Blogger Widgets

Παρασκευή 24 Ιουνίου 2011

Δένδιας σε Διαμαντοπούλου: Επανεξετάστε την κατάργηση διδασκαλίας β’ ξένης γλώσσας

Ο Ν. Δένδιας κατέθεσε ερώτηση στην Υπ. Παιδείας για την κατάργηση επιλογής β’ ξένης γλώσσας στα σχολεία και τις επιπτώσεις στους μαθητές της Κέρκυρας.


Αναλυτικά το κείμενο της ερώτησης του βουλευτή Κέρκυρας και Κοινοβουλευτικού Εκπροσώπου της ΝΔ Νίκου Δένδια έχει ως εξής:

«Παρ’ ότι η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης & Θρησκευμάτων (ΥΠΔΒΜΘ) επιχειρεί να εμφανίσει τις συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων ως μέτρο δημιουργίας «εύρωστων και δυναμικών σχολείων» (π.χ. συζήτηση στη Βουλή σχετικής επερώτησης βουλευτών της ΝΔ στις 03.06.2011), εντούτοις, στην πράξη διαψεύδει τις διακηρύξεις της με μέτρα όπως οι υπ’ αρ. Φ.12/518/61284/ Γ1/27.05.11 και 62780/Γ2/02.06.11 υπουργικές αποφάσεις.

Με αυτές ορίζεται ότι από το προσεχές σχολικό έτος 2011-2012 στα δημοτικά και γυμνάσια της χώρας καταργείται η παράλληλη διδασκαλία της δεύτερης ξένης γλώσσας και τα σχολεία θα χωριστούν, με απόφαση των οικείων Περιφερειακών Διευθυντών Εκπαίδευσης, σε «γαλλόφωνα» και «γερμανόφωνα» (τα γυμνάσια και σε «ιταλόφωνα» και «ισπανόφωνα»), δηλαδή θα διδάσκεται σε κάθε σχολείο μόνον μια β’ ξένη γλώσσα, την οποία οι μαθητές θα παρακολουθούν αναγκαστικά, χωρίς δικαίωμα επιλογής μεταξύ περισσότερων εναλλακτικών και ασχέτως των επιθυμιών αυτών και των γονέων τους.

Με αυτόν τον τρόπο υπονομεύεται η διδασκαλία της β’ ξένης γλώσσας στο δημόσιο σχολείο, αφού πολλοί μαθητές θα υποχρεωθούν να παρακολουθήσουν μια ξένη γλώσσα που δεν επιθυμούν ή να αλλάξουν γλώσσα από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο, καθώς η διδασκόμενη ως β’ ξένη γλώσσα στο πρώτο δεν θα είναι ίδια με εκείνη που θα διδάσκεται, αντίστοιχα, στο δεύτερο. 

Τούτο θα ισχύσει κυρίως σε περιοχές με ιδιαίτερο γεωγραφικό ανάγλυφο, όπως ο Ν. Κερκύρας, όπου οι μαθητές όχι μόνον δεν θα έχουν δικαίωμα επιλογής β’ ξένης γλώσσας, αλλά, προβιβαζόμενοι από το δημοτικό στο γυμνάσιο, θα πρέπει να αλλάξουν είτε β’ ξένη γλώσσα, είτε σχολείο, μετακινούμενοι σε άλλο τόπο, ώστε να συνεχίσουν την εκπαίδευσή τους σε γυμνάσιο που θα παρέχει την ίδια β’ ξένη γλώσσα με εκείνη που παρακολούθησαν στο δημοτικό. Με αυτή του την επιλογή, το ΥΠΔΒΜΘ δυσχεραίνει σοβαρά την αποτελεσματική και μεθοδική διδασκαλία της β’ ξένης γλώσσας στο Ν. Κερκύρας και παραβλέπει αδικαιολόγητα τη σημασία της για την ανάπτυξη της τουριστικής οικονομίας του νησιού. 

Κατόπιν τούτων, ερωτάται η κα. Υπουργός

α) Εάν, ενόψει και των διαμαρτυριών ενώσεων καθηγητών, γονέων και μαθητών, προτίθεται να επανεξετάσει την κατάργηση της παράλληλης διδασκαλίας της β’ ξένης γλώσσας στα δημοτικά και τα γυμνάσια.

β) Σε περίπτωση εμμονής στην ανωτέρω επιλογή, πως θα αξιοποιηθεί το μέχρι σήμερα απασχολούμενο κάθε είδους προσωπικό καθηγητών γαλλικής και γερμανικής γλώσσας.

γ) Στην ίδια περίπτωση, τι «χωροταξικού» τύπου μέτρα προτίθεται να λάβει προκειμένου οι μαθητές του Ν. Κερκύρας να έχουν, τουλάχιστον, τη δυνατότητα διδασκαλίας στο Γυμνάσιο της ίδιας β’ ξένης γλώσσας που διδάχθηκαν στο δημοτικό».



Βοήθεια Δένδια ζητούν οι εκπαιδευτικοί

Ο κ. Δένδιας μάλιστα επισυνάπτει και το κείμενο που του απέστειλαν οι σύλλογοι των καθηγητών Γερμανικής και Γαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας, με το οποίο του ζητούν την συνδρομή του ως βουλευτή αλλά και ως νομικού. 

Το κείμενο έχει ως ακολούθως:
«Τα Δ.Σ. των Επιστημονικών φορέων των Καθηγητών Γαλλικής και Γερμανικής Γλώσσας και Φιλολογίας, εκπροσωπώντας περίπου 5500 μόνιμους καθηγητές και υπερδιπλάσιους αδιόριστους, αναπληρωτές και ωρομίσθιους, απευθύνονται σε εσάς και ζητούν τη συνδρομή σας όχι μόνο με τη βουλευτική σας ιδιότητα αλλά και με την επαγγελματική σας, αυτή του νομικού επιστήμονα.

Με τις υπ’ αριθμ. Φ.12/518/61284/Γ1/25-5-2011 και 62780/Γ2/02-06-2011 Υπουργικές αποφάσεις ορίζεται ότι από το προσεχές σχολικό έτος 2011-2012 στα Δημοτικά και Γυμνάσια της χώρας καταργείται η παράλληλη διδασκαλία της β’ ξένης γλώσσας και τα σχολεία θα χωριστούν με απόφαση των Περιφερειακών Διευθυντών Εκπαίδευσης σε Γαλλόφωνα και Γερμανόφωνα, (τα Γυμνάσια και Ιταλόφωνα και Ισπανόφωνα).

Οι αποφάσεις αυτές είναι εντελώς αντίθετες με το άρθρο 16 του συντάγματος για παροχή ίσων ευκαιριών μάθησης στους μαθητές/μαθήτριες του ελληνικού σχολείου, «§4. Όλοι οι Έλληνες έχουν δικαίωμα δωρεάν παιδείας, σε όλες τις βαθμίδες της, στα κρατικά εκπαιδευτήρια», επειδή μεγάλος αριθμός θα αναγκαστεί να παρακολουθήσει μία ξένη γλώσσα την οποία δεν επιθυμεί ή να αλλάξει γλώσσα από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο αφού λόγω του γεωγραφικού ανάγλυφου της χώρας η μετακίνηση σε ορεινές ή νησιωτικές περιοχές είναι αδύνατη και επικίνδυνη. 

Η έγκριση της μετεγγραφής των μαθητών/μαθητριών οι οποίοι θα αναγκαστούν να αλλάξουν σχολείο θα γίνει κατά παράβαση των ισχυουσών διατάξεων νόμων οι οποίες ορίζουν τη χωροταξική κατανομή τους στα σχολεία. Μέχρι τώρα οι μαθητές κατανέμονται στα σχολεία με κριτήριο τον τόπο κατοικίας τους.

Όσον αφορά στο εργασιακό καθεστώς των μονίμων καθηγητών οι οποίοι θα χάσουν την οργανική τους θέση δεν υπάρχει σχετική νομοθεσία η οποία να προβλέπει με ποια εργασιακή σχέση θα συνεχίσουν να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους καθηγητές των οποίων χάνεται η οργανική θέση λόγω κατάργησης της διδασκαλίας του αντικειμένου τους στα μισά σχολεία της χώρας. 

Σας καλούμε, με τη διπλή σας ιδιότητα του εκπροσώπου του ελληνικού λαού και του θεράποντος της νομικής επιστήμης να υπερασπιστείτε τη νομιμότητα και να στηρίξετε την προσπάθειά μας για παροχή αναβαθμισμένης και πιστοποιήσιμης ξενόγλωσσης εκπαίδευσης προς όφελος των μαθητών/μαθητριών του ελληνικού σχολείου. 

Με εκτίμηση, Οι Επιστημονικοί φορείς των καθηγητών Γαλλικής και Γερμανικής Γλώσσας και Φιλολογίας».



Πηγή : edugate.gr & corfupress.com



Δεν υπάρχουν σχόλια: