«Δεν μπορούμε να επιλύσουμε το πρόβλημα
του καπνίσματος στα Σχολεία με διδακτισμό και αυστηρότητα» είπε σήμερα
στο 3ο Πανελλήνιο Συνέδριο για τον έλεγχο του καπνίσματος ο Γενικός
Γραμματέας του υπ. Παιδείας Θανάσης Κυριαζής και υπογράμμισε τα εξής:
- Μόνο μέσα από τη διαμόρφωση του χαρακτήρα ενός πολίτη που ξέρει να
κάνει σωστές επιλογές για την υγεία του από νεαρή ηλικία μπορεί να
επιλυθεί.
-Οι επιλογές και η διαμόρφωση της συμπεριφοράς μας, ως πολίτες, συνδέονται με αρχές και αξίες που πρέπει να βρίσκονται, ενσωματωμένες σε όλα τα προγράμματα σπουδών.
-Παρόλο που δεν υπάρχει ένα μάθημα μόνο για το κάπνισμα, στα νέα προγράμματα σπουδών του Δημοτικού και του Γυμνασίου υπάρχουν αξίες που οριζόντια διατρέχουν όλα τα μαθήματα, ώστε ο μελλοντικός πολίτης να ξέρει, για να σέβεται το σώμα του, την υγεία του, αλλά και τους υπολοίπους, με σεβασμό στους κείμενους νόμους.
-Σε μια χώρα που ταλανίζεται από την οικονομική κρίση και η καθημερινότητά μας ολοένα και γίνεται δυσκολότερη, η Παιδεία, το Σχολείο, σε όλες τις βαθμίδες, δύναται να είναι η αλλαγή σε όλα τα επίπεδα. Γιατί, παρόλο που ακούγεται τετριμμένο, το σχολείο δεν είναι μόνο ένας χώρος εκπαίδευσης και μάθησης. Είναι ο χώρος όπου διαμορφώνονται αξίες, συμπεριφορές και στάσεις ζωής. Οι περισσότεροι καπνιστές αρχίζουν το κάπνισμα πριν την ενηλικίωση, επομένως οι αξίες, η δύναμη της προσωπικής θέλησης και η στάση ζωής, οι συνήθειες που αναφέρονται στην υγεία, στην άθληση, και στη σωστή διατροφή, διαμορφώνονται και στο σχολικό χώρο ίσως, κυρίως σε αυτόν.
ΣΗΜΕΙΑ ΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟΥ ΓΕΝΙΚΟΥ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ, ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ, ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ ΚΥΡΙΑΖΗ ΣΤΟ 3Ο ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΛΕΓΧΟ ΤΟΥ ΚΑΠΝΙΣΜΑΤΟΣ
Μαρούσι, 6 - 12 - 2012
Κυρίες και κύριοι,
Οφείλω να συγχαρώ όλους τους φορείς που διοργάνωσαν αυτό το Συνέδριο και δούλεψαν για αυτήν την πρωτοβουλία, «Μαθαίνω να μην καπνίζω», μια πρωτοβουλία που αναφέρεται στις αρχές και στην Παιδεία για ένα κόσμο χωρίς κάπνισμα, και κυρίως το Ίδρυμα Μπεχράκη και τους επιστήμονες της Σχολής Δημόσιας Υγείας του Πανεπιστημίου Harvard, η οποία σε παγκόσμιο επίπεδο εφαρμόζει στρατηγικά προγράμματα για την αντιμετώπιση του καπνίσματος.
Οφείλω να συγχαρώ όλους τους φορείς που διοργάνωσαν αυτό το Συνέδριο και δούλεψαν για αυτήν την πρωτοβουλία, «Μαθαίνω να μην καπνίζω», μια πρωτοβουλία που αναφέρεται στις αρχές και στην Παιδεία για ένα κόσμο χωρίς κάπνισμα, και κυρίως το Ίδρυμα Μπεχράκη και τους επιστήμονες της Σχολής Δημόσιας Υγείας του Πανεπιστημίου Harvard, η οποία σε παγκόσμιο επίπεδο εφαρμόζει στρατηγικά προγράμματα για την αντιμετώπιση του καπνίσματος.
Θα ήθελα, επίσης, να σας συγχαρώ και για την πλούσια σε υλικό ιστοσελίδα του προγράμματος που αποτελεί πύλη μάθησης και πληροφόρησης για γονείς, εκπαιδευτικούς, και ιδιώτες.
«Για έναν κόσμο χωρίς κάπνισμα», λοιπόν παρόλο που μέχρι στιγμής οι αριθμοί στη χώρα μας δεν είναι και οι καλύτεροι. Περιγράφουν ένα σοβαρό πρόβλημα που μόνο μέσα από το καλό παράδειγμα και την προσωπική στάση ζωής μας μπορούμε να το εξαλείψουμε σε όλα τα επίπεδα: από το πολιτικό χώρο μέχρι την ιδιωτική δική μας ζωή, ως πολίτες, ως γονείς, ως παιδαγωγοί.
Στην χώρα μας, η κατανάλωση προϊόντων καπνού παραμένει η υψηλότερη κατά κεφαλήν ανάμεσα στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, το οποίο μεταφράζεται σε 75 εκ τσιγάρα την ημέρα. Οι Ελληνίδες κατατάσσονται πρώτες στο κάπνισμα, ενώ οι Έλληνες καπνιστές κατατάσσονται στην τέταρτη θέση. Πέρα από τις σοβαρές επιπτώσεις στην υγεία, επιβαρύνεται σημαντικότατα και το Σύστημα Υγείας.
Σε μια χώρα που ταλανίζεται από την οικονομική κρίση και η καθημερινότητά μας ολοένα και γίνεται δυσκολότερη, η Παιδεία, το Σχολείο, σε όλες τις βαθμίδες, δύναται να είναι η αλλαγή σε όλα τα επίπεδα. Γιατί, παρόλο που ακούγεται τετριμμένο, το σχολείο δεν είναι μόνο ένας χώρος εκπαίδευσης και μάθησης. Είναι ο χώρος όπου διαμορφώνονται αξίες, συμπεριφορές και στάσεις ζωής. Οι περισσότεροι καπνιστές αρχίζουν το κάπνισμα πριν την ενηλικίωση, επομένως οι αξίες, η δύναμη της προσωπικής θέλησης και η στάση ζωής, οι συνήθειες που αναφέρονται στην υγεία, στην άθληση, και στη σωστή διατροφή, διαμορφώνονται και στο σχολικό χώρο ίσως, κυρίως σε αυτόν.
Ωστόσο, δεν μπορούμε να επιλύσουμε το πρόβλημα του καπνίσματος στα Σχολεία με διδακτισμό και αυστηρότητα. Μόνο μέσα από τη διαμόρφωση του χαρακτήρα ενός πολίτη που ξέρει να κάνει σωστές επιλογές για την υγεία του από νεαρή ηλικία μπορεί να επιλυθεί. Οι επιλογές και η διαμόρφωση της συμπεριφοράς μας, ως πολίτες, συνδέονται με αρχές και αξίες που πρέπει να βρίσκονται, ενσωματωμένες σε όλα τα προγράμματα σπουδών.
Παρόλο που δεν υπάρχει ένα μάθημα μόνο για το κάπνισμα, στα νέα προγράμματα σπουδών του Δημοτικού και του Γυμνασίου υπάρχουν αξίες που οριζόντια διατρέχουν όλα τα μαθήματα, ώστε ο μελλοντικός πολίτης να ξέρει, για να σέβεται το σώμα του, την υγεία του, αλλά και τους υπολοίπους, με σεβασμό στους κείμενους νόμους. Αλλά όλα αυτά θα τα ακούσετε και θα τα επεξεργαστείτε αναλυτικά σήμερα και τις επόμενες μέρες.
Καλή επιτυχία στις εργασίες του Συνεδρίου.
Σας ευχαριστώ.
Πηγή : esos.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου