Blogger Widgets

Δευτέρα 13 Δεκεμβρίου 2010

Οι πανελλαδικές εξετάσεις από μέσο έγιναν σκοπός και ο μαθητής λαμβάνει μια τεχνικού τύπου εκπαίδευση (τεχνική εξετάσεων)

«Το Λύκειο με την υπάρχουσα μορφή του… δημιουργεί γενιές πολιτών χωρίς ουσιαστική παιδεία» υποστηρίζει στο εισαγωγικό σημείωμα των προτάσεων του η Επιτροπή του υπ.Παιδείας που αποτελείται από Διευθυντές των  Λυκείων και την οποία παρουσιαζει το likio.gr , όπως ακριβώς έχει διατυπωθεί.


«Οι πανελλαδικές εξετάσεις από μέσο έγιναν σκοπός και ο μαθητής λαμβάνει μια τεχνικού τύπου εκπαίδευση (τεχνική εξετάσεων), είτε από ίδιο το  σχολείο είτε από τα φροντιστήρια, για να μπορέσει να ανταπεξέλθει στις ανάγκες των πανελλαδικών εξετάσεων» αναφέρει η Επιτροπή και σημειώνει: «Το Λύκειο έτσι έχασε τον παιδαγωγικό και εκπαιδευτικό του ρόλο και έγινε η προκαταρτική βαθμίδα για τα πανεπιστήμια».


 ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΑ ΤΟ ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ ΤΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΤΟΥ ΥΠ.ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΕΧΕΙ ΩΣ ΕΞΗΣ:
 Το Λύκειο με την υπάρχουσα μορφή του δεν έχει την κατά το νόμο εκπαιδευτική του αυτονομία, αφού είναι προσανατολισμένο κατά κύριο λόγο στην πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Τα προγράμματα σπουδών, οι πανελλαδικές εξετάσεις, αλλά κυρίως η διδακτική πρακτική κατευθύνουν τον μαθητή, ιδιαιτέρως στην Β΄ και Γ΄ Λυκείου, σε μια εξαντλητική προσπάθεια προετοιμασίας για την εξασφάλιση μιας θέσης στα Πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ της χώρας. Ο στόχος της πρόσβασης στην ανώτερη και ανώτατη εκπαίδευση, με όλες τις συνεπακόλουθες παρενέργειες, δημιούργησε τα τελευταία χρόνια ένα στρεβλό σύστημα, που όχι μόνο δεν προσφέρει την απαιτούμενη γνώση και εκπαίδευση στους μαθητές, αλλά δημιουργεί γενιές πολιτών χωρίς ουσιαστική παιδεία.

Η δομή του συστήματος του σημερινού Λυκείου προσανατολίζει τους μαθητές στην Β΄ και Γ΄ Λυκείου στο να επιλέξουν ανάμεσα σε τρεις κατευθύνσεις τον κύκλο σπουδών που θέλουν να ακολουθήσουν και στη συνέχεια με κάποιους συντελεστές βαρύτητας μαθημάτων να εισαχθούν μετά από πανελλαδικές εξετάσεις στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Οι πανελλαδικές εξετάσεις από μέσο έγιναν σκοπός και ο μαθητής λαμβάνει μια τεχνικού τύπου εκπαίδευση (τεχνική εξετάσεων), είτε από ίδιο το σχολείο είτε από τα φροντιστήρια, για να μπορέσει να ανταπεξέλθει στις ανάγκες των πανελλαδικών εξετάσεων. Το Λύκειο έτσι έχασε τον παιδαγωγικό και εκπαιδευτικό του ρόλο και έγινε η προκαταρτική βαθμίδα για τα πανεπιστήμια.

Ενισχυτικό του προηγούμενου είναι και το γεγονός ότι τα προγράμματα σπουδών δεν περιλαμβάνουν μαθήματα που έχουν σχέση με τις τέχνες και τον πολιτισμό ή δραστηριότητες που να στοχεύουν στην ευαισθητοποίηση των μαθητών στα σύγχρονα κοινωνικά και περιβαλλοντικά ζητήματα και να αναπτύσσουν ολόπλευρα την προσωπικότητά του. Η δυνατότητα της επιλογής μαθημάτων περιορίζεται σ’ ένα μάθημα ανά τάξη, το οποίο συνήθως δεν αξιολογείται στο τέλος με γραπτές εξετάσεις.

Το νέο Λύκειο έχει αυτόνομο χαρακτήρα και υπηρετεί τους βασικούς παιδαγωγικούς και διδακτικούς στόχους, όπως αυτοί καταγράφονται στους σκοπούς της εκπαίδευσης και τα επιμέρους προγράμματα σπουδών.



 Πηγή : gimnasio.gr


Δεν υπάρχουν σχόλια: