Blogger Widgets

Σάββατο 10 Σεπτεμβρίου 2011

Επιστροφή στο σχολείο

Η έναρξη της σχολικής χρονιάς δημιουργεί ποικίλα συναισθήματα στα παιδιά όπως: άγχος, στενοχώρια, πλήξη, ανυπομονησία για τα νέα μαθήματα ή τις νέες δραστηριότητες που θα αναλάβουν, χαρά και ενθουσιασμό που θα συναντήσουν τους παλιούς τους φίλους κ.ά. 


Η ομαλή επανένταξη του παιδιού στο σχολείο εξαρτάται από διάφορους παράγοντες όπως: από την προσωπικότητα του παιδιού, από τις προηγούμενες εμπειρίες του στο χώρο του σχολείου (αν έχει προβλήματα μάθησης ή αντιμετωπίζεται με εχθρότητα από τους συμμαθητές του, θα δυσκολευτεί να προσαρμοστεί σε σχέση μ' ένα άλλο παιδί που δεν αντιμετωπίζει τέτοιου είδους δυσκολίες), από την προετοιμασία των γονιών καθώς και από τη σχολική βαθμίδα στην οποία βρίσκεται το παιδί (τα παιδιά του Δημοτικού διερωτώνται και ανησυχούν αν και φέτος θα έχουν τον ίδιο δάσκαλο ή αν θα τον στερηθούν· τα παιδιά που θα πάνε για πρώτη φορά στο Γυμνάσιο βιώνουν άγχος αν θα μπορέσουν να προσαρμοστούν ομαλά και σύντομα στο διαφορετικό τρόπο προσέγγισης των διαφόρων μαθημάτων· οι έφηβοι που βρίσκονται στις τελευταίες τάξεις του Λυκείου ανησυχούν για την επαγγελματική τους αποκατάσταση). 

Ο ρόλος των γονιών είναι καταλυτικός στη σωστή προετοιμασία των παιδιών για την επιστροφή στο σχολείο. Η προετοιμασία από την πλευρά των γονιών θα πρέπει να γίνεται έγκαιρα και να είναι σύμφωνη με την ηλικία του παιδιού. Σε μικρότερες ηλικίες οι γονείς θα πρέπει: 

* Να δημιουργήσουν ένα καθημερινό πρόγραμμα (ελάττωση των ωρών που το παιδί παρακολουθεί τηλεόραση ή παίζει με διάφορα ηλεκτρονικά παιχνίδια, πρόγραμμα ύπνου, κ.ά.) λίγες μέρες μετά την επιστροφή από τις καλοκαιρινές διακοπές, το οποίο θα ισχύει για τη νέα σχολική χρονιά. 

* Να αγοράσουν με το παιδί τους έγκαιρα το σχολικό εξοπλισμό. Με αυτόν τον τρόπο το παιδί θα εισέλθει στη ρουτίνα της σχολικής ζωής ευχάριστα. 

* Να τονίσουν τις θετικές απολαβές από την επιστροφή στο σχολείο, όπως: η συνάντηση του παιδιού με τους συμμαθητές του, η εισαγωγή νέων δραστηριοτήτων που θα ενδιαφέρουν το ίδιο το παιδί κ.ά. 

* Να συζητήσουν κατά τις πρώτες ημέρες επιστροφής του παιδιού στο σχολείο τις εντυπώσεις του. 

* Να ξεφυλλίσουν τα νέα σχολικά βιβλία μαζί του, δείχνοντας ενθουσιασμό και δίνοντάς του ερεθίσματα προκείμενου το παιδί να εκφράσει τα συναισθήματά του (π.χ. φόβο αν θα μπορέσει να αντεπεξέλθει στη νέα σχολική χρονιά κ.ά.). 

Σε μεγαλύτερες ηλικίες οι γονείς θα χρειαστεί να τονώσουν την αυτοπεποίθηση και την αυτοεικόνα του εφήβου δείχνοντας εμπιστοσύνη στις ικανότητες και στις δυνατότητές του (συναισθηματικές, γνωστικές). 

Να μειώσουν τις απαιτήσεις τους για τη σχολική επίδοση του εφήβου και να σεβαστούν τις μελλοντικές επαγγελματικές επιλογές του παιδιού ακόμα και αν δεν είναι σύμφωνες με τις δικές τους προτιμήσεις. Ο γόνιμος διάλογος σε τέτοιες περιπτώσεις μπορεί να γεφυρώσει το χάσμα που τυχόν μπορεί να υπάρξει μεταξύ γονιού και παιδιού. 


 Πηγή : Ελευθεροτυπία


Δεν υπάρχουν σχόλια: