Στο ανανεωμένο Command & Conquer χρησιμοποιείται ένα μοντέλο παιχνιδιού που σαφώς εσωκλείει μέσα του πιο πολύ role-playing και tactical strategy καταβολές. Χωρίς υπερβολή το gameplay του θα μπορούσε σε γενικές γραμμές να χαρακτηριστεί ως ένα κράμα μεταξύ Dawn of War II και World in Conflict.
Σε αυτό το σημείο θα θέλαμε να σας προειδοποιήσουμε ότι εάν αναζητάτε στο Tiberian Twilight την old-school προσέγγιση που υπήρχε στο τρίτο μέρος της δημοφιλούς σειράς, μάλλον θα πρέπει καλύτερα να την ξεχάσετε και να συμβιβαστείτε με ένα εντελώς νέο μοντέλο παιχνιδιού, το οποίο το μόνο σίγουρο είναι ότι θα βγάλει τους βετεράνους της δημοφιλούς σειράς έξω από τα νερά τους.
Σύμφωνα με το νέο αέρα που πνέει στο gameplay του τελευταίου C&C, το Α και το Ω στο πεδίο της μάχης είναι η ύπαρξη και η λειτουργία της μονάδας MCV – crawler, καθώς μόνο μέσω αυτής μπορείτε να κατασκευάσετε τα στρατεύματα σας. Οι crawlers που πέφτουν «ουρανοκατέβατοι» σε συγκεκριμένες προκαθορισμένες deploy zones μεταμορφώνονται σε ένα είδος εργοστασίου (που παράγει κατά κύριο λόγο units και ελάχιστα κτήρια), ενώ παράλληλα μπορούν να αναπτυχθούν σε οποιοδήποτε σημείο του πεδίου της μάχης.
Σε αντίθεση με το τρίτο μέρος της δημοφιλούς σειράς, εδώ ισχύει η γνωστή παροιμία: «στους δύο τρίτος δεν χωρεί», για αυτό και στο τέταρτο C&C δεν πρόκειται να συναντήσετε τους εξωγήινους Scrin ως playable faction. Όπως σε κάθε κλασικό C&C τα όπλα ανήκουν στους GDI και στους NOD. Επίσης, πολλές μονάδες έχουν επιστρέψει και άλλες πάλι έχουν εξαλειφθεί, ωστόσο αυτό που μας έκανε εντύπωση είναι ο αριθμός τους, καθώς στο Tiberian Twilight συμμετέχουν περίπου 90 διαφορετικές μονάδες. Ενδεικτικά για τους πολύ φανατικούς φίλους του κόσμου του Kane σας αναφέρουμε ότι τα κλασικά NOD buggies επιστρέφουν, όπως επίσης και τα αγαπημένα Scorpion tanks και NOD Avatars, ενώ και από την μεριά των GDI έχουμε δυναμικά comeback όπως τα Juggernaut, Orca και το τεράστιο walker Mammoth Mk. II (που μετονομάζεται σε Mastodon).
Τα λειτουργικά γραφικά και η εξαιρετική μουσική επένδυση, η οποία σημειώστε ότι εναλλάσσεται ανάλογα με το τι συμβαίνει στο πεδίο της μάχης, συνδράμουν στη διεξαγωγή μαχών που διακρίνονται για την ένταση και το γρήγορο ρυθμό. Στις single-player αποστολές το στοιχείο του αιφνιδιασμού είναι αυτό που επικρατεί, με την A.I. στο normal mode να είναι ένας πραγματικός μπελάς που βασίζεται όμως περισσότερο στην αθρόα παραγωγή μονάδων παρά στην εκπόνηση κάποιου στρατηγικού σχεδίου. Και μιας και το έφερε η κουβέντα στην τεχνητή νοημοσύνη δεν θα μπορούσαμε παρά να σχολιάσουμε αρνητικά το ελαττωματικό pathfinding των units, μια ασθένεια που σχεδόν ποτέ του κανένα Command & Conquer δεν κατάφερε να την ξεπεράσει. Σε ότι έχει να κάνει με το σκέλος του multiplayer, όπως και στο Red Alert έτσι και εδώ υπάρχει το concept του co-op, το οποίο λειτουργεί σε ικανοποιητικό βαθμό όταν έχετε στο πλευρό σας έναν human-controlled ally. Σε γενικές γραμμές, ο τίτλος της ΕΑ εκεί που παίρνει άριστα είναι στον τομέα του multiplayer, αφού σε σχέση με τις single-player αποστολές που γνωρίζουν μία φθίνουσα πορεία μετά από κάποιο σημείο και έπειτα (κυρίως λόγω των επαναλαμβανόμενων objectives), το ενδιαφέρον διατηρείται αμείωτο. Οι multiplayer αναμετρήσεις με παιχνίδια που περιλαμβάνουν από 1 vs. 1 μέχρι 5 vs. 5, χαρακτηρίζονται από τον ακατάπαυστο ρυθμό. Στο πολύ καλό multiplayer συμβάλλει και η πολύ καλή ισορροπία που υπάρχει ανάμεσα στις μονάδες.
Το κύκνειο άσμα του C&C αν και βρίσκεται λίγο πιο κάτω από τα στάνταρ των προκατόχων του προσφέρει μία άκρως διασκεδαστική εμπειρία που δεν μπορεί παρά να συναρπάσει τους φίλους των tactical strategy. Δυστυχώς, μόνο το όνομα και η παρουσία του Kane είναι τα δύο στοιχεία που μας φέρνουν στο νου ότι πρόκειται για τίτλο C&C.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου