Η υφ. Παιδείας δίνει επίσης σειρά οδηγιών προς τους Διευθυντές των σχολείων για να εφαρμόσουν, οι οποίες έχουν ως εξής:
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
Βαθμός Ασφαλείας ................
Μαρούσι, 13-10-2010
Αριθ. Πρωτ. 128145/Γ2
Βαθ. Προτερ. ...........................
ΕΝΙΑΙΟΣ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΣ ΤΟΜΕΑΣ
Π/ΘΜΙΑΣ & Δ/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Δ/ΝΣΗ ΣΠΟΥΔΩΝ Δ/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ
ΤΜΗΜΑ Α΄
Π/ΘΜΙΑΣ & Δ/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Δ/ΝΣΗ ΣΠΟΥΔΩΝ Δ/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ
ΤΜΗΜΑ Α΄
Περιφερειακές Διευθύνσεις
Εκπαίδευσης.
ΘΕΜΑ: «Ομαλή λειτουργία των σχολικών μονάδων»
Σε σχέση με το θέμα της αντιμετώπισης των κινητοποιήσεων των μαθητών επισημαίνεται η ευθύνη και ο καθοριστικός ρόλος, τον οποίο μπορούν να ασκήσουν τόσο τα στελέχη της εκπαίδευσης – πρωτίστως ο Διευθυντής κάθε Σχολικής Μονάδας, αλλά και ο Διευθυντής Εκπαίδευσης, ο Προϊστάμενος Γραφείου και ο Περιφερειακός Διευθυντής – όσο και οι εκπαιδευτικοί σε κάθε σχολείο. Βασικός στόχος είναι η ομαλή λειτουργία των σχολείων και η αποφυγή της απώλειας πολύτιμου διδακτικού χρόνου. Με βάση το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο[i], μπορούν να εφαρμοστούν οι ακόλουθες πρακτικές:
Α. Αξιοποίηση όλων των πλαισίων διαλόγου και επικοινωνίας με τους μαθητές
- Εξάντληση των δυνατοτήτων διαλόγου με τα 15μελή Συμβούλια και τις μαθητικές κοινότητες. Ο διάλογος πρέπει να γίνεται σε κλίμα σεβασμού, αποδοχής, υπευθυνότητας, αλληλοκατανόησης, αποφυγής αντεγκλήσεων και εντάσεων και με επίγνωση ότι ακόμα και σε αυτό το πλαίσιο ο ρόλος των εκπαιδευτικών είναι και παιδαγωγικός στην κατεύθυνση της δημοκρατικής λειτουργίας.
- Εξάντληση των πλαισίων και των ευκαιριών επικοινωνίας και επαφής με τους μαθητές. Στην κατεύθυνση αυτή καθοριστική μπορεί να είναι η συμβολή των εκπαιδευτικών, οι οποίοι έχοντας καθημερινή επαφή με τους μαθητές έχουν αναπτύξει τις σχέσεις και τους διαύλους επικοινωνίας που τους επιτρέπουν να συζητούν με τους μαθητές, τόσο κατά το διάστημα των συζητήσεων που προηγούνται μιας κινητοποίησης, όσο και κατά τη διάρκειά της.
- Ενεργοποίηση των Σχολικών Συμβουλίων. Το Σχολικό Συμβούλιο, στο οποίο εκπροσωπούνται μαθητές, εκπαιδευτικοί, γονείς, τοπική αυτοδιοίκηση, πρέπει να αξιοποιηθεί ως προνομιακός χώρος ανάπτυξης διαλόγου, ανάδειξης και αναζήτησης τρόπων επίλυσης προβλημάτων και εξασφάλισης συναίνεσης. Στο πλαίσιό του μπορούν οι μαθητές έγκαιρα να θέσουν τα προβλήματα που τους απασχολούν. Για το σκοπό αυτό, όπως προβλέπεται (άρθρο 51 του Ν. 1566/85) «ο Διευθυντής της σχολικής μονάδας συγκαλεί το σχολικό συμβούλιο, προκειμένου να λαμβάνονται τα αναγκαία μέτρα για την ομαλή και απρόσκοπτη λειτουργία του σχολείου», και μάλιστα λόγω του κατεπείγοντος της περίπτωσης «είναι δυνατόν η πρόσκληση να επιδίδεται στα μέλη την προηγούμενη της συνεδρίασης». Στην περίπτωση που δεν υπάρχει δυνατότητα συνεδρίασης στο χώρο του σχολείου, πρέπει να βρεθεί λύση με την αναζήτηση κατάλληλου χώρου σε όμορη σχολική μονάδα της Α/θμιας εκπαίδευσης ή στο γραφείο της αντίστοιχης Διεύθυνσης Εκπαίδευσης ή στο δήμο.
Β. Εξασφάλιση πλήρους ενημέρωσης μαθητών, γονέων, τοπικής κοινωνίας
- Συγκέντρωση όλης της απαραίτητης πληροφόρησης σχετικά με τις πολιτικές του Υπουργείου Παιδείας, αλλά και σχετικά με θέματα τοπικού ενδιαφέροντος που απασχολούν τους μαθητές.
- Πρόσκληση του Διευθυντή Εκπαίδευσης ή του Προϊσταμένου Γραφείου ή του Περιφερειακού Διευθυντή, προκειμένου να υπάρξει άμεση ενημέρωση των μαθητών, των γονέων και της τοπικής κοινωνίας και αποσαφήνιση διαφόρων πτυχών θεμάτων που απασχολούν τους μαθητές.
Γ. Διαμόρφωση κοινού πλαισίου αντιμετώπισης (αποφυγή σύγχυσης)
- Αξιοποίηση του Συλλόγου Διδασκόντων για τη διεξοδική συζήτηση των προβλημάτων που απασχολούν τους μαθητές, για την πλήρη ενημέρωση όλων των εκπαιδευτικών και για τη διαμόρφωση κατά το δυνατόν κοινής άποψης, πάνω στον τρόπο αντιμετώπισης των προβλημάτων, στο περιεχόμενο και τον τρόπο ενημέρωσης των μαθητών.
- Τακτική επικοινωνία με το Σύλλογο Γονέων του σχολείου. Η πρακτική αυτή συμβάλλει καθοριστικά στην ενεργοποίηση του Συλλόγου Γονέων και των μελών του, αλλά και αποτελεί πλαίσιο για τη διαμόρφωση κοινής άποψης, πάνω στον τρόπο αντιμετώπισης των προβλημάτων, στο περιεχόμενο και τον τρόπο ενημέρωσης των μαθητών.
- Αξιοποίηση όλων των ευκαιριών επικοινωνίας με τους γονείς των μαθητών (επίδοση ελέγχων, εορταστικές εκδηλώσεις κ.λ.π.) για τη συζήτηση των θεμάτων που πιθανόν απασχολούν τα παιδιά τους, για τη διαμόρφωση συναντίληψης και τη δημιουργία θετικού σχολικού κλίματος.
- Ενημέρωση του βοηθητικού προσωπικού του σχολείου, η συμβολή του οποίου μπορεί να είναι σημαντική στην αποφυγή προβλημάτων που προκύπτουν αλλά και στη διαμόρφωση θετικού κλίματος.
Κινητοποιήσεις μαθητών:
- Απώλεια διδακτικών ωρών: 22143/Γ2/21.2.08 (ΦΕΚ 357 Β΄) Δείτε το Φ.Ε.Κ.
- Διατάραξη ομαλής λειτουργίας σχολείων: Π.Ν.Π. 4.12.1999 (ΦΕΚ. 272 Α΄) Δείτε το Φ.Ε.Κ.
Σχολικό Συμβούλιο:
α) Ν.1566/85 (ΦΕΚ 167 Α΄) άρθρο 51, Δείτε το Φ.Ε.Κ.
β) Ν.2621/98 (ΦΕΚ 136 Α΄) άρθρο 2, Δείτε το Φ.Ε.Κ.
γ) Δ4/543/21.10.98 (ΦΕΚ 1174 Β΄), Δείτε το Φ.Ε.Κ.
δ) Δ4/309/27.5.87 ΥΠ.Ε.Π.Θ.
Η ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΧΡΙΣΤΟΦΙΛΟΠΟΥΛΟΥ
Πηγή : esos.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου