Στα πλάνα μετατάξεις και μεταθέσεις. Δεν αποκλείεται και η αύξηση του ωραρίου για τους μόνιμους.
της ΝΙΚΟΛΙΤΣΑ ΤΡΙΓΚΑ
Σε αγώνα ταχύτητας πρέπει να αποδοθεί τους επόμενους μήνες το υπουργείο Παιδείας, προκειμένου την ερχόμενη σχολική χρονιά τα σχολεία της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης να λειτουργήσουν κανονικά και να μην υπάρχουν ελλείψεις σε εκπαιδευτικό προσωπικό, αφού οι μόνιμοι διορισμοί θα είναι σχεδόν μηδενικοί και οι προσλήψεις αναπληρωτών εξαιρετικά μειωμένες.
Οι υπηρεσίες του υπουργείου Παιδείας στοχεύουν σε ένα γενικό συμμάζεμα και καταγραφή από τώρα κιόλας όλων των δεδομένων που αφορούν στο εκπαιδευτικό προσωπικό, ώστε να κατανεμηθεί ορθολογικά στη συνέχεια στα σχολεία.
Ήδη υπάρχει στην κεντρική υπηρεσία του υπουργείου Παιδείας ηλεκτρονικός κόμβος, ο οποίος θα καταγράψει όλα τα κενά των σχολικών μονάδων, τους μόνιμους εκπαιδευτικούς καθώς και αυτούς που περισσεύουν, ώστε ο αριθμός των αναπληρωτών που θα χρειαστούν να είναι πολύ μικρός και τέλος να καταγραφεί κάθε λεπτομέρεια ως προς τα σχολεία και τις ανάγκες σε προσωπικό ώστε να υπάρχει σαφής εικόνα για τα πραγματικά κενά.
Για τον λόγο αυτόν υπάρχει και συγκεκριμένο σχέδιο που αφορά σε μετατάξεις (ακόμη και υποχρεωτικές), μεταθέσεις αλλά και αύξηση του ωραρίου των μόνιμων δασκάλων και καθηγητών, εφόσον αυτό κριθεί αναγκαίο , εάν δηλαδή τα υπόλοιπα μέτρα δεν είναι αρκετά ώστε να εξοικονομηθεί ο απαραίτητος αριθμός εκπαιδευτικών για την εύρυθμη λειτουργία των σχολικών μονάδων σε ολόκληρη τη χώρα.
«Επειδή η νέα χρονιά θα έχει τις δυσκολίες και της φετινής, θα πρέπει να ξεκινήσουμε με έναν διαφορετικό τρόπο κατανομής του εκπαιδευτικού προσωπικού, ανάλογα με τις ανάγκες», δήλωσε χαρακτηριστικά στη Βουλή ο υφυπουργός Παιδείας Θ. Παπαθεοδώρου.
Κρήτη
Ο ίδιος τόνισε ακόμη ότι «θα πρέπει να συμφωνήσουμε όλοι ή εν πάση περιπτώσει θα πρέπει να καταβληθεί μία προσπάθεια να γίνει κατανοητό πλέον ότι στο πλαίσιο στο οποίο ζούμε δεν μπορούμε να έχουμε περιοχές οι οποίες είναι υπερπλεονασματικές αυτήν τη στιγμή εντός της ίδιας περιφέρειας και περιοχές οι οποίες είναι υπερβολικά ελλειμματικές. Θα πάρω το παράδειγμα του Ηρακλείου.
Εάν συγκρίνεται το εκπαιδευτικό προσωπικό με τον εκπαιδευτικό πληθυσμό της Κρήτης, θα δούμε ότι η Κρήτη είναι μία περιοχή η οποία σε ορισμένες ειδικότητες έχει πλεονάσματα, ενώ στο Ηράκλειο έχουμε μεγάλα ελλείμματα.
Αυτό καταλαβαίνουμε όλοι ότι οδηγεί στην ανάγκη ενός εξορθολογισμού του συστήματος και νομίζω ότι οι πρωτοβουλίες οι οποίες θα πρέπει να αναληφθούν με υποστήριξη, θεωρώ, όλων των πτερύγων είναι να ξαναδούμε τον τρόπο που θα κατανεμηθεί στα σχολεία το εκπαιδευτικό προσωπικό, έτσι ώστε να μην καταφεύγουμε κάθε φορά στην εύκολη λύση των αναπληρωτών.
Κι όταν λέω στην εύκολη λύση των αναπληρωτών, εννοώ ότι τα προηγούμενα χρόνια είχαμε τους τριπλάσιους, τετραπλάσιους, πενταπλάσιους αναπληρωτές απ’ αυτούς που είχαμε φέτος».
Στο πλαίσιο αυτό το υπουργείο μελετά:
Προυπόθεση για να εφαρμοστούν όλα αυτά αποτελεί και η οριστικοποίηση του χάρτη των σχολείων. Οπως είναι γνωστό και φέτος όλες οι Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης έχουν λάβει εντολές να συνεχίσουν τις διαδικασίες συγχώνευσης και κατάργησης σχολικών μονάδων.
Αλλάζει και το καθεστώς για τις άδειες
Πρόγραμμα για την αλλαγή απονομής των αδειών σε εκπαιδευτικούς εκπονεί το υπουργείο Παιδείας σε συνεργασία με το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμιση, το οποίο επίσης θα οδηγήσει και στην αλλαγή των υγειονομικών επιτροπών, οι οποίες είναι υπεύθυνες για να υπάρξει ένας εξορθολογισμός του συστήματος. Αυτό ανακοίνωσε στη Βουλή ο υφυπουργός Παιδείας Θ. Παπαθεοδώρου, ο οποίος παράλληλα υπογράμμισε τα εξής:
ΠΗΓΗ: Έθνος
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου