Blogger Widgets

Παρασκευή 27 Μαΐου 2011

Νέοι, μορφωμένοι και... δικτυωμένοι

Οι νέοι ηλικίας μεταξύ 16 και 24 ετών αποτελούν τους δυναμικότερους χρήστες του Διαδικτύου στην Ελλάδα. 


Το γεγονός, το οποίο αποδεικνύουν αυτές τις ημέρες οι μαζικές συγκεντρώσεις που διοργανώθηκαν μέσω Ιντερνετ στο Σύνταγμα και σε όλες τις μεγάλες ελληνικές πόλεις, έρχονται να επιβεβαιώσουν και τα στοιχεία του Παρατηρητηρίου για την Κοινωνία της Πληροφορίας.

Σύμφωνα με αυτά, το προφίλ του Ελληνα χρήστη του Διαδικτύου συνθέτουν οι άνδρες, οι νέοι μεταξύ 16 και 24 ετών, τα άτομα υψηλού μορφωτικού επιπέδου και οι κάτοικοι των μεγάλων αστικών κέντρων.

Μεγάλη είναι η απήχηση των κοινωνικών δικτύων (social media), με πιο γνωστά τα YouTube, Facebook, Twitter, Hi5, MySpace κ.λπ. Σύμφωνα με στοιχεία ερευνών, το ποσοστό των Ελλήνων που χρησιμοποιεί τα social media διαμορφώθηκε στο 36% το 4ο τρίμηνο του 2010, έναντι μόλις 14% το 1ο τρίμηνο του 2009 (αύξηση 157%) και 2% το 1ο τρίμηνο του 2008 (αύξηση 1.550%).

Τα μεγαλύτερα ποσοστά διείσδυσης στο Διαδίκτυο εμφανίζει η Αττική, ενώ τους υψηλότερους δείκτες ανάπτυξης έχει η Κεντρική Ελλάδα.

Συγκεκριμένα, την περασμένη χρονιά ένας στους δύο Ελληνες δήλωσε ότι χρησιμοποίησε ηλεκτρονικό υπολογιστή και το 44% ότι έκανε χρήση του Διαδικτύου, ενώ υπηρεσίες τρίτης γενιάς (3G) μέσω των δικτύων κινητής τηλεφωνίας χρησιμοποίησε το 25%.

Οι τέσσερις στους δέκα Ελληνες συνδέονται σε τουλάχιστον εβδομαδιαία βάση στο Διαδίκτυο, σημειώνοντας αύξηση 7,9% σε σχέση με το 2009 και 24% σε σχέση με το 2008. Ωστόσο, το χάσμα με τον αντίστοιχο ευρωπαϊκό μέσο όρο παραμένει αγεφύρωτο και είναι της τάξης των 20-25 ποσοστιαίων μονάδων.


Τα νοικοκυριά

Σε ό,τι αφορά τα νοικοκυριά που εξακολουθούν να μην έχουν σύνδεση στο Ιντερνετ, η πλειονότητα προβάλλει ως κυριότερο λόγο την έλλειψη ενδιαφέροντος για τις πληροφορίες του Διαδικτύου (34%) και την έλλειψη δεξιοτήτων χρήσης (33%). Στον αντίποδα, πολύ μικρό ποσοστό εκφράζει ανησυχία για την ασφάλεια και τη χρήση προσωπικών δεδομένων (2%).

Ως προς τον τρόπο πρόσβασης στο Διαδίκτυο, οι περισσότεροι προτιμούν το σπίτι, ενώ ακολουθεί ο χώρος εργασίας.

Οι Ελληνες "σερφάρουν" κυρίως για ενημέρωση σχετικά με θέματα υγείας, αλλά και για την ανάγνωση ηλεκτρονικών περιοδικών και εφημερίδων.


Η ΜΑΧΗ ΤΩΝ ΦΥΛΩΝ
Συγκλίσεις και αποκλίσεις

"Σερφάρουν" συχνά τόσο αναζητώντας την επικοινωνία όσο και πληροφορίες για θέματα που τους ενδιαφέρουν. Στην καθημερινή ενασχόλησή τους με το διαδίκτυο, μάλιστα, φαίνεται να οφείλεται η εξάλειψη του ψηφιακού χάσματος μεταξύ των δύο φύλων στην ηλικιακή ομάδα των νέων από 16 έως 24 ετών. Αντίθετα, στη μέση βαθμίδα, 25-54 ετών, οι άντρες προηγούνται σταθερά των γυναικών κατά 10 ποσοστιαίες μονάδες, ενώ στις ηλικίες άνω των 55 ετών η απόσταση ανδρών και γυναικών παρουσιάζει τάσεις διεύρυνσης αντί σύγκλισης, με τα ποσοστά τακτικών χρηστών να κυμαίνονται σε αρκετά χαμηλά επίπεδα.

Ανδρες και γυναίκες έχουν γενικά καλύτερες δεξιότητες στη χρήση των ηλεκτρονικών υπολογιστών απ" ό,τι στη χρήση του διαδικτύου, ενώ οι δεξιότητες των ανδρών είναι υψηλότερες έναντι των γυναικών. Το επίπεδο εκπαίδευσης φαίνεται επίσης να επηρεάζει άμεσα τα ποσοστά χρήσης του διαδικτύου ανεξαρτήτως φύλου.


 Πηγή : e-go.gr



Δεν υπάρχουν σχόλια: