Blogger Widgets

Τετάρτη 29 Ιουνίου 2011

Σε ψηφιακή... τροχιά τα σχολεία


Ακόμη ένα βήμα προς την κατεύθυνση του ψηφιακού σχολείου κάνει το υπουργείο Παιδείας, προχωρώντας στη δημιουργία της Ψηφιακής Καρτέλας Σχολικής Μονάδας, μέσω της οποίας θα έχει την πλήρη εικόνα κάθε διδακτηρίου ανά πάσα στιγμή, από τον αριθμό των θρανίων μέχρι τους μαθητές και τα κενά σε εκπαιδευτικό προσωπικό.

Στόχος είναι να δημιουργηθούν, βάσει μετρήσιμων εκπαιδευτικών δεικτών, αξιόπιστα μοντέλα πρόβλεψης που θα υποστηρίξουν περαιτέρω τον ορθολογικό σχεδιασμό του εκπαιδευτικού συστήματος.

 Ηδη η καταχώριση στοιχείων στη διαδικτυακή αυτήν πλατφόρμα έχει ξεκινήσει για τα δημοτικά και τα γυμνάσια, ενώ την ερχόμενη εβδομάδα σειρά παίρνουν τα λύκεια, όπως τόνισε στον «Α» ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Παιδείας, Βασίλης Κουλαϊδής, επισημαίνοντας ότι από εδώ και πέρα όλες οι πράξεις που αναφέρονται στη διαχείριση του προσωπικού (π.χ. αποσπάσεις, τοποθετήσεις κ.ά.) θα γίνονται με βάση τα στοιχεία που θα αποτυπώνονται στην κάρτα. «Ειδικά για τον Αύγουστο, επειδή δεν είναι απολύτως σίγουρο ότι θα έχουμε όλα τα στοιχεία θα γίνει μερική χρήση του συστήματος, ωστόσο από το Σεπτέμβριο και πέρα σίγουρα θα έχουμε πλήρη χρήση του», τόνισε ο κ. Κουλαϊδής.


Τα δεδομένα
Τα δεδομένα που αποτυπώνονται στη διαδικτυακή αυτήν εφαρμογή αφορούν στο μαθητικό δυναμικό κάθε σχολείου, τις τάξεις που λειτουργούν, το εκπαιδευτικό προσωπικό, την κτιριακή υποδομή, τον εξοπλισμό, το ωρολόγιο πρόγραμμα, καθώς και τα τυχόν κενά ή πλεονάσματα της μονάδας, ώστε στη συνέχεια να γίνονται και οι απαιτούμενες διορθωτικές κινήσεις. Η αποτύπωση των στοιχείων είναι υποχρεωτική και γίνεται από τα ίδια τα σχολεία, ενώ χρήστες της εφαρμογής είναι οι μονάδες της εκπαίδευσης σε όλα τα διοικητικά επίπεδα.
«Στόχος είναι να έχουμε ανά πάσα στιγμή την πλήρη εικόνα όλων των σχολικών μονάδων και θα εξυπηρετήσει στο να γίνεται προγραμματισμός για το εκπαιδευτικό προσωπικό, να ξέρουμε πώς εκτελούνται τα διάφορα προγράμματα, να ενισχύουμε τα σχολεία εκείνα τα οποία παρουσιάζουν αξιοσημείωτη δραστηριότητα πέραν των προγραμμάτων σπουδών. Για παράδειγμα, στη Θεσσαλονίκη είχαμε την περίπτωση του 14ου ΓΕΛ Θεσσαλονίκης, το οποίο είχε μια αξιοσημείωτη επίδοση στις πανελλήνιες εξετάσεις», σχολίασε ο κ. Κουλαϊδής.
Ειδικότερα, με βάση το σχεδιασμό, θα αναπτυχθούν προηγμένες τεχνικές αξιοποίησης των δεδομένων αυτών, όπως, για παράδειγμα, η έγκαιρη πρόβλεψη των κενών που προκύπτουν στα σχολεία, η διερεύνηση στοιχείων κτιριακής υποδομής (κτίρια και χώροι) με βάση τις ανάγκες κάθε σχολικής μονάδας, καθώς και η μελέτη ευρύτερων αλλά κρίσιμων εκπαιδευτικών θεμάτων, όπως είναι το φαινόμενο της σχολικής διαρροής.

Ναι μεν, αλλά...
Η πρωτοβουλία του υπουργείου έχει βρει θετική ανταπόκριση στον εκπαιδευτικό κόσμο, αφού μέσα από την Καρτέλα της Σχολικής Μονάδας θα αποτυπώνονται οι πραγματικές ελλείψεις κάθε διδακτηρίου. Οπως τόνισαν, ωστόσο, στον «Α» διευθυντές σχολείων, ζητούμενο παραμένει ο σωστός προγραμματισμός στη διαχείριση του εκπαιδευτικού προσωπικού, ώστε να γνωρίζουν και οι ίδιοι τα πραγματικά κενά που υπάρχουν σε δασκάλους και καθηγητές.


Πηγή : Αγγελιοφόρος & edugate.gr



Δεν υπάρχουν σχόλια: