Για αποκλεισμό πλήθους Σχολικών Συμβούλων κατά την πρόσφατη επιλογή επιμορφωτών από τον ΟΕΠΕΚ στο αντικείμενο: «Ερευνητικές Εργασίες (project)», κάνει λόγο με ανακοίνωσή της η Πανελλήνια Ενωση Σχολικών Συμβούλων και διερωτάται:
«ποιος
θα κληθεί να υποστηρίξει στις σχολικές μονάδες, κατά τη διάρκεια του
σχολικού έτους, το νέο μάθημα των ερευνητικών εργασιών στην Α΄ Λυκείου όταν δεν λαμβάνεται υπόψη ο θεσμικός ρόλος των Σχολικών Συμβούλων της
δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στην επιμόρφωση, οι οποίοι αποκλείονται από
την ενημέρωσή τους για το πώς θα υποστηρίξουν πιο αποτελεσματικά τους
συνάδελφους της πράξης;».
Ο διαφαινόμενος επιμορφωτικός ρόλος των
Σχολικών Συμβούλων διακρίνεται, για μία ακόμη φορά εκτός των άλλων και
μέσα από τον αποκλεισμό πλήθους Σχολικών Συμβούλων κατά την πρόσφατη
επιλογή επιμορφωτών από τον ΟΕΠΕΚ στο αντικείμενο: «Ερευνητικές Εργασίες (project)».
Ο αποκλεισμός στηρίχτηκε κυρίως στα
μοριοδοτούμενα κριτήρια της προκήρυξης στα οποία υπήρχε ισχυρή
μοριοδότηση για όσους ήδη είχαν εμπλοκή με «Ερευνητικές Εργασίες (project)».
Δηλαδή και στο συγκεκριμένο πρόγραμμα
ίσχυσε ανάλογη λογική αποκλεισμού των Σχολικών Συμβούλων προς αυτή που
εφαρμόσθηκε και στο Μείζον Πρόγραμμα Επιμόρφωσης.
Το ΔΣ της ΠΕΣΣ, για τις επιλογές στο συγκεκριμένο πρόγραμμα επισημαίνει τα παρακάτω:
1. Μέσω του αποκλεισμού της
μεγάλης πλειοψηφίας των Σχολικών Συμβούλων και μάλιστα των ειδικοτήτων,
αγνοείται για μια ακόμη φορά ο θεσμικός ρόλος των Σχολικών Συμβούλων
στην επιμόρφωση των εκπαιδευτικών.
2. Η συντριπτική πλειοψηφία των
επιμορφωτών που επελέγησαν είναι του κλάδου ΠΕ4 οι οποίοι μέσω των
προγραμμάτων του κλάδου τους (π.χ. Περιβαλλοντική) είχαν ήδη εμπλοκή στο αντικείμενο τα προηγούμενα χρόνια. Αντίστοιχα οι εμπλεκόμενοι με τα ΣΔΕ.
3. Θα επιμορφωθούν όσοι επελέγησαν
για ένα αντικείμενο στο οποίο έλαβαν μεγαλύτερη μοριοδότηση επειδή ήταν
ήδη επιμορφωμένοι!
4. Δημιουργείται προηγούμενο για
την ενδεχόμενη διεκδίκηση της ανάθεσης των ωρών για τις ερευνητικές
εργασίες κατά προτεραιότητα στις ειδικότητες οι οποίες θα έχουν
επιμορφωθεί από επιμορφωτές αντίστοιχης ειδικότητας.
Ακόμα, τίποτα δεν εξασφαλίζει ούτε την
επανάληψη (;) του προγράμματος σε μεταγενέστερο χρόνο αφού ο ΟΕΠΕΚ
καταργήθηκε, ούτε ότι δεν θα αποκλεισθούν εκ νέου οι Σχολικοί Σύμβουλοι
με αντίστοιχης σύλληψης κατευθυνόμενα κριτήρια.
Τέλος, μετά τη λήξη του διήμερου
προγράμματος, αναρωτιόμαστε: ποιος θα κληθεί να υποστηρίξει στις
σχολικές μονάδες, κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους, το νέο μάθημα των
ερευνητικών εργασιών στην Α΄ Λυκείου όταν δεν λαμβάνεται υπόψη ο
θεσμικός ρόλος των Σχολικών Συμβούλων της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
στην επιμόρφωση, οι οποίοι αποκλείονται από την ενημέρωσή τους για το
πώς θα υποστηρίξουν πιο αποτελεσματικά τους συνάδελφους της πράξης;
Για το Δ.Σ. της Π.Ε.Σ.Σ.
|
||
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ | Ο ΓΕΝΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ | |
Σ. Κ. ΚΡΑΣΣΑΣ Πηγή : esos.gr |
ΝΙΚΟΣ ΣΑΛΤΕΡΗΣ
|
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου