Η Ένωση Διπλωματούχων Μηχανικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Ε.Δ.ΜΗ.Δ.Ε.), ενόψει των επερχομένων αλλαγών στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, απέστειλε επιστολή στην υπ. Παιδείας Α. Διαμαντοπούλου με την οποία επισημαίνει τα εξής :
Α. Για το μάθημα της τεχνολογίας :
- Η τεχνολογία αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι του σύγχρονου πολιτισμού και συνεπώς δεν πρέπει να λείπει η σχετική διάσταση από την δευτεροβάθμια γενική εκπαίδευση.
- Το μάθημα τεχνολογίας προσφέρει θεωρητική (μέσω ερευνητικών εργασιών) και βιωματική (μέσω εργαστηριακών ασκήσεων) προσέγγιση της τεχνολογίας καθώς επίσης και την εμπειρία σχεδιασμού τεχνολογικών θεμάτων που συμβάλλουν αφενός στην οικειοποίηση των τεχνολογικών επιτευγμάτων από τον μαθητή και αφετέρου στην σωστή αντιμετώπιση τους (π.χ. αποφυγή ατυχημάτων κ.τ.λ.), δεδομένου ότι αποτελούν μέρος της καθημερινότητας του.
- Το μάθημα τεχνολογίας δίνει την δυνατότητα στον μαθητή να ανακαλύψει και να αναπτύξει δεξιότητες του που θα τον βοηθήσουν να συνειδητοποιήσει τις κλίσεις του και επομένως να επιλέξει με μεγαλύτερη σιγουριά την κατεύθυνση των σπουδών του. Σε αυτό συμβάλλει επίσης και η εμπειρία που αποκομίζει από τις επισκέψεις σε παραγωγικές μονάδες στα πλαίσια του μαθήματος της τεχνολογίας και την σχετική εργασία που ακολουθεί.
- Το μάθημα τεχνολογίας συμβάλλει επίσης στην ανάπτυξη της πρωτοβουλίας, της αυτενέργειάς και προσφέρει την χαρά της δημιουργίας στον μαθητή μέσω εργαστηριακών εφαρμογών της τεχνολογίας, που ενισχύουν την ανεξαρτησία και την αυτοεκτίμησή του.
Β. Για το μάθημα του σχεδίου
Η παράλειψη του μαθήματος του σχεδίου από τα μαθήματα επιλογής στο Λύκειο δεδομένου ότι διαχρονικά αποτελούσε προαπαιτούμενο για την εισαγωγή σε σχολές της Τριτοβάθμιας εκπαίδευσης οδηγεί τους μαθητές στα φροντιστήρια με επιπλέον οικονομική επιβάρυνση των γονέων ιδιαίτερα στις δύσκολες σημερινές οικονομικές συνθήκες.
Επειδή ο σημερινός σχεδιασμός της δευτεροβάθμιας δημόσιας εκπαίδευσης θα την επηρεάσει για πολλά χρόνια, παρακαλούμε όπως λάβετε υπόψη τα παραπάνω, με σκοπό την διατήρηση και την ποιοτική αναβάθμιση της τεχνολογικής διάστασης της δευτεροβάθμιας γενικής εκπαίδευσης, το οποίο αποτελεί επίσης πρακτική των κορυφαίων ευρωπαϊκών και διεθνών εκπαιδευτικών συστημάτων. Οι Διπλ. Μηχανικοί που υπηρετούν στη Δευτεροβάθμια Γενική Εκπαίδευση μπορούν με την ποιότητα και την εμπειρία που διαθέτουν να βοηθήσουν και να συμβάλλουν τα μέγιστα στην κατεύθυνση αυτή της αναβάθμισης της Εκπαίδευσης.
Με τιμή
Θεόδωρος Δ. Γεωργάκης Πρόεδρος
Πηγή : esos.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου