Τουλάχιστον 200.000 μαθητές της πρώτης τάξης Λυκείου και της τρίτης
Γυμνασίου, δικαιούνται τον χαρακτηρισμό του «πειραματόζωου»,
περισσότερο από κάθε άλλη γενιά τα τελευταία τριάντα χρόνια, που
γίνονται αλλεπάλληλες αλλαγές σε όλες τις βαθμίδες της Εκπαίδευσης.
Οι μαθητές της πρώτης τάξης Λυκείου ειδικά, είχαν πληροφορηθεί πριν
από μήνες ότι θα είναι η πρώτη γενιά στην οποία θα δοκιμαστούν τόσο το
νέο σύστημα εισαγωγής στα Πανεπιστήμια όσο και οι αλλαγές στα Λύκεια.
Το προηγούμενο φθινόπωρο μετά από συζητήσεις, διαφωνίες, συγκλίσεις και ξανά απ’ την αρχή , παρουσιάστηκαν οι συγκεκριμένες οι αλλαγές με μπαράζ δημοσιευμάτων και μπήκαμε στην τελική ευθεία για την κατάθεση του νομοσχεδίου.
Στο μεταξύ τα νέα μέτρα είχαν αρχίσει να εφαρμόζονται για τους μαθητές της πρώτης τάξης Λυκείου. Δηλαδή νέα μαθήματα, νέος τρόπος διδασκαλίας κλπ. Από το Σεπτέμβριο που άρχισε η εφαρμογή των νέων μέτρων, όμως , ήταν πολλές οι διαμαρτυρίες των εκπαιδευτικών. Οι περισσότεροι έλεγαν ότι δεν έχουν τις επαρκείς γνώσεις για να οδηγήσουν τα παιδιά σε ένα εντελώς διαφορετικό εκπαιδευτικό τοπίο, αφού είναι χωρίς ουσιαστική επιμόρφωση κι οι πιο πολλοί αυτοσχεδιάζουν μέσα στις τάξεις, προσπαθώντας να τα βγάλουν πέρα με τις ασάφειες και τις προχειρότητες και – φυσικά -την έλλειψη κονδυλίων με όσα προβλήματα αυτή επιφέρει.
(Να δώσουμε ένα παράδειγμα, όπως μας το μεταφέρουν καθηγητές περιοχής του Νομού Αττικής : Το βιβλίο για τον καθηγητή που περιέχει τις οδηγίες για την διδασκαλία του νέου μαθήματος ερευνητικής εργασίας (project) τους έφτασε μόλις στις 15 Μαρτίου. Να μη μιλήσουμε για την ιστορία κατεύθυνσης της γ΄τάξης του ίδιου σχολείου που δεν έχει φθάσει ακόμη).
Το Νοέμβριο του 2011 επρόκειτο να κατατεθεί το σχετικό με τις αλλαγές και τα νέα μέτρα νομοσχέδιο στη Βουλή. Ως γνωστόν, όμως, τα πολιτικά πράγματα στη χώρα πήγαιναν από το κακό στο χειρότερο. Μέσα σε λίγες μέρες ανετράπη το πολιτικό σκηνικό και στο υπουργείο Παιδείας είχαμε νέο “σχήμα” , με την φυγή της Φώφη Γεννηματά και τον ερχομό του προερχομένου από τη Ν.Δ. Κων/νου Αρβανιτόπουλου , ως αναπληρωτή υπουργού Παιδείας.
Τώρα έπρεπε να συναινέσει και η Ν.Δ. για τις αλλαγές. Ξεκινά νέος γύρος εσωτερικών διαβουλεύσεων. Συμφωνία δεν επιτυγχάνεται κι ο καιρός περνά. Επειδή, όμως, ενδιέφερε περισσότερο ο νέος νόμος για την Τριτοβάθμια εκπαίδευση που εξακολουθεί να μην «περπάτει» στα Πανεπιστήμια, το “πακέτο” της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης έμεινε στην άκρη.
Στις αρχές Φλεβάρη , επιτέλους βγήκε καπνός από το υπουργείο Παιδείας : Είχαμε νέα μέτρα. Πληροφορήθηκαν, λοιπόν, οι μαθητές της α΄τάξης Λυκείου, ότι δεν θα δώσουν με το νέο σύστημα πανελλαδικών εξετάσεων, αλλά με ένα «μισό νέο, μισό παλιό». Έμαθαν ότι είναι οι «μαθητές του μεταβατικού σταδίου», ενώ εκείνοι που θα δοκιμαστούν εξ ολοκλήρου στο νέο σύστημα θα είναι αυτοί που πηγαίνουν στην τρίτη τάξη του Γυμνασίου. Είχε κληθεί και ο νυν υπουργός Παιδείας Γιώργο Μπαμπινιώτης να επιληφθεί του θέματος, μια και ο ίδιος είχε διευθύνει τον εθνικό διάλογο επί Άρη Σπηλιωτόπουλου.
Και αφού ανακοινώνονται όλα αυτά, έρχεται ο ανασχηματισμός και στο υπουργείο Παιδείας ο Γ. Μπαμπινιώτης, μετακινείται από το ένα γραφείο στο άλλο , του υπουργού.
Καθηγητής γάρ, και χωρίς πολιτική εμπειρία , θεώρησε ότι το απλούστερο όλων ήταν να πάρει υπό μάλης τις αλλαγές να κατευθυνθεί στο υπουργικό συμβούλιο και στη συνέχεια να πάει στη Βουλή.
Ετσι θα ησύχαζαν τα παιδιά και θα έπαιρναν τις αποφάσεις τους και οι οικογένειες που βρίσκονται σε τραγική εκκρεμότητα, γιατί έχουμε και οικονομική κρίση και πρέπει να υπολογίσουν αν θα στείλουν τα παιδιά τους στο φροντιστήριο, ή στο εξωτερικό , ή θα τα ….αφήσουν στην τύχη τους.
Ο Μπαμπινιώτης δεν ήξερες, αλλά δεν ρώτησε κιόλας…
Δεν ήξερε, όμως, ο καθηγητής Μπαμπινιώτης ( αλλά δεν ρώτησε κιόλας) ότι δεν αρκεί να είναι «ώριμο» ένα νομοθέτημα για να προωθηθεί. Κι έτσι, την ίδια μέρα που ανακοίνωσε την πρόθεςή του να προχωρήσει στην υλοποίηση των μέτρων, «πληροφορήθηκε» ότι …. δεν επαρκεί ο χρόνος κι ότι αποφάσεις τέτοιου είδους και τέτοιου βεληνεκούς, θα τις πάρει ο επόμενος υπουργός.
Από την επομένη, γονείς και μαθητές άρχισαν να βομβαρδίζουν τους δημοσιογράφους (τούς έχουν πάντα πιο πρόχειρους). Τα ερωτήματα πολλά και δυστυχώς αναπάντητα :
Τι θα γίνει με την πρώτη τάξη Λυκείου; (Για την τρίτη τάξη Γυμνασίου δεν συζητάμε καν).
Το προηγούμενο φθινόπωρο μετά από συζητήσεις, διαφωνίες, συγκλίσεις και ξανά απ’ την αρχή , παρουσιάστηκαν οι συγκεκριμένες οι αλλαγές με μπαράζ δημοσιευμάτων και μπήκαμε στην τελική ευθεία για την κατάθεση του νομοσχεδίου.
Στο μεταξύ τα νέα μέτρα είχαν αρχίσει να εφαρμόζονται για τους μαθητές της πρώτης τάξης Λυκείου. Δηλαδή νέα μαθήματα, νέος τρόπος διδασκαλίας κλπ. Από το Σεπτέμβριο που άρχισε η εφαρμογή των νέων μέτρων, όμως , ήταν πολλές οι διαμαρτυρίες των εκπαιδευτικών. Οι περισσότεροι έλεγαν ότι δεν έχουν τις επαρκείς γνώσεις για να οδηγήσουν τα παιδιά σε ένα εντελώς διαφορετικό εκπαιδευτικό τοπίο, αφού είναι χωρίς ουσιαστική επιμόρφωση κι οι πιο πολλοί αυτοσχεδιάζουν μέσα στις τάξεις, προσπαθώντας να τα βγάλουν πέρα με τις ασάφειες και τις προχειρότητες και – φυσικά -την έλλειψη κονδυλίων με όσα προβλήματα αυτή επιφέρει.
(Να δώσουμε ένα παράδειγμα, όπως μας το μεταφέρουν καθηγητές περιοχής του Νομού Αττικής : Το βιβλίο για τον καθηγητή που περιέχει τις οδηγίες για την διδασκαλία του νέου μαθήματος ερευνητικής εργασίας (project) τους έφτασε μόλις στις 15 Μαρτίου. Να μη μιλήσουμε για την ιστορία κατεύθυνσης της γ΄τάξης του ίδιου σχολείου που δεν έχει φθάσει ακόμη).
Το Νοέμβριο του 2011 επρόκειτο να κατατεθεί το σχετικό με τις αλλαγές και τα νέα μέτρα νομοσχέδιο στη Βουλή. Ως γνωστόν, όμως, τα πολιτικά πράγματα στη χώρα πήγαιναν από το κακό στο χειρότερο. Μέσα σε λίγες μέρες ανετράπη το πολιτικό σκηνικό και στο υπουργείο Παιδείας είχαμε νέο “σχήμα” , με την φυγή της Φώφη Γεννηματά και τον ερχομό του προερχομένου από τη Ν.Δ. Κων/νου Αρβανιτόπουλου , ως αναπληρωτή υπουργού Παιδείας.
Τώρα έπρεπε να συναινέσει και η Ν.Δ. για τις αλλαγές. Ξεκινά νέος γύρος εσωτερικών διαβουλεύσεων. Συμφωνία δεν επιτυγχάνεται κι ο καιρός περνά. Επειδή, όμως, ενδιέφερε περισσότερο ο νέος νόμος για την Τριτοβάθμια εκπαίδευση που εξακολουθεί να μην «περπάτει» στα Πανεπιστήμια, το “πακέτο” της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης έμεινε στην άκρη.
Στις αρχές Φλεβάρη , επιτέλους βγήκε καπνός από το υπουργείο Παιδείας : Είχαμε νέα μέτρα. Πληροφορήθηκαν, λοιπόν, οι μαθητές της α΄τάξης Λυκείου, ότι δεν θα δώσουν με το νέο σύστημα πανελλαδικών εξετάσεων, αλλά με ένα «μισό νέο, μισό παλιό». Έμαθαν ότι είναι οι «μαθητές του μεταβατικού σταδίου», ενώ εκείνοι που θα δοκιμαστούν εξ ολοκλήρου στο νέο σύστημα θα είναι αυτοί που πηγαίνουν στην τρίτη τάξη του Γυμνασίου. Είχε κληθεί και ο νυν υπουργός Παιδείας Γιώργο Μπαμπινιώτης να επιληφθεί του θέματος, μια και ο ίδιος είχε διευθύνει τον εθνικό διάλογο επί Άρη Σπηλιωτόπουλου.
Και αφού ανακοινώνονται όλα αυτά, έρχεται ο ανασχηματισμός και στο υπουργείο Παιδείας ο Γ. Μπαμπινιώτης, μετακινείται από το ένα γραφείο στο άλλο , του υπουργού.
Καθηγητής γάρ, και χωρίς πολιτική εμπειρία , θεώρησε ότι το απλούστερο όλων ήταν να πάρει υπό μάλης τις αλλαγές να κατευθυνθεί στο υπουργικό συμβούλιο και στη συνέχεια να πάει στη Βουλή.
Ετσι θα ησύχαζαν τα παιδιά και θα έπαιρναν τις αποφάσεις τους και οι οικογένειες που βρίσκονται σε τραγική εκκρεμότητα, γιατί έχουμε και οικονομική κρίση και πρέπει να υπολογίσουν αν θα στείλουν τα παιδιά τους στο φροντιστήριο, ή στο εξωτερικό , ή θα τα ….αφήσουν στην τύχη τους.
Ο Μπαμπινιώτης δεν ήξερες, αλλά δεν ρώτησε κιόλας…
Δεν ήξερε, όμως, ο καθηγητής Μπαμπινιώτης ( αλλά δεν ρώτησε κιόλας) ότι δεν αρκεί να είναι «ώριμο» ένα νομοθέτημα για να προωθηθεί. Κι έτσι, την ίδια μέρα που ανακοίνωσε την πρόθεςή του να προχωρήσει στην υλοποίηση των μέτρων, «πληροφορήθηκε» ότι …. δεν επαρκεί ο χρόνος κι ότι αποφάσεις τέτοιου είδους και τέτοιου βεληνεκούς, θα τις πάρει ο επόμενος υπουργός.
Από την επομένη, γονείς και μαθητές άρχισαν να βομβαρδίζουν τους δημοσιογράφους (τούς έχουν πάντα πιο πρόχειρους). Τα ερωτήματα πολλά και δυστυχώς αναπάντητα :
Τι θα γίνει με την πρώτη τάξη Λυκείου; (Για την τρίτη τάξη Γυμνασίου δεν συζητάμε καν).
Με ποιο σύστημα θα δώσουν τα παιδιά πανελλαδικές εξετάσεις το 2014;
Πόσα μαθήματα, και σε ποια ύλη;
Υπολογίζεται ο βαθμός του λυκείου στην εισαγωγή ή όχι ;
Θα έχουν το Σεπτέμβριο που θα πάνε στη β΄τάξη Λυκείου κατευθύνσεις ή επιλογές μαθημάτων ;
Θα δώσουν ενδοσχολικές εξετάσεις με ερωτήσεις σε πανελλαδικό επίπεδο ;
Θα υπολογίζεται ο βαθμός του λυκείου στην εισαγωγή στα Πανεπιστήμια; κλπ. κλπ.
Τα ερωτήματα γίνανε γρίφοι. Κανένας δεν μπορεί να απαντήσει με βεβαιότητα ποιες θα είναι οι επιλογές του επόμενου υπουργού Παιδείας.
Κι απόμειναν οι μαθητές όχι πλέον με το χαρακτηρισμό του πειραματόζωου, αλλά μάλλον βαδίζουν ως τυφλοί σε ναρκοπέδιο…
Πηγή : aixmi.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου