Blogger Widgets

Τρίτη 8 Φεβρουαρίου 2011

“Πάσχουν” σε υλικοτεχνική υποδομή τα ελληνικά σχολεία

Βασικό “γνώρισμα” των ελληνικών σχολείων αποτελεί η έλλειψη υλικοτεχνικών υποδομών, ενώ ο τομέας διδασκαλίας ακολουθεί στην ιεράρχηση των προβλημάτων. 

Τα συμπεράσματα προέκυψαν έπειτα από έρευνα σε δύο σχολεία της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στην Ανατολική Θεσσαλονίκη, την οποία εκπόνησε στο πλαίσιο του διδακτορικού της, η Βενετία Καπαχτσή, υπό την επίβλεψη της καθηγήτριας Δόμνας Μίκα Κακανά.

Όπως προκύπτει και από το ερωτηματολόγιο, στο οποίο κλήθηκαν να απαντήσουν εκπαιδευτικοί, μαθητές και γονείς "το σχολείο θα πρέπει να εισάγει καινοτόμες εκπαιδευτικές δράσεις, λιγότερη εργασία στο σπίτι, ενώ οι εκπαιδευτικοί εκδήλωσαν επιθυμία για περισσότερες συναντήσεις παιδαγωγικού και εκπαιδευτικού χαρακτήρα".

Τα βασικά κριτήρια αυτοαξιολόγησης έτσι όπως διατυπώθηκαν μέσα από την πρωτότυπη εργασία περιλαμβάνουν τους τομείς της ηγεσίας, της υλικοτεχνικής υποδομής, των σχέσεων και του σχολικού κλίματος και της διδασκαλίας. Η συλλογή των δεδομένων έγινε με διάφορα μεθοδολογικά εργαλεία που δημιουργήθηκαν για τον σκοπό αυτό.

Σύμφωνα με την ερευνήτρια, η διαδικασία της αυτοαξιολόγησης δεν θα πρέπει να αποβλέπει απλώς στη συλλογή δεδομένων αλλά να αποτελεί το έναυσμα για να εντοπιστούν τα δυνατά και αδύναμα σημεία του σχολείου.

Εθελοντική αυτοαξιολόγηση
Ένα από τα σχολεία που εντάχθηκαν εθελοντικά σε σύστημα αυτοαξιολόγησης του υπουργείου Παιδείας είναι και το 2ο Γυμνάσιο Μηχανιώνας. Όπως εξηγεί ο διευθυντής του σχολείου Χρήστος Ιεροδιακόνου, "το σχολείο μας είναι καινούργιο και όλοι οι καθηγητές είμαστε νέοι. Αντιμετωπίζουμε αυτήν τη διαδικασία και ως μία ευκαιρία να αποκτήσουμε τον κατάλληλο εξοπλισμό διότι πριν από έναν χρόνο που ξεκινήσαμε να λειτουργούμε είχαμε μόλις 1.700 ευρώ στη διάθεσή μας για να αντιμετωπίσουμε τις ανάγκες μας. Ενταχθήκαμε σε ένα πιλοτικό πρόγραμμα και πήραμε διαδραστικούς πίνακες και πιθανόν μέσα από τη διαδικασία της αυτοαξιολόγησης να μπορέσουμε να εμπλουτίσουμε τα μέσα μας”.


Πηγή : Μακεδονία


Δεν υπάρχουν σχόλια: