Blogger Widgets

Πέμπτη 21 Απριλίου 2011

Ερωτηματικά για τη διαχείριση ευαίσθητων προσωπικών δεδομένων των μαθητών και των μελών της εκπαιδευτικής κοινότητας

Ζητήματα διαχείρισης ευαίσθητων προσωπικών δεδομένων των μαθητών και των μελών της εκπαιδευτικής κοινότητας θέτει με ανακοίνωσή της , η Ενωση Πληροφορικών Ελλάδας (ΕΠΕ), σχετικά με το Σχέδιο Νόμου για το Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών και Εκδόσεων Ι.Τ.Υ.Ε.


«Στο σχέδιο νόμου γίνεται μια πρωτοφανής πριμοδότηση του ΕΑΙΤΥ το οποίο θεσμοθετείται πλέον ως ο αποκλειστικός δικαιούχος των έργων του ΥΠΔΒΜΘ και στο οποίο ανατίθενται αρμοδιότητες που μέχρι σήμερα ανήκουν στο Υπουργείο και αφορούν ως και διαχείριση ευαίσθητων προσωπικών δεδομένα των μαθητών και των μελών της εκπαιδευτικής κοινότητας» αναφέρει χαρακτηριστικά η ανακοίνωση , η οποία έχει ως εξής: 

Κατατέθηκε προς ψήφιση στη Βουλή το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων (ΥΠΔΒΜΘ) με τίτλο “ΘΕΣΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΩΝ ΠΡΟΤΥΠΩΝ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ, ΙΔΡΥΣΗ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ, ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΟΥ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟΥ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΚΑΙ ΕΚΔΟΣΕΩΝ «ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ» ΚΑΙ ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ” (http://www.doe.gr/11/sn110411.pdf), όπου στο άρθρο 22 προβλέπεται η μετονομασία του Ερευνητικού Ακαδημαϊκού Ινστιτούτου Τεχνολογίας Υπολογιστών (ΕΑΙΤΥ) σε Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών και Εκδόσεων «ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ» (ΙΤΥΕ).

Στο σχέδιο νόμου γίνεται μια πρωτοφανής πριμοδότηση του ΕΑΙΤΥ το οποίο θεσμοθετείται πλέον ως ο αποκλειστικός δικαιούχος των έργων του ΥΠΔΒΜΘ και στο οποίο ανατίθενται αρμοδιότητες που μέχρι σήμερα ανήκουν στο Υπουργείο και αφορούν ως και διαχείριση ευαίσθητων προσωπικών δεδομένα των μαθητών και των μελών της εκπαιδευτικής κοινότητας.

Συγκεκριμένα, στο Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών και Εκδόσεων (νέα ονομασία του ΕΑΙΤΥ), εκτός από την χρηματοδότηση από το Υπουργείο για υπηρεσίες επιστημονικού καιτεχνικού συμβούλου και την απευθείας ανάθεση σε αυτό όλων των έργων του ΕΣΠΑ τα οποία διαχειρίζεται το ΥΠΔΒΜΘ, δίνεται η δυνατότητα να εκτελεί και ιδιωτικά έργα με άλλαυπουργεία, δημόσιους ή ιδιωτικούς φορείς και να συμμετέχει αυτόνομα σε Ευρωπαϊκά έργα έρευνας και ανάπτυξης, σε ένα πλαίσιο όπου πολλές φορές ο ρόλος του εποπτεύοντος και του εποπτευόμενου δεν είναι διακριτός (http://www.alfavita.gr/artro.php?id=23256).

Το παρόν έγγραφο συντάχθηκε στο OpenOffice (http://el.openoffice.org/) στα πλαίσια της προώθησης της χρήσης του ελευθέρου λογισμικού και της απεξάρτησης από το κλειστό λογισμικό.

Με την πρακτική αυτή δημιουργούνται μεροληπτικές αλληλεξαρτήσεις, με αποτέλεσμα οι εταιρείες πληροφορικής, τα Πανεπιστήμια και τα άλλα Ερευνητικά Ινστιτούτα να αποκλείονται από ένα μεγάλο αριθμό έργων που διαχειρίζεται το ΥΠΔΒΜΘ και οι εποπτευόμενοι από αυτό φορείς. Μια ματιά στις μέχρι τώρα προσκλήσεις για υποβολή προτάσεων στα έργα που διαχειρίζεται το ΥΠΔΒΜΘ επιβεβαιώνει τον παραπάνω ισχυρισμό, αφού το Υπουργείο καλεί  επιλεκτικά το ΕΑΙΤΥ να συμμετάσχει σε έργα τα οποία θα έπρεπε να είναι ανοικτά σε κάθε ενδιαφερόμενο. Σε μια περίπτωση μάλιστα το έργο έχει υλοποιηθεί ξανά στο Γ’ ΚΠΣ. Για παράδειγμα αναφέρονται:

• Η πρόσκληση με αριθμ. πρ. 9297/18-6-2010 για τη συμμετοχή στην Πράξη «Δημιουργία συστήματος ηλεκτρονικών εξετάσεων για το ΚΠΓ και Πλατφόρμα τηλεκατάρτισης για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση των εξεταστών» στα πλαίσια του Επιχειρησιακού προγράμματος «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ» http://www.edulll.gr/UserFiles/File/proskliseis/140007_final__proskl_praxis_ethnikes_exetaseis_glwssomatheias.doc

• Η πρόκληση με αριθμ. πρ. 25041/30-11-2010 για τη συμμετοχή στην Πράξη: «ΣΤΗΡΙΖΩ- Οριζόντιο έργο υποστήριξης σχολείων, εκπαιδευτικών και μαθητών στο δρόμο για το ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ» στα πλαίσια του Επιχειρησιακού προγράμματος «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ» http://esos.gr/index2.php? option=com_k2&view=item&task=download&id=366 

• Η πρόσκληση αριθμ. πρ. 4325/5-4-2011 για τη συμμετοχή στην Πράξη: «Πιστοποίηση των μαθητών Γ’ Γυμνασίου στις ΤΠΕ» στα πλαίσια του Επιχειρησιακού προγράμματος «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ» http://www.edulll.gr/wpcontent/ uploads/2011/04/PROSKLISI_112.pdf

Επίσης, παρατηρείται η βιαστική ανάθεση στο ΕΑΙΤΥ έργων που δεν συμβαδίζουν με τις ανάγκες του ΥΠΔΒΜΘ και της εκπαιδευτικής κοινότητας όπως διαμορφώνονται από τις αλλαγές που προωθούνται από την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου και κινδυνεύουν να χαρακτηριστούν ακατάλληλα πριν ακόμα υλοποιηθούν. Για παράδειγμα αναφέρονται:

1. Το έργο «Ψηφιακά Εκπαιδευτικά Βοηθήματα Πανελλαδικών Εξετάσεων» το οποίο υλοποιεί το ΕΑΙΤΥ στα πλαίσια του επιχειρησιακού προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» και το οποίο προβλέπει την ανά τυξη ψηφιακών βοηθημάτων για τα μαθήματα του Λυκείου όπως λειτουργεί σήμερα, τη στιγμή που έχει κατατεθεί σχέδιο για την προώθηση σημαντικών αλλαγών στο Γενικό Λύκειο από τη σχολική χρονιά 2011-2012 (σχέδιο για το Νέο Λύκειο).

Το παρόν έγγραφο συντάχθηκε στο OpenOffice (http://el.openoffice.org/) στα πλαίσια της προώθησης της χρήσης του ελευθέρου λογισμικού και της απεξάρτησης από το κλειστό λογισμικό.

2. Η πρόσκληση προς το ΕΑΙΤΥ για την υλοποίηση το υ έργου «Πιστοποίηση των μαθητών Γ’ Γυμνασίου στις ΤΠΕ» στα πλαίσια του Επιχειρησιακού προγράμματος «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ  ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ» ώστε να λειτουργήσει από τη σχολική χρονιά 2011-2012, τη στιγμή που οι αλλαγές στο πρόγραμμα του Γυμνασίου που θα αναδιαμορφώσουν τη διδασκαλία των ΤΠΕ ώστε να υποστηριχτεί η πιστοποίηση δεν έχουν ακόμα ανακοινωθεί.

Τέλος, αποδίδονται στο μετονομαζόμενο Ινστιτούτο αρμοδιότητες που μέχρι σήμερα ανήκουν στο Υπουργείο Παιδείας και αφορούν τη διαχείριση, ανάπτυξη και επιχειρησιακή εκμετάλλευση του συνόλου των κεντρικών υποδομών των ηλεκτρονικών υπηρεσιών και των ψηφιακών εφαρμογών του Υπουργείου καθώς και το σύνολο των ηλεκτρονικών υποδομών και εφαρμογών των εκπαιδευτικών μονάδων και του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου (ΠΣΔ), θέτοντας σε κίνδυνο τα προσωπικά δεδομένα χιλιάδων μαθητών και εκπαιδευτικών στα οποία θα έχει πρόσβαση ένας φορέας ιδιωτικού δικαίου.

Η Ένωση Πληροφορικών Ελλάδος απαιτεί τη διαφανή διαχείριση των έργων έρευνας και ανάπτυξης μακριά από πρακτικές που οδηγούν σε μονοπωλιακές καταστάσεις ή εξαρτήσεις μεταξύ φορέων, οι οποίες βλάπτουν το ελληνικό δημόσιο, καθώς και τη διασφάλιση ισότιμης συμμετοχής όλων των δικαιούχων (εταιρειών πληροφορικής και ακαδημαϊκών και ερευνητικών ιδρυμάτων) στην πρόσβαση στα εθνικά και ευρωπαϊκά κονδύλια, στα πλαίσια της αξιοκρατίας και του υγιούς ανταγωνισμού. Επίσης επισημαίνει τους κινδύνους όσον αφορά τη διαχείριση ευαίσθητων προσωπικών δεδομένων ολόκληρης της εκπαιδευτικής κοινότητας από οργανισμούς ιδιωτικού δικαίου και ζητάει τη διασφάλιση της σωστής χρήσης τους.__



 Πηγή : esos.gr


Δεν υπάρχουν σχόλια: