Blogger Widgets

Τρίτη 18 Σεπτεμβρίου 2012

Επανάληψη του προγράμματος εξ αποστάσεως εκπαίδευσης "Το Project στην Εκπαίδευση"

Το Κέντρο Δια Βίου Μάθησης & Αειφόρου Ανάπτυξης επαναλαμβάνει το πρόγραμμα εξ αποστάσεως εκπαίδευσης: "Το project στην εκπαίδευση".


Το πρόγραμμα «Το Project στην εκπαίδευση» στηρίζεται σε ειδικά διαμορφωμένο εκπαιδευτικό υλικό σε ψηφιακή μορφή, κατάλληλο για εξ αποστάσεως εκπαίδευση με τίτλο «Η μέθοδος Project στην εκπαίδευση» (Συγγραφέας: ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΒΑΣΑΛΑ). Οι συμμετέχοντες εκτός από το εκπαιδευτικό υλικό λαμβάνουν και χρονοδιάγραμμα μελέτης. Επίσης έχουν διαρκή υποστήριξη από καθηγητές ειδικούς στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Για την επιτυχή ολοκλήρωση του προγράμματος προϋπόθεση είναι η συγγραφή μίας γραπτής εργασίας. Χορηγείται αναλυτική βεβαίωση συμμετοχής. Την επιστημονική ευθύνη του προγράμματος έχει η Δρ. ΜΑΡΙΑ ΓΚΙΡΤΖΗ, καθηγήτρια σύμβουλος στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο.

Απευθύνεται...
σε εκπαιδευτικούς της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, σε διευθυντές σχολείων, σχολικούς συμβούλους, υπεύθυνους Σχολικών Δραστηριοτήτων και Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού, σε εκπαιδευτές ενηλίκων, σε εργαζόμενους σε κυβερνητικούς και μη κυβερνητικούς οργανισμούς που ασχολούνται με εκπαιδευτικά προγράμματα, σε φοιτητές παιδαγωγικών τμημάτων, σε μεταπτυχιακούς φοιτητές καθώς και σε κάθε άτομο που επιθυμεί να διευρύνει τους ορίζοντες και τις γνώσεις του.
Σκοπός
Βασικός σκοπός του προγράμματος είναι να αποδεχτούν οι εκπαιδευτικοί τη μέθοδο Project και παράλληλα να την απομυθοποιήσουν και να αποβάλλουν τυχόν φόβους και επιφυλάξεις για τη χρήση της ως τρόπου διδασκαλίας.   Επίσης να καταστούν ικανοί να σχεδιάζουν και να υλοποιούν project με τους μαθητές τους καθώς επίσης και να αξιολογούν το project σε όλα τα στάδιά του:
 στην περιβαλλοντική εκπαίδευση, την αγωγή υγείας,  τις πολιτιστικές δραστηριότητες, την τοπική ιστορία και σε άλλες σχολικές δραστηριότητες
 στην ευέλικτη ζώνη
 στις ερευνητικές εργασίες Γενικών Λυκείων, ΕΠΑΛ και ΕΠΑΣ
 στην εκπαίδευση ενηλίκων και στη συνεχιζόμενη επαγγελματική κατάρτιση
 στην καθημερινή διδακτική πράξη σε όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες
Ενότητες του προγράμματος
Το πρόγραμμα διαρθρώνεται σε ενότητες, όπου αναπτύσσονται θέματα, όπως:
• Τι είναι project. Διαφορετικοί τύποι project.
• Το παιδαγωγικό project. Διασαφήνιση και χαρακτηριστικά. Σχεδιασμός  project.
• Ικανότητες του εκπαιδευτικού/εκπαιδευτή για το σχεδιασμό και την υλοποίηση project.
• Project και ανάπτυξη του κριτικού στοχασμού.
• Διαθεματικότητα, διεπιστημονικότητα και project.  / Project και ομαδοσυνεργατική μάθηση.
• Εκπαιδευτικές τεχνικές που πλαισιώνουν το project (π.χ. παιχνίδι ρόλων, debate  κ.ά.).
• Πώς και από ποιους επιλέγεται το θέμα του project; Πώς σχηματίζεται η ομάδα των μαθητών/εκπαιδευόμενων; Πώς ενεργοποιείται το ενδιαφέρον των μαθητών;
• Τι σημαίνει βιωματική προσέγγιση και τι επικοινωνιακή διεργασία σε κάθε project.
• Πώς και από ποιους επιλύονται τα προβλήματα που ανακύπτουν στη διάρκεια υλοποίησης;
• Πηγές πληροφόρησης κατά την υλοποίηση ενός project.
• Τοπική ιστορία με project (Μαθαίνω τον τόπο μου συμμετέχοντας σε project).
• Υλοποίηση project από τους εκπαιδευόμενους. Αξιολόγηση του project.
• Το project στην Περιβαλλοντική Εκπαίδευση, στην Αγωγή Υγείας, στην Πολιτιστική Αγωγή, στη Μουσειακή Εκπαίδευση, στο Σχολικό Επαγγελματικό Προσανατολισμό κ.λπ.
• Το project στο Νηπιαγωγείο, στο Δημοτικό, στο Γυμνάσιο, στο Λύκειο και στην Εκπαίδευση Ενηλίκων. Παραδείγματα και καλές πρακτικές.
• Τα πλεονεκτήματα και τα όρια της μεθόδου project
Το πρόγραμμα «Το Project στην εκπαίδευση» στηρίζεται σε ειδικά διαμορφωμένο εκπαιδευτικό υλικό σε ψηφιακή μορφή, κατάλληλο για εξ αποστάσεως εκπαίδευση με τίτλο «Η μέθοδος Project στην εκπαίδευση» (Συγγραφέας: ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΒΑΣΑΛΑ). Οι συμμετέχοντες εκτός από το εκπαιδευτικό υλικό λαμβάνουν και χρονοδιάγραμμα μελέτης. Επίσης έχουν διαρκή υποστήριξη από καθηγητές ειδικούς στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Για την επιτυχή ολοκλήρωση του προγράμματος προϋπόθεση είναι η συγγραφή μίας γραπτής εργασίας. Χορηγείται αναλυτική βεβαίωση συμμετοχής. Την επιστημονική ευθύνη του προγράμματος έχει η Δρ. ΜΑΡΙΑ ΓΚΙΡΤΖΗ, καθηγήτρια σύμβουλος στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο.



Απευθύνεται...
σε εκπαιδευτικούς της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, σε διευθυντές σχολείων, σχολικούς συμβούλους, υπεύθυνους Σχολικών Δραστηριοτήτων και Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού, σε εκπαιδευτές ενηλίκων, σε εργαζόμενους σε κυβερνητικούς και μη κυβερνητικούς οργανισμούς που ασχολούνται με εκπαιδευτικά προγράμματα, σε φοιτητές παιδαγωγικών τμημάτων, σε μεταπτυχιακούς φοιτητές καθώς και σε κάθε άτομο που επιθυμεί να διευρύνει τους ορίζοντες και τις γνώσεις του.  

Σκοπός
Βασικός σκοπός του προγράμματος είναι να αποδεχτούν οι εκπαιδευτικοί τη μέθοδο Project και παράλληλα να την απομυθοποιήσουν και να αποβάλλουν τυχόν φόβους και επιφυλάξεις για τη χρήση της ως τρόπου διδασκαλίας.   Επίσης να καταστούν ικανοί να σχεδιάζουν και να υλοποιούν project με τους μαθητές τους καθώς επίσης και να αξιολογούν το project σε όλα τα στάδιά του:
  • στην περιβαλλοντική εκπαίδευση, την αγωγή υγείας,  τις πολιτιστικές δραστηριότητες, την τοπική ιστορία και σε άλλες σχολικές δραστηριότητες
  • στην ευέλικτη ζώνη
  • στις ερευνητικές εργασίες Γενικών Λυκείων, ΕΠΑΛ και ΕΠΑΣ
  • στην εκπαίδευση ενηλίκων και στη συνεχιζόμενη επαγγελματική κατάρτιση
  • στην καθημερινή διδακτική πράξη σε όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες

Ενότητες του προγράμματος
Το πρόγραμμα διαρθρώνεται σε ενότητες, όπου αναπτύσσονται θέματα, όπως:
  • Τι είναι project. Διαφορετικοί τύποι project.
  • Το παιδαγωγικό project. Διασαφήνιση και χαρακτηριστικά. Σχεδιασμός  project.
  • Ικανότητες του εκπαιδευτικού/εκπαιδευτή για το σχεδιασμό και την υλοποίηση project.
  • Project και ανάπτυξη του κριτικού στοχασμού.
  • Διαθεματικότητα, διεπιστημονικότητα και project.  / Project και ομαδοσυνεργατική μάθηση.
  • Εκπαιδευτικές τεχνικές που πλαισιώνουν το project (π.χ. παιχνίδι ρόλων, debate  κ.ά.).
  • Πώς και από ποιους επιλέγεται το θέμα του project; Πώς σχηματίζεται η ομάδα των μαθητών/εκπαιδευόμενων; Πώς ενεργοποιείται το ενδιαφέρον των μαθητών;
  • Τι σημαίνει βιωματική προσέγγιση και τι επικοινωνιακή διεργασία σε κάθε project.
  • Πώς και από ποιους επιλύονται τα προβλήματα που ανακύπτουν στη διάρκεια υλοποίησης;
  • Πηγές πληροφόρησης κατά την υλοποίηση ενός project.
  • Τοπική ιστορία με project (Μαθαίνω τον τόπο μου συμμετέχοντας σε project).
  • Υλοποίηση project από τους εκπαιδευόμενους. Αξιολόγηση του project.
  • Το project στην Περιβαλλοντική Εκπαίδευση, στην Αγωγή Υγείας, στην Πολιτιστική Αγωγή, στη Μουσειακή Εκπαίδευση, στο Σχολικό Επαγγελματικό Προσανατολισμό κ.λπ.
  • Το project στο Νηπιαγωγείο, στο Δημοτικό, στο Γυμνάσιο, στο Λύκειο και στην Εκπαίδευση Ενηλίκων. Παραδείγματα και καλές πρακτικές.
  • Τα πλεονεκτήματα και τα όρια της μεθόδου project








Δεν υπάρχουν σχόλια: