσιαστική
κατάρτιση και ενημέρωση, ενώ έρχονται αντιμέτωποι με παραλείψεις και ασάφειες
στα θέματα και μάλιστα σε μαθήματα όπως είναι η Νεοελληνική Γλώσσα και η
Λογοτεχνία, που είναι κατεξοχήν "ιδεολογικά". Είναι γεγονός ότι τα
κριτήρια βαθμολόγησης είναι διαφορετικά και υποκειμενικά. Ταυτόχρονα υπάρχει
απουσία συντονισμού και ελέγχου των βαθμολογικών κέντρων. Οι εκπαιδευτικοί
πάντα έχουν άγχος και αγωνία να μην αδικήσουν τους μαθητές, αλλά δυστυχώς αυτό
τελικά γίνεται.
* Ο Γ. Καββαδίας είναι φιλόλογος
Πηγή : Έθνος
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου