Πρόταση να αναπτυχθεί στα σχολεία ένα εθνικό σύστημα εκτίμησης κόστους ανά κατηγορία δαπάνης ανά μαθητή, το οποίο αναπροσαρμόζεται με βάση τις τιμαριθμικές εξελίξεις, υπάρχει στο γραφείο της υπουργού Παιδείας Αννας Διαμαντοπουλου.
Η πρόταση έγινε καθώς ζητήθηκε σχετικά με το θέμα από την πολιτική ηγεσία του υπ.Παιδείας
Σύμφωνα λοιπόν με την πρόταση , με βάση την αυτό-αξιολόγηση της σχολικής μονάδας που από εφέτος ξεκινά πιλοτικά σε ένα σημαντικό αριθμό σχολείων και αναμένεται σύντομα να γενικευθεί, κάθε σχολική μονάδα καταγράφει τις δαπάνες της ανά κατηγορία. Τα στοιχεία αυτά συγκεντρώνονται για κάθε είδος σχολικής μονάδας της χώρας και ανά περιφέρεια δημιουργείται ένα πρότυπο δαπάνης ανά κατηγορία ανά μαθητή (π.χ. τόσα ευρώ για θέρμανση ανά μαθητή για το Ολοήμερο Δημοτικό στην περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης). Με τον τρόπο αυτό θα δημιουργηθούν σχεδόν αυτόματα διαχρονικά πρότυπα (benchmarks) κόστους.
Το πρότυπο αυτό χρησιμοποιείται για τη χρηματοδότηση των σχολικών μονάδων προκειμένου αυτές να καλύψουν τα λειτουργικά τους έξοδα. Σε περίπτωση που οι σχολικές μονάδες έχουν πλεόνασμα στο τέλος κάθε έτους μπορούν να αξιοποιήσουν αυτό το πλεόνασμα όπως οι ίδιες επιθυμούν. Εάν όμως αντίθετα δεν καλύψουν τις ανάγκες τους από τους πόρους αυτούς, τότε θα πρέπει να αναζητήσουν μόνες τους πρόσθετους πόρους είτε από την Τ.Α, είτε από άλλες πηγές.
Τέλος ανεξάρτητα από το ποιο σενάριο εν τέλει υιοθετηθεί, προτείνεται σε κάθε επίπεδο (από την περιφέρεια μέχρι και τη σχολική μονάδα) να δημοσιοποιεί στο διαδίκτυο τα οικονομικά της πεπραγμένα.
Πηγή : likio.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου